Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så utrolig lei av å ha leggingen. Har lagt babyen og hatt ansvaret om natta siden hun ble født 9mnd siden. Lenge måtte hun ammes i søvn, både første gang og ved hver av de hyppige oppvåkningene. Men nå ammes hun først og så prøver hun å sovne selv. Og da er det grining og turning i senga helt til hun slokner. Med meg tar det minimum 1t, noen ganger over 1,5t.  Jeg er så mett av det, blir så frustrert noen ganger at jeg må gå ut av rommet og roe meg.

Far har lagt henne til noen dupper og det har gått mye greiere. I går kveld var første gang han tok leggetid og da sovna hun på mindre enn 30min.

Det er derfor fristende å si at nå må han legge hver kveld en periode. Men er det urettferdig?

Anonymkode: f5917...e16

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi legger annenhver kveld. Syns ikke du skal gå til han å si «du MÅ legge en periode», men dere har vel snakket om hvor tungt dette er for deg? 

Anonymkode: 817d0...636

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon! Snakk sammen og la far bidra mer. Og husk at hun fremdeles er liten og trenger nærhet 🧡

Anonymkode: 8b4e9...085

• Liker 2
Skrevet

Her har pappaen all legging mot at jeg har alle morgener. Enklere for alle parter!

Det handler ikke om rettferdig og urettferdig, det handler om å finne ut hva som er best for familien :) 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner følelsen💖 Vi styrer fortsatt med legging. Barna er 9 og 6 år. Du har noen år igjen 😅

Anonymkode: 180d1...392

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holdt på å bli sprø selv, hadde all legging på dag og natt frem til ungen var rundt 9 mnd. Samboeren fikk barnet bare til å sove dersom han trillet i vogn, og det er jo ikke alltid det passer. Det snudde først da jeg tok opp igjen en fritidsaktivitet på kveldstid en gang i uka og han MÅTTE legge. Etter hvert gikk han ut i permisjon, og tok da all legging på dag og kveld. Nå er barnet 1,5 år, og på dagtid ved hvile så er det ikke noe legging å snakke om, vi legger og går ut, og han sovner. Men på kveldstid legger fortsatt samboer alle kvelder så lenge han er hjemme.

De første månedene var det helt nødvendig at han ordnet legginga, jeg var bare helt tømt for overskudd på det feltet. Nå er det koselig å legge en gang i mellom, men samboeren og sønnen har en fin rutine og koser seg på kvelden. 

Anonymkode: 10078...884

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en toåring, og det tar mye kortere tid når pappaen legger enn når jeg gjør det. Han tar derfor de fleste legginger, med unntak av hvis han skal noe eller har en dårlig dag eller noe. Jeg tok alle leggingene fram til han ble 1,5 år. 

Jeg tar alle hverdager på morgenen, også bytter vi på i helgene. Tenker sånne ting jevner seg ut over tid, så gjør ikke noe om den ene tar mest en periode 😊

Anonymkode: 12787...73f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tar alltid kortere tid når pappaen legger her! Mye mindre gråt, kaving og turning. 

Anonymkode: 16317...36c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjenner følelsen💖 Vi styrer fortsatt med legging. Barna er 9 og 6 år. Du har noen år igjen 😅

Anonymkode: 180d1...392

Om ikke ungene dine har diagnoser, har du gjort en særs dårlig jobb. Barn på 6 og 9 år skal legge seg uten problemer.

Anonymkode: 95c4b...56f

• Nyttig 1
Skrevet

Om barnet ikke ammes i søvn så kan vel far legge like mye som deg? Bare amme på forhånd så tar far over. Her er barnet passert 21 måneder og bare jeg som legger enda. Men ammer i søvn enda. 

AnonymBruker
Skrevet

Samsoving 💜

Anonymkode: 27885...b30

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet merker ditt stress. Tenk litt på det.

Anonymkode: 28d25...9a2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnet merker ditt stress. Tenk litt på det.

Ja, jeg vet det, men det hjelper ikke så mye. Jeg er bare så innmari sliten og lei, frustrasjonen kommer med én gang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det tar alltid kortere tid når pappaen legger her! Mye mindre gråt, kaving og turning. 

Anonymkode: 16317...36c

Hvorfor er det slik?😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samsoving 💜

Anonymkode: 27885...b30

Man kan styre med legging selv om man samsover. 😊 Ikke lett å få gjort alt som skal gjøres i huset til barna skal legges.. Samsover her, men de må jo sove litt selv på kvelden først for det. 

Anonymkode: 11a95...0c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte gjøre legging til noe positivt. Pappaen tok kveldsstell mens jeg ryddet kjøkkenet etter kveldsmaten - sånn at huset var klart til neste dag. Da kunne jeg slappe av med leggingen, og brukte tiden til å duppe av i en saccosekk ved barnesengen.  Nå tenker jeg på det som en koselig tid.

Anonymkode: 1eba6...483

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, la far legge en god periode nå. Dra ut av huset om så. Om det funker, så hvorfor ikke. Ikke mer urettferdig enn at du skal bruke over dobbelt så lang tid som han og at du allerede har gjort det i 9 måneder. ❤️

Anonymkode: 11a95...0c4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor er det slik?😅

Fordi en baby som ammes ikke forventer pupp fra far. Han lukter ikke melk. 

Anonymkode: 817d0...636

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, jeg vet det, men det hjelper ikke så mye. Jeg er bare så innmari sliten og lei, frustrasjonen kommer med én gang. 

Skjønner det. Men du prøve å beholde roen selv. Ellers blir det mareritt. Been there done that.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 18.35):

Jeg er så utrolig lei av å ha leggingen. Har lagt babyen og hatt ansvaret om natta siden hun ble født 9mnd siden. Lenge måtte hun ammes i søvn, både første gang og ved hver av de hyppige oppvåkningene. Men nå ammes hun først og så prøver hun å sovne selv. Og da er det grining og turning i senga helt til hun slokner. Med meg tar det minimum 1t, noen ganger over 1,5t.  Jeg er så mett av det, blir så frustrert noen ganger at jeg må gå ut av rommet og roe meg.

Far har lagt henne til noen dupper og det har gått mye greiere. I går kveld var første gang han tok leggetid og da sovna hun på mindre enn 30min.

Det er derfor fristende å si at nå må han legge hver kveld en periode. Men er det urettferdig?

Nei det er ikke urettferdig. Han kan ta over leggingen når du er ferdig å amme. Ser overhodet ikke hvorfor det skulle være urettferdig på noe som helst vis. 

Anonymkode: 390db...798

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...