AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Del Skrevet 24. mai Jeg prøver å kutte ut en venn som stjeler altfor mye energi fra meg pga sin dårlige psyke. Alle som har hatt en venn som sliter psykisk og som bruker deg som tømmestasjon samtidig som vedkommende ikke tar til seg råd for å få det bedre vet hvor utmattende det er, så jeg skal ikke utbrodere. Jeg har sluttet å ta kontakt i det siste og jeg tror vedkommende tar hintet, til han plutselig sender noe igjen etter en uke eller to. Selv når jeg bruker flere dager før jeg åpner meldingen. Før dere kutter av meg strupen her, så har jeg latt vær å si rett ut at jeg ønsker å avslutte vennskapet - da han sliter veldig psykisk og har perioder med suicidale tanker. Han har uttrykt at hans største frykt er å miste meg som venn, og jeg har sett hvordan han kan gå rett i grøfta av små ting. Derfor "fader" jeg ut istedenfor å si ting rett ut som det er i frykt for at han skal skade seg selv eller det som verre er. Kjenner på et sterkt ubehag når vedkommende likevel sender meg ting når jeg på ingen måte tar kontakt. Synes det er fryktelig vanskelig. Og nei, jeg er ingen empatiløs psykopat selv om jeg velger å kutte ut en som sliter psykisk. Håper på saklige svar. Anonymkode: 9ce6f...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai #2 Del Skrevet 24. mai Hva er det egentlig du lurer på? Syns det er mer riktig å si ifra om at du syns det er vanskelig å opprettholde vennskapet, enn å ghoste vedkommende. Anonymkode: c482b...386 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enda1anonymbruker Skrevet 27. mai #3 Del Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 21.13): Jeg har sluttet å ta kontakt i det siste og jeg tror vedkommende tar hintet, til han plutselig sender noe igjen etter en uke eller to. Selv når jeg bruker flere dager før jeg åpner meldingen. Anonymkode: 9ce6f...9e8 Om han virkelig sliter såpass mye psykisk så gjør du ingenting bedre med å ghoste. Du kan gjøre alt så fryktelig mye verre for vedkommende. Ingen er tankelesere. Ikke forvent at han tar hintet. Ghosting kan være direkte ondsinnet. Ivertfall når vedkommende tror dere er venner. Han forventer kanskje at du er såpass god "venn" at om det er noe hadde du sagt det. Akkurat nå skjønner han gjerne ingenting og bortforklarer seg selv om hvorfor du ikke tar kontakt. Si det som det er at det blir for mye. Da gjør du dere begge to en tjeneste og vedkommende kan forhåpentligvis få bedre hjelp og komme seg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå