Gå til innhold

Hvorfor er det greit å gjøre narr av single?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det her på KG, men også i samfunnet generelt. Er du singel må du tåle all slags frekke kommentarer. Jeg har opplevd det mye på jobb, og nå opplever jeg det i ny jobb. Er drittlei! 

Hva hadde dere gjort om sjefen daglig kom med kommentarer som dette:

- er det ikke stusselig å bo alene?

- blir vel en trist helg på deg, siden du ikke har noen mann eller unger

- du må være utrolig ensom siden du ikke har mann

- en så pen dame som deg bør ikke gå singel, forstår ikke at du klarer det. Liker du damer kanskje? 

Vi er like gamle faktisk, men jeg får sånne kommentarer HVER dag og er drittlei. Jeg snakker aldri om at jeg er singel, og ofte svarer jeg "det der er svært upassende å si" men det går ikke inn. Andre mannlige kolleger har også sagt at jeg er rar siden jeg er 40 og singel. Og alle er etnisk norske utrolig nok, dette er en arbeidsplass midt i Oslo sentrum.

Hvorfor blir menn så provoserte over at en dame er singel? Og hva kan jeg svare? Får menn like mye hassle for å være single når de er 40? Jeg tviler sterkt på det. 

Anonymkode: dbe34...60b

• Liker 3
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro mange av de som kommenterer er i forhold som de ikke kan komme seg ut av. enten fordi de ikke har råd, eller ikke vil være singel og da er det bedre å "være med noen, selv om man ikke liker han, for da er man ikke alene"

Mens jeg, har valgt å være frivillig singel, etter flere år med forskjellige menn, så er det valget lett å ta. Må alltid le inni meg når noen venner eller kolleger på jobb forteller om sine problemer. 

Kommer aldri til å bli sammen med en mann igjen

Anonymkode: f6252...d63

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sjefen din legger an på deg, det er det som skjer. 

Anonymkode: 5bcc4...5c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil tro mange av de som kommenterer er i forhold som de ikke kan komme seg ut av. enten fordi de ikke har råd, eller ikke vil være singel og da er det bedre å "være med noen, selv om man ikke liker han, for da er man ikke alene"

Mens jeg, har valgt å være frivillig singel, etter flere år med forskjellige menn, så er det valget lett å ta. Må alltid le inni meg når noen venner eller kolleger på jobb forteller om sine problemer. 

Kommer aldri til å bli sammen med en mann igjen

Anonymkode: f6252...d63

Syns det er utrolig upassende og frekt å grave i andres liv på den måten. Tenk om jeg skulle spurt: hvor ofte har du sex med kona da? Har dere noe å snakke om etter 20 år? 

Jeg sliter med masse traumer etter noen grusomme forhold jeg har hatt,  derfor holder jeg meg unna menn. Dette er ikke noe jeg har lyst å snakke om med de på jobb, jeg har nettopp begynt og kjenner de knapt. Det er privat. I lunchen er det masse upassende kommentarer som "savner du ikke å få deg pikk? eller har du masse leketøy i nattbordskaffen kanskje? høhø". Det er bare så utrolig harry 🙄

I dag ble jeg spurt om hvorfor jeg gidder å lage middag, når det kun er til meg selv. Nei, så man skal ikke få lage seg mat som singel heller nå altså? 

• Liker 8
Skrevet

Det er bare en ting å gjøre med sånne som han der. Du må svare han tilbake like frekt og freidig. Det er det eneste som stopper kjeften på han.  Kjenner typen, så her er det bare å kjøre på.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ser det her på KG, men også i samfunnet generelt. Er du singel må du tåle all slags frekke kommentarer. Jeg har opplevd det mye på jobb, og nå opplever jeg det i ny jobb. Er drittlei! 

Hva hadde dere gjort om sjefen daglig kom med kommentarer som dette:

- er det ikke stusselig å bo alene?

- blir vel en trist helg på deg, siden du ikke har noen mann eller unger

- du må være utrolig ensom siden du ikke har mann

- en så pen dame som deg bør ikke gå singel, forstår ikke at du klarer det. Liker du damer kanskje? 

