Gå til innhold

Blir det tatt søskenbilder på skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er fotograferingen på skolen? Er det det samme opplegget som i barnehagen, med søskenbilder?

Anonymkode: 08f8c...ba8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke som jeg har vært borti nei. Litt ulikt fokus i skolen og Bhg. Bhg- bilder til minner. Skole- bilde til skolekatalog. Hos oss blir det kun tatt portretter noen år, og klassebilder resten. 

Anonymkode: d7550...883

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen søskenbilder på skolen. 

Anonymkode: a57d2...660

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Våres barn gikk på privat skole på barneskolen og der kunne vi be om søskenbilde.  Der ble og bildene tatt ute ved vanne ved skolen eller skogen.

På kommunale skolen kunne en ikke få og alle bilder var med grå bakgrunn  så mer ut som et passbilde. Så når de gikk der på ungdomskolen ble det ikke bestilt bilder. Samme fotograf tok bilder på barneskolen og

Anonymkode: 4da64...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Det var søskenbilder på skolen da mine gikk på barneskolen. 7 år siden yngste gikk ut, men var i alle fall sånn da 

Anonymkode: 41f2d...fc0

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det tar foreldrene seg SV privat. Skolen har ikke tid til det. 

Anonymkode: 41cbf...84c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan er fotograferingen på skolen? Er det det samme opplegget som i barnehagen, med søskenbilder?

Jeg blir sur om morgenen ne skattepenger går til å få tatt "søskenbilder".

For et fjasete opplegg.

Anonymkode: e0b5e...045

• Liker 3
Skrevet

Har ikke vært fotografering annet enn 10.kl foto på skolen jeg jobber på de siste 7 årene. Ikke ønskelig av FAU, pga gratisprinsippet. Skolen sørger for å ta klassebilder selv med innleid fotograf. Disse bildene får elevene gratis digitalt. Kun fellesbilde. 

• Liker 2
Skrevet

Nope

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blir sur om morgenen ne skattepenger går til å få tatt "søskenbilder".

For et fjasete opplegg.

Anonymkode: e0b5e...045

Man betaler da selv for bildene!!

Anonymkode: 840c4...4eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her jeg bor i Oslo har det ikke på mange år blitt tatt potrettbilder i barnehagen, kun gruppebilde. 

På skolen blir det tatt portrett og gruppebilde, hvorpå de har en ekstra dag for søskenbilder hvor vi foreldre selv melder på barna for søskenbilde.

Anonymkode: 840c4...4eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er 500/600 elever og alle fotograferes ulike dager. 

Anonymkode: ffbd3...acb

Skrevet

Her er det tilbud om søskenfotografering, men de som vil benytte seg av tilbudet må enten følge barna selv eller barna må være gamle nok til å administrere det selv. Søskenbildene tas typisk rett etter skoletid den dagen det er fotografering på skolen.

• Liker 1
Skrevet

Ja, på skolen jeg jobber på i Oslo blir det tatt både portrettbilder, gruppebilder og søskenbilder. Foreldrene betaler for bildene, selvfølgelig.

Skrevet

Her tas det søskenbilder både på barneskolen og ungdomsskolen (selv om de er store skoler med flere hundre elever på hver). Siden det er så mange elever foregår skolefotograferingen over flere dager og søskenfotograferingen foregår på kveldstid et par av disse dagene og foreldre må selv møte opp med barna de vil ha fotografert. Foreldre må selv betale for alle bilder de vil ha. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...