Gå til innhold

Jeg blir så lei av samboeren pga dette at jeg trenger å spørre hva dere synes om saken? Jeg orker snart ikke mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på hyttetur i en uke i sommer hvor samboer ikke skal være med. Jeg drar med vårt fellesbarn og mine to andre barn. Han blir ikke med fordi de to andre barna skal ha med seg venner, og det blir for mange barn for han og han blir derfor hjemme. Så han er jo heldig med at han får en hel uke for seg selv hjemme da. Hytta er ikke langt unna, 30 min kjøretur. Jeg har ikke førerkortet ferdig enda, men snart heldigvis. Hytta er forresten en hytte eid av min familieside. 

Saken er at jeg skal dra en dag før den uken jeg er på hytta med barna, for å ordne hytta i stand osv, så kommer alle barna dagen etterpå. Da sa jeg at samboer kunne slippe å kjøre til hytta med all bagasjen og matvarer, og det ble han fornøyd med da han ikke ønsket det. Jeg spurte om min far som har liten bil, kunne låne samboer sin bil som er stor for å kjøre til hytta med alle tingene, men det sa samboer tvert nei til og at han ikke vil låne bilen til noen. Hans egen far får låne bilen da. Min far er en ordentlig mann som er rolig i trafikken. Jeg ble litt skuffet over at samboer ikke vil låne bort bilen litt for at min far kunne kjøre bort tingene. Samboer har en dyr og fin ny bil ja, men det blir for dumt synes jeg. 

Jeg blir så sliten av det greiene med bilen hans. Her om dagen var vi på butikken og vårt fellesbarn som forresten er veldig liten, begynte å gråte i kassa og ble fryktelig vrang. Jeg spurte samboer om bilnøkkelen for å sette meg i bilen med barnet vårt for å skåne barnet og andre kunder, men han ville først ikke gi meg nøkkelen. Jeg måtte si flere ganger at jeg måtte få nøkkelen før jeg fikk "lov" å sette meg i bilen uten samboer. Samboer var da sur på meg når han kom ut i bilen fordi jeg hadde satt meg inn i bilen uten at han var der. Han er livredd for skader på bilen, men alt jeg gjorde var å sette oss forsiktig inn. Ingen skade skjedd og aldri har jeg laget noen skade før heller sånn at det er sagt. Jeg måtte forklare han flere ganger på vei hjem at det viktigste var å få barnet i bilen, barnet kunne ikke vente til vi hadde pakket alle varene. Til slutt så sluttet han å være sur, men jeg vet det vil skje igjen. 

Hva tenker folk her? Er det vanlig å være sånn fordi man er glad i bilen sin? Jeg gidder snart ikke mer av denne mannen, dette er bare to av mange episoder, mannen er også blitt ekstremt gjerrig med årene, men det føler jeg at innlegget blir for langt til å utdype. 

Anonymkode: 52020...b8f

• Liker 2
  • Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en spesiell bil han har? 

Anonymkode: 3a376...c56

Skrevet

Og du kan vel ikke snakke med han om det sant? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er mer tålmodig med han enn jeg ville vært. For å si det mildt. 

Anonymkode: c2822...46a

• Liker 26
  • Nyttig 19
AnonymBruker
Skrevet

Nei, så ille er det ikke vanlig å være. Jeg kan skjønne at man ikke er så glad i å låne bort bilen, men å nekte at dere kan gå og sette dere i bilen uten ham høres jo helt hinsides ut. 

Anonymkode: bd0bb...4ca

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en spesiell bil han har? 

Nei, altså en vanlig bil liksom, men er dyr og nyere modell av den typen. Bilen koster 700.000 kr, så skjønner han vil være forsiktig, men altså jeg er da en voksen dame som klarer å sette meg inn i en bil uten å skade noe. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymMisbruker skrev (2 minutter siden):

Og du kan vel ikke snakke med han om det sant? 

Snakket med han en million ganger, ingen forandring... 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det vanlig å være sånn fordi man er glad i bilen sin?

