Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter lånte bilen min og var involvert i ett trafikkuhell som hun sannsynligvis får skylden for. 

Det skjedde i by, så mindre materielle skader på begge kjøretøy, men sjåfør av den andre bilen fikk vondt i nakken.

På grunn av personskade, ble politiet kontaktet, og det ble opprettet sak.

Politiet tok bilnøkkelen til bilen min, så bilen har nå stått parkert ved ulykkesstedet. Der har den stått i snart 2 uker.

Jeg har forsøkt å finne ut av om jeg kan få utlevert nøkkel, men har bare fått beskjed om at jeg må snakke med en bestemt person hos politiet. Har gitt fra meg navn og telefonnummer, og denne informasjonen skulle gis til rette vedkommende, slik at han kunne ta kontakt. Har nå ringt to ganger, men har ikke blitt ringt tilbake.

Tips til hva jeg kan gjøre videre?

Finnes det noen tidsfrister i slike saker?

Jeg trenger virkelig bilen...

Anonymkode: 91716...b4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta med reservenøklene og bare hente den bilen?

Anonymkode: cafbe...100

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gratulerer dagens dårligste forslag på KG. 

Det kan man jo virkelig ikke.

(Ikke TS)

Anonymkode: 21644...4b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt til jeg fikk tak i rette vedkommende, om det så var 10 ganger om dagen. 

Anonymkode: 8185a...30b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her

Det tør jeg ikke. Politiet tok jo nøklene, så det må jo være en grunn. Trodde kanskje bilen skulle sjekkes, men den står på samme plass som den ble forlatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde ringt til jeg fikk tak i rette vedkommende, om det så var 10 ganger om dagen. 

Det blir for dumt, synes jeg.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Ring ring ring til du får tak i personen. Tropp opp på stasjonen og krev å få snakke med han.

AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (Akkurat nå):

Ring ring ring til du får tak i personen. Tropp opp på stasjonen og krev å få snakke med han.

Jeg har ikke navnet på denne personen, bare saksnummer for ulykken. Så om jeg møter opp eller ringer, så tar de jo bare navn og nummer, og sier han skal ringe tilbake.

Tenker også at en opptrer respektfult ovenfor politiet, og at det å "kreve" å snakke med noen innen for en offentlig instans, neppe blir godt mottatt.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke navnet på denne personen, bare saksnummer for ulykken. Så om jeg møter opp eller ringer, så tar de jo bare navn og nummer, og sier han skal ringe tilbake.

Tenker også at en opptrer respektfult ovenfor politiet, og at det å "kreve" å snakke med noen innen for en offentlig instans, neppe blir godt mottatt.

Ts

Så klart skal du opptre respektfullt, men de respekterer ikke deg og din tid ved å ikke etterforske ulykken eller gi deg bilen tilbake. De har ikke engang startet ut i fra hva du skriver. Det minste de kan gi deg er informasjon om fremgang og når du kan forvente å få bilen din igjen. Om personen datteren din kjørte på «har litt vondt i nakken» så er ikke det grunn nok til å konfiskere din bil i ukevis. 

Du kan fint dra ned og si at «hei, nå må jeg få noe info her». 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (4 minutter siden):

Så klart skal du opptre respektfullt, men de respekterer ikke deg og din tid ved å ikke etterforske ulykken eller gi deg bilen tilbake. De har ikke engang startet ut i fra hva du skriver. Det minste de kan gi deg er informasjon om fremgang og når du kan forvente å få bilen din igjen. Om personen datteren din kjørte på «har litt vondt i nakken» så er ikke det grunn nok til å konfiskere din bil i ukevis. 

Du kan fint dra ned og si at «hei, nå må jeg få noe info her». 

Jeg har bedt om informasjon, men blir bare henvist til denne personen som ikke ringer tilbake.

Ts

Skrevet

Politiet kan jo ikke bare hensette en bil på et vilkårlig sted i ukesvis de heller så jeg hadde ganske enkelt bare hentet den. Og spesielt når de verken er å få tak i eller tar kontakt. Hvis det av en eller annen grunn var viktig for politiet å f.eks. undersøke bilen burde de jo ha sørget for at den ble borttransportert med en gang. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det blir for dumt, synes jeg.

Ts

Javel, da får du bare vente, da. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Javel, da får du bare vente, da. 

Denne personen kan ikke ringes til, så ender jo bare opp med å plage vettet av den stakkars personen som sitter på sentralbordet (som er lokalisert milevis fra politiet i nærmeste by). Og saksansvarlig kan for alt jeg vet, sitte i andre delen av landet. 

• Liker 1
Skrevet

Tror rett og slett den bilen er blitt «glemt» av politiet. 

Jeg hadde gitt beskjed på politihuset at jeg hentet den. Om de (mot formodning) skulle protestere på dette, får de vise deg et skriv/vedtak på at du ikke kan det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har politiet tatt beslag i bilen ?  

Politiet har vel ikkje hjemmel å ta beslag i  en bilen, kan ta beslag i førerkotet til din datter. Er bilen ikkje forsikret, eller manglende EU-kontroll så må du nok sørge for bilberging til nermeste verksted. 

Anonymkode: 48843...e7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Politiet har vel ikkje hjemmel å ta beslag i  en bilen, kan ta beslag i førerkotet til din datter. Er bilen ikkje forsikret, eller manglende EU-kontroll så må du nok sørge for bilberging til nermeste verksted. 

Bilen er ikke tatt i beslag - men nøklene. 

Og her ts har du en vesentlig forskjell, du kan med all sannsynlighet hente bilen. ( så fremst den er kjørbar, eu og alt ok).

Hvis bilen hadde vært tatt i beslag ville den blitt fraktet til en av politiets områder for oppbevaring. 

Anonymkode: 9e578...d9c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jo politiet har hjemmel til å ta beslag i biler, alt fra fart til namsoppdrag.

Anonymkode: 9e578...d9c

AnonymBruker
Skrevet

Du har ringt to ganger på to uker? Det er ikke akkurat masing. Ring minst en gang om dagen til du får kontakt.

Evt. gi beskjed om at "hvis jeg ikke hører noe senest onsdag, så henter jeg bilen på torsdag. Skriv det ned og gi ham beskjed om at han skal ringe meg senest onsdag"

Anonymkode: 8df19...904

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest issoras
Skrevet

Du har ringt to ganger på 2 uker?? 

Du må ringe minst hver dag. Respekt går begge veier, politiet skal også respektere din tid, og du har ikke gjort noe galt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ringe og spørre om du kan bruke reservenøklene og bare hente bilen? Si at vedkommende har ikke ringt deg opp igjen og du trenger virkelig bilen.

Anonymkode: d6a47...57d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...