AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Jeg har bipolar lidelse og har en del symptom, selv om jeg er medisinert. Jeg blir sliten av både jobb, forhold og helse når jeg har alle disse symptomene. Det blir for mye. Dette får meg til å vurdere om det er rett for meg å være i et forhold eller ikke, med denne diagnosen. Det går utover meg men det går også utover min samboer. Er det noen her, som har valgt å leve alene, fordi dagnosen du har krever/tar for mye plass? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre og det er vanskelig... Anonymkode: e5323...ee5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Jeg har ikke bipolar, men fikk påvist emosjonelt ustabil (borderline) etter jeg ble samboer, jeg må ærlig innrømme at om jeg hadde visst om diagnosen før samboerskapet, så hadde jeg nok grundig vurdert om et samliv var for meg. Det skal ikke mye til før jeg vippes av pinnen og går helt ned i kjelleren med suicidale tanker og spiral av vonde følelser. I motsetning til din diagnose, så kan jo min diagnose behandles og etterhvert «fjernes» så jeg tviholder på håpet om at samboerskapet mitt etterhvert blir noe som bringer meg positivitet og lykke, men for øyeblikket så henger alt i en tynn tråd og det tærer veldig på min psykiske helse. Anonymkode: 767e8...593
MCAS Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 (endret) Hva slags symtomer er det du har? Nyere forkning viser også at psykiatriske lidelser er forårsaket av fysisk sykdom og ikke bare noe som skjer i våre hoder som mange psykiatere tror. Mast Cell Activation Syndrome er en inflamatorisk imunne sykdom som nå er knyttet til inflamasjon i hjernen som kan forårsake Migrene, hjernetåke, Insomnia, Tinnitus, ADHD, Autism spectrum disorder (ASD), Posttraumatisk stresslidelse (PTSD), Depresjon, og en rekke psykiatriske lidelser som blant annet Bipolar Disorder. Youtube: Psychiatric Manifestations of MCAS with Dr Janet Settle Linker : Det finnes medisner rettet mot mastceller som kan hjelpe. Neuropsychiatric Manifestations of Mast Cell Activation Syndrome and Response to Mast-Cell-Directed Treatment: A Case Series fra National Library of Medicine. Mast Cell Activation Syndrome: One Hidden Cause Of Psychiatric Symptoms? Endret 24. mai 2024 av MCAS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå