Gå til innhold

Hva er typisk 40-årskrise i våre dager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør kvinner eller menn når 40-årskrisen melder seg?

 

Anonymkode: 91faf...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er å ta ny 5-årig utdannelse som jeg skulle tatt for 20 år siden. valgte dessverre feil den gangen. Ellers så ser jeg at mange skiller seg.

Anonymkode: 4542e...104

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlivsbrudd på grunn av en vaskeklut

Anonymkode: d6bf4...02c

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min er å ta ny 5-årig utdannelse som jeg skulle tatt for 20 år siden. valgte dessverre feil den gangen. Ellers så ser jeg at mange skiller seg.

Anonymkode: 4542e...104

På Nord-Universitet?

Anonymkode: 91faf...7b3

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surdeigsbrød og hønsehold? Jeg bor i en liten by, men synes det virker som at «alle» damer baker surdeigsbrød og drømmer om eller har høner. Mennene er jeg litt mer usikker på. Virker som at de fremdeles går for motorsykler og fin bil. 

Anonymkode: 4f0d7...ade

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samlivsbrudd på grunn av en vaskeklut

Anonymkode: d6bf4...02c

Jøss. Dèn historien kunne jeg tenkt meg et innblikk i... :) 

Ellers aner jeg ikke hva min blir, men teller bare på knappene til den kommer. Har hørt at anskaffelse av motorsykkel og båt er to klassikere blant menn, men jeg er ikke i noen av de kategoriene. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

På Nord-Universitet?

Anonymkode: 91faf...7b3

Nei, på Østlandet.

Anonymkode: 4542e...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleskap grøt. 

Anonymkode: 92e42...aca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok MC-lappen og kjøpte meg Harley som 44 åring. (Men har ligget unna silikonpupper).

I MC-miljøet er det mange som skaffer seg lappen i 40 årene, eller kjøper seg MC igjen etter at de satte den bort da de fikk barn. Men det handler ikke om førtiårskriser. Det handler om å ha fått mulighet og økonomi til det etter at barna har blitt voksne.

Jeg fleipet med at min MC var førtiårskrise, men egentlig var det ikke det. Nå, ved 50, begynner jeg å føle på krisen. Men vet ikke helt hva jeg skal gjøre, føler bare at jeg begynner å se at livet renner ut i andre enden. Og det er litt skremmende.

Jeg er forresten kvinne, i tilfelle noen ikke skjønte det av silikonkommentaren.

Anonymkode: 775ac...677

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kjøleskap grøt. 

Anonymkode: 92e42...aca

Ord deling

Anonymkode: 71b6a...8be

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, fylte 40 i fjor. Venter fremdeles på den såkalte 40 års krisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passerte 40 for et par år siden, og lurer litt på hva som er symptomene på min krise. Jeg har ikke silikon, og skal heller ikke ha. Jeg kan ikke bake, heller ikke sudeigsbrød, ig selv om jeg synes høner er kule skapninger, så har jeg ikke noe behov for egne. Jeg har ikke tatt lappen til noe som helst, kjører ikke engang bil.

Jeg håper å få muligheten til å ta en doktorgrad etter hvert, da. Er det 40-årskrisa?

Anonymkode: 105c1...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kriser. Er egentlig bare fornøyd med hvor stabilt og godt alt er. Godt og kjærlig forhold med mannen, jobb jeg liker, god økonomi, hus jeg elsker, ingen plager og vondter. Tenker det er nå jeg må nyte. Etter hormoner i tenåringene, hard jobbing som student og nyetablert + dårlig råd, usikkerhet og vondt i magen om en uventet regning kom, et-par dårlige relasjoner og jobbytter. Før fysiske plager og vondter, før alderdom, eller at noe uforutsett skjer. 

Slik sett må jo 40-årene være det perfekte sted å være? 

Anonymkode: 21729...953

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig blitt 40. Men merker ikke noe krise akkurat. Syntes livet er ganske bra jeg.. 

Anonymkode: 49330...7de

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

Mange begynner å trene. Mye løping, sykkel eller langrenn. Og bruker mye penger på treningsklær og utstyr. Kjøper karbonsko i nye modeller når du løper mila på en time liksom... 🤣

Anonymkode: 21723...6b4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta opp en ny idrett, helst kardiobasert som maraton, triatlon, fjellturer/klatring. 
 

Sparing.
 

Fiksing av utseende.

 

De to første handler vel litt om å kunne ta tak i eget liv og tenkte langsiktig, samtidig som en er voksen nok til å gi f i hva andre måtte mene. Positive endringer og ingen krise sånn sett.

Endret av anonymLala
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett barn til. 

Maraton, langløp og lange skirenn, særlig blant menn. Denne krisa varer til langt opp i femtiåra. 

Anonymkode: d9339...3c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 40, men nærmere meg 🫠 føler kanskje at jeg er inne i en liten krise... Kjenner meg ikke igjen i mitt eget utseende og får dessverre litt panikk. Småbarnsår, graviditet, amming, vektoppgang- og medfølgende nedgang har satt sine spor. Jeg er plutselig blitt VELDIG oppmerksom på meg selv og hvordan jeg har endret meg. Retter på det ved å trene å spise sunt, bruke penger på god hudpleie og behandlinger, frisør og fancy hårprodukter, tannlege og tannbleking. Så ja, noen nevnte over at å fikse på utseendet er en typisk 40-årskrise og jeg føler at ja - det stemmer nok veldig for min del 🫣🫢

Anonymkode: c518d...adf

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde førtiårskrisa før jeg ble 40. Og "voksenkrise" før jeg ble 20. Det artet seg veldig likt med eksistensiell angst, frykt for døden, grubling over livets korthet og sorg over alle årene som er "brukt opp" sammen med stresd over at jeg ikke vet hvor mange som er igjen. Ut over det regner jeg med å bruke førtiårene til familien as og alt som hører med av barn, foreldre som drar på årene, arbeid og kanskje en liten hobby.

Anonymkode: fa8a9...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...