Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange blåmerker skal de ha før man spør? Vi har en aktiv gutt på 3 år i barnehagen og i løpet av de 3 dagene har han fått 5-7 blåmerker for det meste på armene og flest på venstre armen på baksiden, nå er jeg velbekjent med at det er normalt med blåmerker.. men så mange da? Jeg tenker at det enten kommer fra de andre barna siden det ser ut som presset finger avtrykk eller at han kan finne på å være ganske leken når solkrem skal bli smurt på, så da kan man kanskje holde han litt ekstra sånn at han ikke løper vekk da siden det har vært sol i flere dager her. Ikke vet jeg, noe forslag?

Anonymkode: 38042...de0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem spør?

Blåmerker på normale steder er ikke noe problem. Knær, ankler, typiske ta-seg-for -blåmerker er bare naturlig hos et barn i riktig alder. Det er ikke bare antallet, men også plasseringen og utseendet, sammen med alder. Det trengs bare et blåmerke på et uvanlig sted før "noen" reagerer, eller et blåmerke som barnet (eller babyen) ikke kunne ha fått til selv. Et håndformet blåmerke i fjeset eller ei stripe over baken, feks.

Anonymkode: 482fa...144

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min hadde nye hver dag, aktivt barn heldigvis og jeg har aldri tenkt at det er noe farlig 

Anonymkode: f7458...8fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvem spør?

Blåmerker på normale steder er ikke noe problem. Knær, ankler, typiske ta-seg-for -blåmerker er bare naturlig hos et barn i riktig alder. Det er ikke bare antallet, men også plasseringen og utseendet, sammen med alder. Det trengs bare et blåmerke på et uvanlig sted før "noen" reagerer, eller et blåmerke som barnet (eller babyen) ikke kunne ha fått til selv. Et håndformet blåmerke i fjeset eller ei stripe over baken, feks.

Anonymkode: 482fa...144

Dette.

TS, det er lov å spørre i barnehagen. Bare si at du la merke til flere blåmerker på armen hans, som at han er blitt tatt litt hardt i, og du lurte på om noe hadde skjedd. 

• Liker 1
Skrevet
KaraThrace skrev (5 minutter siden):

Dette.

TS, det er lov å spørre i barnehagen. Bare si at du la merke til flere blåmerker på armen hans, som at han er blitt tatt litt hardt i, og du lurte på om noe hadde skjedd. 

Ja, får spørre de på mandag. Det er jo ikke noe ille med blåmerker i seg selv, men synes det var mange på "en plass", altså mange på et område og på samme arm. Jeg tenker at blåmerker på kne eller albuen er mye mer innenfor lek..

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn har hatt masse blåmerker fra topp til tå.

Stusser du, så spør du. Ikke noe å lage noen sak om.. 

«oisann, i dag hadde xxx fått mange blåmerker. Hva skjedde? «.

Anonymkode: 78092...bf9

AnonymBruker
Skrevet

Leste den "stripa på baken" og kom brått til å huske på at mi datter fikk ei real stripe rett på tvers av den ene rumpeballen da hun falt med rumpa rett på en murkant. Det kan altså være tilfeldig med slike også.

Ligner det håndavtrykk eller fingermerker, ville jeg spurt de i bhg om de vet noe. Jeg ville generelt spurt om det plutselig oppsto uvanlig mange blåmerker.

Anonymkode: 3e273...bb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg fikk sønnen min hadde han et stort blått merke i ansiktet mange trodde jeg hadde slått han eller noe, men jordmor sa opplys fastlegen og helsesøster at han er født med det. Så jeg har alltid nevnt det til leger/helsesøster.

Nå er merke borte og når han gikk i bhg hadde han en del blåmerker jeg spurte ofte de i bhg om hvor normalt det er og spurte også helsesøster/lege sånn at de vet/er klar over at blåmerkene plager meg også. 

Anonymkode: 9a395...2f5

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble meldt til bv pga stripe over baken. Ungen hadde nok falt på en grein eller noe. Jeg vet ikke hvordan den dukket opp og mistenker at selve falle var i barnehagen.(som var en friluftsbarnehage. Mye på tur i skogen) 

jenta mi har veldig lett for å få blåmerker og er ekstremt klønete. (Bruker briller og har mye væske i mellomøret. I tillegg mistenker vi en liten adhd på toppen) 

Anonymkode: 54333...f23

Skrevet

Knær, legger, albuer og håndledd er helt normalt. Jeg fikk en drøss av de som liten. På baksiden av armen ser jeg ikke hvordan har skjedd naturlig. Jeg ville definitivt stilt spørsmål. 

Barnehagen skal tross alt vite hva som skjer med barna. Og i den alderen griner de jo av alt, så noen har sikkert fått med seg hva som har skjedd. 

Man holder ikke fast i et barn så hardt at de får blåmerker for å smøre på solkrem. Man tar de med inn og sier de får gå ut og leke når de er smurt. Da kommer motivasjonen til å lye mye raskere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymMisbruker skrev (1 time siden):

Knær, legger, albuer og håndledd er helt normalt. Jeg fikk en drøss av de som liten. På baksiden av armen ser jeg ikke hvordan har skjedd naturlig. Jeg ville definitivt stilt spørsmål. 

Barnehagen skal tross alt vite hva som skjer med barna. Og i den alderen griner de jo av alt, så noen har sikkert fått med seg hva som har skjedd. 

Man holder ikke fast i et barn så hardt at de får blåmerker for å smøre på solkrem. Man tar de med inn og sier de får gå ut og leke når de er smurt. Da kommer motivasjonen til å lye mye raskere. 

Du du ket armen ned i bakken, slår den i en vegg, i en sykkel osv, virkelig null problem å få blåmerker på armen . 
nei barnehager får ikke med alle blåmerker i løpet sv en dag

Anonymkode: f7458...8fa

AnonymBruker
Skrevet

Noen får jo bare blåmerker ekstremt lett. Meg kan man omtrent bare se stygt på, så får jeg blåmerker. Samboeren «pirka» på meg med fingeren for litt siden, og jeg fikk masse små blåmerker av fingeren hans 😅

Anonymkode: f90e0...df1

AnonymBruker
Skrevet

Arbeider i barnehagen og alle barna har blåmerker, spesielt på knær og albuer. Det er heilt normalt. 

Det vi henger oss opp i er f.eks blått øye det søsken, barnet og foreldre har ulike forklaringer på skaden. Spesielt om barnet endrer forklaring.

Eller merker som ser ut som avtrykk/har unaturlig fasong eller er på ein plass som barn vanligvis ikkje har blåmerker. 

Anonymkode: 15ff8...522

AnonymBruker
Skrevet

Mine har hatt blåmerker over hele kroppen hele sommersesongen fra det sekundet de kunne løpe.

Leggene var mer blå enn hvite, låra, armer, rygg og mage også. Og selvsagt en donaldkul i pannen fra å ha fått ei disse i pannen el.  

Spesielt kom det mye blåmerker da de begynte med barnehagesykler. Da var det utrolig hvilke steder de kunne slå seg. 

5 blåmerker er jo ingenting, jeg tror jeg har flere enn det til en hver tid. Men om du er usikker, så spør du jo!

Anonymkode: 6b315...0f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...