Nei, det er ikke vanlig. Fyren setter bilen høyere enn både deg og forholdet. Merkelige prioriteringer, høres ut som en skikkelig kjiping. Og jeg kan love at det blir ikke bedre med årene. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
2 minutter siden, Kvinne87Rogaland said:

Denne mannen er lite raus og familievennlig. Vil ikke bli med på hytta fordi det er for mange barn? Vil ikke låne bort bilen så kjæresten kan ordne hytta til HANS barn? Han burde jo være kjempetakknemlig for å få en uke alene!

Han har det for godt. Jeg hadde nok vurdert å gå, så får han kose seg med bilen sin heller.

Nåja, det spørs nå vel litt hvem som valgte å ta med andre sine barn også.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her har du mest sannsynlig to muluge utfall på sikt:

1. Han fortsetter å kjøpe/eie ting og verne om dem på en måte som ikke er forenelig med å ha andre mennesker i livet sitt.

2. Han modnes og gir mer f etter hvert. Min mann gjorde det. Tidligere klarte han ikke noen form for rot, men nå som vi har fått noen barn ligger det leker rundt om kring. Bilen har støv fra sandkassa i bhg og det står leker ute i hagen nå på 5 dagen (vi har liksom ikke fått ryddet de på plass🤷🏻‍♀️).

Jeg forstår deg og jeg synes han hlres kjip ut. Han ønsker å leve med deg, ha et barn, men han vil ikke ha noe av det negative eller HELE pakken som følger med, virker det som. 

Han får ha lykke til med bilen si den dagen begynner å leke i sandkassa eller blir bilsyk🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: 9b496...899

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For en løk av en mann du har. Det er bare så usexy med lite rause menn. 

Anonymkode: 44236...ec2

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Snakket med han en million ganger, ingen forandring... 

Har du satt noen krav? 

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke vanlig. Fyren setter bilen høyere enn både deg og forholdet. Merkelige prioriteringer, høres ut som en skikkelig kjiping. Og jeg kan love at det blir ikke bedre med årene. 

Og barnet (de har felles barn). Det sier sitt

Anonymkode: 49f71...5dc

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymMisbruker skrev (Akkurat nå):

Nåja, det spørs nå vel litt hvem som valgte å ta med andre sine barn også.

Jeg har med andre barn fordi de to andre barna er tenåringer, og de ønsker å ha med venner. Blir kjedelig for dem å trøkke inne på hytta en uke uten venner, bare sammen med mamma og en 1 åring liksom. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, altså en vanlig bil liksom, men er dyr og nyere modell av den typen. Bilen koster 700.000 kr, så skjønner han vil være forsiktig, men altså jeg er da en voksen dame som klarer å sette meg inn i en bil uten å skade noe. 

Okei, kunne forstått forsiktighet hvis det var en samler bil, sjelden sportsbil eller noe. Typen din fremstår som en drittsekk og umoden. Er selv mann, 35.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han bør være sammen med bilen sin, han er en egoistisk dritt, ikke vil han kjøre deg til hytta for å gjøre stand når hans unger skal være der og ikke vil han låne bilen til din far heller? Herregud. 

Anonymkode: f131c...3c6

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymMisbruker skrev (2 minutter siden):

Har du satt noen krav? 

Det har jeg, men det hjelper ikke noe. Da blir han bare ekstremt vrang og viser ingen tegn til å ville forstå. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det har jeg, men det hjelper ikke noe. Da blir han bare ekstremt vrang og viser ingen tegn til å ville forstå. 

Kjipt å si det men da trenger du hardere skyts til han slutter å være vrang. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Okei, kunne forstått forsiktighet hvis det var en samler bil, sjelden sportsbil eller noe. Typen din fremstår som en drittsekk og umoden. Er selv mann, 35.

Kunne forstått det mer selv da hvis det var tilfellet, så skjønner du spør- men nei ikke noe sånt noe. Jeg er skuffet over han  og synes han er veldig egostisk og umoden selv. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...