AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Del Skrevet 24. mai 2024 Går man ned i vekt av å jogge 30 min hver dag? Og får man bedre kondis? Anonymkode: de95a...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Del Skrevet 24. mai 2024 Hvis du er vektstabil nå og fortsetter å innta eksakt samme mengde kalorier skal du i teorien gå ned i vekt av å øke aktivitetsnivået. Anonymkode: dacd5...df8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #3 Del Skrevet 24. mai 2024 Med vekta kommer det an på. Jeg jogger som regel ca. 30 min hver dag, en gang i blant lenger og enkelte dager ikke noe. Jeg har gått litt opp i vekt siden jeg begynte med det. Siden jeg var på grensen til undervekt fra før, var det ønskelig, selv om det ikke var noe jeg prøvde på. Og jeg antar det kommer av økt matlyst, selv om jeg ikke opplever det som jeg spiser mer. Kondisen har helt klart blitt bedre. Jeg gikk mye tur med hunden fra før, og trodde jeg hadde god kondis. Men å løpe på en del av turene, har utgjort mye for kondis og energinivå for min del. Progresjonen, fra å puste og pese til jeg nesten spøy opp første bakke, til å sprette opp samme bakke i full fart lett som bare det, har også gått såpass raskt at det har vært gøy. Anonymkode: d8fa1...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #4 Del Skrevet 24. mai 2024 Gått ned i vekt etter at jeg begynte å løpe. Men tviler på at det er aktiviteten i seg selv, men mer at når jeg kommer hjem fra en økt så mister jeg lysten på å småspise. Kan faktisk miste matlyst i mange timer etterpå. Sikkert noe kjemisk som skjer som jeg ikke har lest nok om. Men løpingen er i hvert fall appetitregulerende. Kondisen er fantastisk mye bedre! Og energien og humøret. Lykke til! Dette er den beste tiden å starte på 🙌 Anonymkode: 8e5fc...0dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Del Skrevet 24. mai 2024 Spørs jo hva du spiser. Så lenge du ligger i underskudd så skal du gå ned. Anonymkode: aab95...e96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Del Skrevet 25. mai 2024 Ja det tror jeg. Fins jo de som går ned av å hoppe hoppetau 15 min daglig også. Anonymkode: 3af37...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #7 Del Skrevet 25. mai 2024 Det kommer an på hva du spiser. Kondisen blir bedre hvis du ikke trener tilsvarende cardio fra før. Men du bør legge inn styrkeøkter for å ikke ødelegge knærne med så mye jogging, om du ikke er vant til det. Jeg jogget 5km 3-4 dager i uken i fjor sommer, og sliter fortsatt med tilbakevendende smerter... Anonymkode: c6fa5...454 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 25. mai 2024 #8 Del Skrevet 25. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Går man ned i vekt av å jogge 30 min hver dag? Og får man bedre kondis? Anonymkode: de95a...94c Ikke hvis kaloriinntaket ditt er høyt.Man forbrenner ikke så mye av 30 min jogging. Vektnedgang er 20% trening,og 80% kosthold. Endret 25. mai 2024 av Adrenalina1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #9 Del Skrevet 25. mai 2024 Adrenalina1 skrev (35 minutter siden): Ikke hvis kaloriinntaket ditt er høyt.Man forbrenner ikke så mye av 30 min jogging. Vektnedgang er 20% trening,og 80% kosthold. Det er ikke et helt korrekt regnestykke da du ikke bare kan regne på de 30 minuttene. Trening gjør at forbrenningen øker gjennom døgnet som følge av økt muskelmasse, og kan være ganske avgjørende for vektnedgang da man mister muskelmasse om man ligger i kaloriunderskudd. Men her er styrketrening bedre enn kondisjon. Anonymkode: 2713d...73b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #10 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg blir mye mindre fysen/sulten av å løpe. Så spiser jeg litt ekstra dagene jeg ikke løper, nesten som om kroppen vil «ta igjen». Jeg løper mye, 50-60km i uka og jeg har gått ned veldig mye i vekt. Etter å ha logget matinntaket pga diett i mange år, må jeg nå logge det for å forsikre meg at jeg spiser nok. Anonymkode: 01250...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 26. mai 2024 #11 Del Skrevet 26. mai 2024 On 5/25/2024 at 11:22 AM, AnonymBruker said: Det er ikke et helt korrekt regnestykke da du ikke bare kan regne på de 30 minuttene. Trening gjør at forbrenningen øker gjennom døgnet som følge av økt muskelmasse, og kan være ganske avgjørende for vektnedgang da man mister muskelmasse om man ligger i kaloriunderskudd. Men her er styrketrening bedre enn kondisjon. Anonymkode: 2713d...73b Den økningen som følge av muskelmasse er så liten at det ikke er verdt å snakke om en gang, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 26. mai 2024 #12 Del Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 20.48): Går man ned i vekt av å jogge 30 min hver dag? Og får man bedre kondis? Anonymkode: de95a...94c Spis mindre for å gå ned i vekt, jogg for å jogge fordi jogging er en måte å utryke seg på, jogging er magisk og gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seriousgirl Skrevet 26. mai 2024 #13 Del Skrevet 26. mai 2024 Dersom du løper 30 min hver dag og ikke spiser mer enn du pleier, vil du gå ned dersom du totalt sett har kaloriunderskudd. Når det er sagt anbefaler jeg ikke å løpe hver dag. Det er en av de mest belastende treningsformene, og stor sjanse for at man kan få belastningsskader ved for mye belastning over tid. Det beste er en balanse. Si jogging 2 ganger i uka, svømming/sykling 2 ganger i uka, styrke 2 ganger i uka. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #14 Del Skrevet 26. mai 2024 En langtids strategi om du skal endre kaloribehovet med trening er styrketrening, før ble jeg feit på 2800 kcal nå må jeg spise 45000 kcal for å øke 0,5 kg hver i uka😅 Anonymkode: c2028...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #15 Del Skrevet 26. mai 2024 Du kan jogge og styre med det eller spise 1 mindre brødskive per dag, brøde pluss pålegg du ikke får i deg da gir samme underskudd som 30-35 min jogging. Anonymkode: c2028...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå