AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Jeg har hørt et par bekjente sitert denne beskjed de har fått, men de har vitterlig dødd av kreften. Er det en trøstebeskjed til pasienter med sentvoksende kreftsvulster, er det falsk beskjed til kreftsyke folk for å holde motet oppe eller er det reelt at legene tror du vil dø av noe annet? Anonymkode: b1489...540
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Dette fikk min oldefar beskjed om også, og han levde med kreft i flere år. Antagelig den som endte opp med å være grunnen bak dødsfallet, men legene såg nok ikke for seg at han skulle leve i så mange år som han gjorde. Anonymkode: 1f9ad...f5e
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Er det en ting kreftlegene ikke gjør så er det å gi pasienter falske og urealistiske forhåpninger. Mer direkte gjeng skal du lete lenger etter 😆 De kan gi enhver lynkurs i kommunikasjon! For her skal alt frem, og pasienten skal ikke sitte igjen med masse spørsmål. De sier aldri noe de ikke har dekning for. Hilsen kreftpasient Anonymkode: 452c6...d0c
Daisy-love Skrevet 24. mai 2024 #4 Skrevet 24. mai 2024 (endret) Når jeg jobbet med eldre så var det noe en hørte om eldre menn som fikk prostatakreft: de ville død med den og ikke av den. Jeg kjenner yngre i nær familie som har hatt en veldig alvorlig grad av prostatakreft og det gikk på håret at de fikk tatt det i tide og fikk behandling som nå har gjort dem friske. Så det kommer vel an på både hvilken kreft en får, graden og alderen når en får den. Endret 24. mai 2024 av Daisy-love Menn, ikke men. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Legene er nok ikke sikker på hva man kan komme til å dø av, og tar nok ofte feil. Anonymkode: dcceb...c16
AnonymMisbruker Skrevet 24. mai 2024 #6 Skrevet 24. mai 2024 If Im going down Im taking you with me? Jaja, om det hjelper noen å takle sin egen situasjon..
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #7 Skrevet 24. mai 2024 Vi som er kreftpasienter har i likhet med andre ingen garanti for hva som forårsaker og ender livet vårt. Livet skjer for oss som for alle andre. Det er viktig, for oss som alle andre, å sett pris på sagen idag og tørre å tenke fremover💛💛 Anonymkode: 5fb36...45a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #8 Skrevet 24. mai 2024 Det er helt vanlig å si til eldre mennesker med en kreftform med god prognose Anonymkode: 257f3...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #9 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt et par bekjente sitert denne beskjed de har fått, men de har vitterlig dødd av kreften. Er det en trøstebeskjed til pasienter med sentvoksende kreftsvulster, er det falsk beskjed til kreftsyke folk for å holde motet oppe eller er det reelt at legene tror du vil dø av noe annet? Anonymkode: b1489...540 Min bestefar hadde prostatakreft i mange år og han døde med den og ikke av den. Anonymkode: 2c601...484 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #10 Skrevet 24. mai 2024 De fleste av oss dør jo med kreft og ikke av den, jo eldre vi blir. Anonymkode: a8c09...1e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå