Gå til innhold

Hva gjør at noen babyer ikke har suge innstinkt etter fødsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør at noen babyer ikker søker etter puppen etter de kommer til verden?

Jeg har to barn tatt med keisersnitt 15 og 12 dager over tiden grunnet misslykka igangsettelse og ingen tegn til fødsel .gikk aldri i naturlig fødsel. 

Det som er sårt for meg er at ingen av dem var interessert å søke etter puppen eller die. Til tross for fin fødselsvekt og toppscore på apgar score. Å få til ammingen var en lang kamp, med yngste gikk det ikke . Uinteressert i å suge begge to. Og melka mi kom ikke før 5-6dager etter keisersnittet. Jeg fikk fødselsdepresjon med begge to mye grunnet alle start vanskene 

jeg ser til tok og YouTube babyer som søker og er så kvikk etter fødsel og keisernsnitt . Mine var ikke sånn i det hele tatt. En forklaring på ting kunne kanskje hjulpet med en slags forsoning 

Anonymkode: 3d455...f7d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør en lege eller jordmor. 

Anonymkode: f71f8...6b7

AnonymBruker
Skrevet

Babyer er forskjellig. Ikke sammenlign deg med andre. Det værste du kan gjøre er å se på slike videoer, hvor alt er rosenrødt.. 

Mitt barn født vaginalt. Hadde en infeksjon i kroppen som ikke ble oppdaget de to første dagene. Hxn var ikke interessert i mat i det hele tatt tatt. Personalet kom å la hxn til brystet hele tiden, prøvde å si at det var noe som ikke stemte, for hxn var så irritabel og ville bare være i fred på en måte. 

Måtte mase meg til en undersøkelse av han, som de syntes var unødvendig. Endte med at hxn ble lagt inn på nyfødt intensiven. 

Anonymkode: 78362...38b

AnonymBruker
Skrevet

Min første var vanlig fødsel og suget "feil vei". Hverken hun eller jeg fikk tak i ammingen: jeg fikk ikke melk og hun ville ikke suge..

Med nr 2 så suget han med en gang, men jeg fikk likevel ikke melk så det ble raskt lagt på hylla. Takk og pris for MME.

(Til ammepolitiet: jeg gjorde alt riktig, brukte pumpe I timesvis, forskjellige teknikker, duppeditter, te, og alt men når lege og helsestasjonen sa at jeg kunne avslutte prosjekt amming, ja da gjorde jeg det. Både babyene og jeg ble mindre stresset og knyttet sterkere bånd ETTER jeg gav opp. )

Anonymkode: 6011d...517

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine to som er tatt med ks har heller ikke hatt noe stort sugeinstinkt.

Hadde også lite melk, selv om enkelte på sykehuset hadde veldig bastante meninger av typen "melken kommer natt til i morgen", "melken kommer om to dager" osv....Skjedde aldri tross iherdig pumping og masse styr.

Ingen ansatte kunne svare på hvorfor det ble sånn. Det antyder for meg at det ikke er mulig å finne en bestemt årsak. Mantraet man ofte hører på sykehuset om at "alle kan amme" og "alle får melk" stemmer jo bare ikke. Jeg har slått meg til ro med at sånn er det bare, det finnes viktigere ting i livet enn amming.

Anonymkode: afb2b...296

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...