Gå til innhold

Foreldre anmelder etter sønnen begikk selvmord etter langvarig mobbing

Glufseguri

Anbefalte innlegg

Gjest Acer

Er  foreldre til   barn som er blitt mobbet, og  når barn blir mobbet så er det ikkje bare eit offer,men  en hel familie. Også mobberne er  blitt eit slags offer for sine handlinger, og det   handler om  kommunikasjonsvikt, og omsorgsvikt  fra foreldre til mobberne.

Under foreldremøte på skolen fekk ein fortalt av klasseforstandere av våre barn oppførte seg eksamplarisk, og ingen problem med dem, men  vi  skjønte at noe ikkje stemte, og problema lå utenfor lærernes synsfelt. Mobbing har skjedd i både i og utenfor skolegården i alle  år ,  men nå foregår mye av  mobbingen digitalt, og  foreldre har  ikkje  kontroll. 

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov.

Rhodiola, adm.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
On 6/23/2024 at 3:11 PM, Chantielle said:

Det gjør omtrent vondt å lese på skolens presentasjon, hvor deres verdigrunnlag presenteres slik :  "Vårt daglige arbeid bygger på åpenhet, tillit, likeverd og respekt for enkeltmennesket og fellesskapet. Vi opptrer utviklingsorientert, fleksibelt og engasjert."
Så kan man i neste omgang lese at det er ikke mindre enn 5 ungdommer tilknyttet samme skole som har tatt sitt eget liv,de senere år,flere pga mobbing.
https://www.nearadio.no/nyheter/i/XbxeXb/andreas-la-igjen-et-brev-og-fortalte-han-ikke-orka-mer

Jeg skjønner ikke at det er mulig at skolen og samfunnet har latt dette skje. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
On 6/23/2024 at 3:11 PM, Chantielle said:

Men denne setningen : " – Nei. Vi gikk jo ut ganske fort og anmeldte, så da ble det kanskje to murer mot hverandre. Så en beklagelse har vi ikke fått, nei."  sier en god del.
En beklagelse hadde da vært det minste man burde gi. Men det er kanskje slik, at man føler på at å gi en beklagelse, er det samme som å vedgå feil, ikke vet jeg..
https://www.nearadio.no/nyheter/i/kw6PJ6/historien-beroerer-mange-det-er-terapi-aa-faa-fortelle?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0gp2THum_ZJTkziyy2Xst40LpaVZINOns_8Rj6frz7XTHqcX17tl4oqHo_aem_L8USOYVvqDPshmx5cRx2cQ

Ja en beklagelse er det minste de burde gi. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SVK
On 6/22/2024 at 9:06 PM, Glufseguri said:

Å lese meldingene han fikk er helt forferdelig, disse drittungene må få inn i hodet hva de gjorde og skolen må stilles til ansvar.

https://www.nrk.no/trondelag/mistet-sonnen-peder-angel-lundquist-langen_-foreldrene-i-roros-onsker-kamp-mot-mobbing-1.16910359

Enig!  Dette er jo folk som jobbet for at gutten skulle ta livet sitt. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/23/2024 at 8:47 AM, AllahBallah said:

Tull, leve med?

De kommer alltid til å forklare og forsvare egen oppførsel med «jamen han var jo så rar» eller liknende.

Dette er veldig både og, mobbing er en spesiell gruppedynamikk som bringer frem det verste i oss. Pådriverne, ofte folk med egne psykiske belastninger\begrensinger, vil som du sier fornekte sin egen moralske fordervelse og komme med unnskyldninger i all evighet som en ego-forsvarsmekanisme. Så har vi de andre, de som ble revet med i søk om aksept og frykt for å bli utstøtt selv som da slenger seg på, samt alle de som stilltiende akspeterte at dette grusomme skjedde. Etter en del år vil noen her bli mer reflekterte etterhvert som livet byr på utfordringer og de vil nok føle mer anger, men det er jo uansett for sent.

En velldig kjip og provoserende sak, men det er intet nytt i Norge dessverre. Det blir gjerne litt oppstyr i media og holdningskampanjer men så ebber det ut og mobbingen fortsetter i hverdagen. Jeg har ikke tillit til at skolen eller myndighetene kan løse dette, så foreldre bør være bevisst på hvor ille det kan bli og iverksette egne tiltak.

Selv ville jeg foreslått en total nullaksept dersom en finner ut at barnet sitt blir mobbet, det er noe av det mest destruktive som kan skje med en person og må dermed stoppes for enhver pris. Første steg er å lære sine barn om både fysisk og mentalt selvforsvar, i tilfeller der mobberne har det fysiske overtaket vil jeg faktisk ha betalt 'beskyttelsespenger' til større elever dersom det ikke er søsken som kan ta den rollen. Om ikke dette heller er mulig ville jeg tatt barnet helt ut av skolen for privat eller hjemmeskole. For noen vil det kanskje høres radikalt ut men alt er jo bedre, både på kort og lang sikt, enn at sitt barn blir psykologisk ødelagt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Jeg blir kvalm…

💚💚💚💚💚💚

Det er stor forskjell på hvor mye mobbing det er i ulike skoler og ulike miljø. 

Forskning sier visst at i klasserom med mye mobbing ser man en tendens til at lærer stiller seg med mobben, for å hindre total kaos i klasserommet. Det er visst enklest sånn…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...