Vi er like gamle faktisk, men jeg får sånne kommentarer HVER dag og er drittlei. Jeg snakker aldri om at jeg er singel, og ofte svarer jeg "det der er svært upassende å si" men det går ikke inn. Andre mannlige kolleger har også sagt at jeg er rar siden jeg er 40 og singel. Og alle er etnisk norske utrolig nok, dette er en arbeidsplass midt i Oslo sentrum.

Hvorfor blir menn så provoserte over at en dame er singel? Og hva kan jeg svare? Får menn like mye hassle for å være single når de er 40? Jeg tviler sterkt på det. 

Som man må jeg si at jeg ikke forstår at det oppfattes som å gjøre narr av?  Tror ikke han er provosert heller. Jeg oppfatter det mer som undring og omsorg. Kanskje han synes litt synd på deg som er singel? Undrer seg nok på hvorfor du er singel. Er det selvvalgt eller er det andre årsaker? 

Vi menn kan lure på så mangt, og også ting vi ikke har noe med.

Anonymkode: 1610f...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært singel i årevis men har aldri fått en eneste nedsettende kommentar. Du får se å bytte jobb og miljø. Det fu opplever er ikke representativt og ikke greit. 

Anonymkode: bc73e...20b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som man må jeg si at jeg ikke forstår at det oppfattes som å gjøre narr av?  Tror ikke han er provosert heller. Jeg oppfatter det mer som undring og omsorg. Kanskje han synes litt synd på deg som er singel? Undrer seg nok på hvorfor du er singel. Er det selvvalgt eller er det andre årsaker? 

Sykt å synes synd på noen fordi de er singel. Opplever denne oppførselen kun fra menn, og det er SÅ upassende. Jeg har ikke lagt ut om at jeg mistrives som singel i det hele tatt. Er ganske travel med venner/familie/vedlikehold av leilighet/trening/reising ++++. Ingenting som tilsier at det er synd på meg. Utrolig nedlatende og trist holdning, fatter ikke at det går an i 2024. Vi bor ikke i Afghanistan liksom. 

Om dette var et issue for meg så hadde jeg tatt det med psykolog. En sjef har ingenting med å grave i mitt liv på den måten. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det der er jo ikkje normal oppførsel frå folka på jobben din. Støttar det andre skriv over her; når folk har så lite sosial intelligens og er så frekke, er det berre å vere frekk tilbake. (Gjerne på ein meir intelligent måte enn dei hjernedøde greiene dei lirer av seg.) 

Anonymkode: c4502...6bb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært singel i årevis men har aldri fått en eneste nedsettende kommentar. Du får se å bytte jobb og miljø. Det fu opplever er ikke representativt og ikke greit. 

Anonymkode: bc73e...20b

Det er et veldig mannsdominert miljø, men jeg har opplevd dette i andre miljøer også. Kunne skjønt det hvis jeg la ut om dating og masse personlige greier, men det gjør jeg ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Tidenes dårligste flørting.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det der er jo ikkje normal oppførsel frå folka på jobben din. Støttar det andre skriv over her; når folk har så lite sosial intelligens og er så frekke, er det berre å vere frekk tilbake. (Gjerne på ein meir intelligent måte enn dei hjernedøde greiene dei lirer av seg.) 

Anonymkode: c4502...6bb

Blir bare så satt ut, men kommer til å smelle tilbake snart ja :P Sjefen er ikke den verste men han er jo med på upassende prat/intime spørsmål til meg. Også syns de kanskje det er litt gøy at jeg blir satt ut. Overhørte noen si her en dag om de kunne spørre om hun rare, single skulle ha kaffe.. altså meg tydeligvis. 

Ganske kjipt, for dette er en veldig godt betalt jobb og folk er jo hyggelige liksom. Men det er vel en form for mobbing? eller er jeg hårsår? 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at det er noen spørsmål man kan stille til venner og familie, som ikke passer seg på jobb, og at uoppfordret sympati er merkelig. Om jeg hadde spurt en mannlig kollega om han har dratt noen damer i det siste, eller om han har prøvd menn, mener jeg det hadde vært upassende. Jeg spør heller ikke kolleger om hvordan samlivet deres er om de er i forhold. Jeg sier ikke: dere har vel ikke sex så ofte som før? 
Jeg har også opplevd at da jeg var singel, var det mange som mente at jeg «fortjente» kjæreste, selv om jeg ikke ønsket det selv. Nå har jeg kjæreste, men jeg er ikke mer eller mindre ensom eller lykkelig. Man kan se det allerede på barn, at når noen gjør noe annerledes/ser annerledes ut enn gruppen/normalen er det noen som opplever det som frustrerende eller provoserende. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tror ikke dette handler om menn, for jeg får også innimellom slike kommentarer. Virker som de har et problem med at jeg er "enestående" ;) 

I ditt tilfelle høres det ut som du jobber sammen med en barnslig gjeng som liker å markere seg. Blir jo litt herskete av det når de kjører på det samme for å "bryte deg ned". For det er jo det de gjør. Stadig minne deg på om din enslighet. Rart at de gjør det når temaet kan være veldig følsomt for deg hvis du er ufrivillig singel, sliter på datinglivet (manglende respons eller repons kun fra idioter) eller noe. 

Det du må svare er å bli forbanna. Du har all rett i å bli det. Det er upassende oppførsel av de, og når dikkedakking og beskjed om at det er upassende ikke fungerer, så er det reprimander som må til. Og det reagerer som regel folk mot. Ingen liker å bli "kjeftet" på, så da lar de være å si det neste gang. Og gangen etter der. Og enda en gang. Helt til de gror av seg setningen de tenkte å si.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Sjefen din legger an på deg, det er det som skjer. 

Anonymkode: 5bcc4...5c2

Tenkte det samme. Føler noen av kommentarene fisker etter et, ja det er ensomt i helgene 😉😉🥺 svar.

Anonymkode: 74a85...960

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Blir bare så satt ut, men kommer til å smelle tilbake snart ja :P Sjefen er ikke den verste men han er jo med på upassende prat/intime spørsmål til meg. Også syns de kanskje det er litt gøy at jeg blir satt ut. Overhørte noen si her en dag om de kunne spørre om hun rare, single skulle ha kaffe.. altså meg tydeligvis. 

Ganske kjipt, for dette er en veldig godt betalt jobb og folk er jo hyggelige liksom. Men det er vel en form for mobbing? eller er jeg hårsår? 

Visste de at du hørte på? Var de hånete eller var de høhøhø humør? For det kan liksågodt være flørte tulling. Det er typisk å tulle med noen på den måten, verbal grasering.

Men kan jo være mobbing også, men det spørs på tonen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Visste de at du hørte på? Var de hånete eller var de høhøhø humør? For det kan liksågodt være flørte tulling. Det er typisk å tulle med noen på den måten, verbal grasering.

Men kan jo være mobbing også, men det spørs på tonen.

Nei jeg var på vei inn til den avdelingen der de satt, de så meg ikke. Syns bare det er merkelig å bli kalt den rare, single. Er vel ikke spesielt  uvanlig å være singel i Oslo i dag. Føler meg litt som et rart dyr i bur :P 

• Hjerte 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan jo hende det er erting. Isåfall må du jo finne en måte å ta igjen på. Men er jo du som er der, så vanskelig for oss å vite helt hva greien er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg var på vei inn til den avdelingen der de satt, de så meg ikke. Syns bare det er merkelig å bli kalt den rare, single. Er vel ikke spesielt  uvanlig å være singel i Oslo i dag. Føler meg litt som et rart dyr i bur :P 

Oi ja det er mobbing. Så slemt av dem. 

Det er ikke uvanlig å være singel i Oslo, å single uansett hvor de bor må da bli behandlet bedre enn dette. Kollegaene dine er problemet.

Har du mulighet til å bytte jobb? For du trenger et bedre miljø.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil tro mange av de som kommenterer er i forhold som de ikke kan komme seg ut av. enten fordi de ikke har råd, eller ikke vil være singel

"Vil tro..."

🙄

Anonymkode: 16c9a...32f

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...