AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Jeg har vært sammen med min kjæreste litt under ett år nå. For 1 måned siden måtte h*n flytte tilbake til sitt hjemland. Dette var pga. oppholdstillatelse. Dette var veldig trist for begge parter. Jeg var den som foreslo å prøve ha et avstandsforhold og har hatt det siden. Jeg var veldig optimist når gjaldt dette men h*n var mindre optimistisk. Det har nå endret seg litt nå. Nå er det jeg som er mindre optimistisk og h*n som er mer omptistisk. Jeg føler at dette er ikke det samme lengre. Naturlig nok når man ikke ser hverandre så ofte og ikke kan gjøre ting sammen lengre annet enn å snakke så er det klart at det ikke kan sammenlignes med et vanlig forhold der man bor sammen. Nå er det jo også dessverre slik at h*n bor over 10 timer unna med fly så det er ikke slik at jeg kan ta en helgetur å besøk h*n. Jeg er i tvil på om dette er noe for meg. Jeg synes hele greia ble veldig vanskelig. Jeg elsker fortsatt min kjæreste, men denne avstanden ødelegger mye. Jeg er ikke sikker på om dette er noe for meg i det hele tatt å ha et slikt forhold. Vi har snakket om at den eneste mulighet for h*n å komme tilbake er at vi gifter oss. Dette er jeg ikke helt 100% sikker på enda. Dette har mest med at jeg føler jeg ønsker å bli bedre kjent med kjæresten min først... Det ble jo selvfølgelig vanskeliger nå.Vi er begge voksne i 30-årene og jeg kjenner på at jeg ønsker å slå meg til ro med noen nå å få en familie. Kjæresten sier h*n vil vente et par år før det noe som også jeg har tenkt en del over. Jeg kan selvfølgelig ikke tvinge noen til det, men årene går og vil heller ikke kaste bort tid på noen som ikke vil det samme som meg selv. Noen som har erfaring fra noe lignende? Anonymkode: 28694...c7a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Personlig fikset ikke jeg og tidligere partner avstandsforhold. Vi var alltid i tvil når vi var fra hverandre, og alltid stormforelsket når vi besøkte hverandre. Det ble fryktelig slitsomt i lengden å være så av og på, og usikker på hverandre mellom besøkene. Hvor lenge har dere prøvd avstandsforhold nå? Om dere ikke har vært i avstandsforhold så lenge ennå så ville jeg gitt det litt tid! Avstandsforhold er ofte verst i starten når man også skal venne seg til en ny hverdag. Ville også prøvd å tenkt tilbake til da du var mer optimistisk... Hva gjorde deg optimistisk? Hva har endret seg i forhold til å ikke være så optimistisk? Anonymkode: 22faf...b34
MarianneE Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Avstandsforhold i halvannet år, 50 mil mellom oss var det før han flyttet til hjembyen igjen. Vi har nå vært sammen i 27 år så det gikk bra, men vi viste jo at det var for en periode
AnonymMisbruker Skrevet 24. mai 2024 #4 Skrevet 24. mai 2024 Kjerringen har lagt i sengen i to dager med feber. Tenker det er avstandsforhold nok. Håper hun lager middag snart ellers vet jeg ikke om jeg overlever.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Personlig fikset ikke jeg og tidligere partner avstandsforhold. Vi var alltid i tvil når vi var fra hverandre, og alltid stormforelsket når vi besøkte hverandre. Det ble fryktelig slitsomt i lengden å være så av og på, og usikker på hverandre mellom besøkene. Hvor lenge har dere prøvd avstandsforhold nå? Om dere ikke har vært i avstandsforhold så lenge ennå så ville jeg gitt det litt tid! Avstandsforhold er ofte verst i starten når man også skal venne seg til en ny hverdag. Ville også prøvd å tenkt tilbake til da du var mer optimistisk... Hva gjorde deg optimistisk? Hva har endret seg i forhold til å ikke være så optimistisk? Anonymkode: 22faf...b34 TS her. Har nesten holdt på en måned så ikke lang tid, men er sikkert lurt som du sier å gi det litt tid. Jeg tror jeg var optimistisk fordi vi tilbringte tid sammen de siste dagene og jeg ville ikke gi opp forholdet. Det som har endret seg er at vi ikke tilbringer tid sammen på den samme måten. Å ha videosamtaler er fint, men savner nærheten med min kjæreste. Bare det å gi h*n en klem, holde hender og andre ting… MarianneE skrev (1 time siden): Avstandsforhold i halvannet år, 50 mil mellom oss var det før han flyttet til hjembyen igjen. Vi har nå vært sammen i 27 år så det gikk bra, men vi viste jo at det var for en periode Ser den. Vi vet ikke enda hva veien videre for oss er. Der kjæresten min kommer fra er det veldig vanlig å gifte seg i forhold til hvordan det er her i Norge. Man bor heller ikke sammen før man gifter seg der noe dom jeg ikke er vant til. Anonymkode: 28694...c7a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #6 Skrevet 24. mai 2024 Hvis du ikke er optimistisk, dropp det, kastet selv bort altfor mye tid på avstandsforhold, og angrer, det var kjedelig. Anonymkode: 7f37b...7fb
Neket Skrevet 24. mai 2024 #7 Skrevet 24. mai 2024 (endret) Jeg var i ett, det er dødfødt om man ikke har en konkret plan! Endret 24. mai 2024 av Neket
VetAlt Skrevet 24. mai 2024 #8 Skrevet 24. mai 2024 AnonymMisbruker skrev (1 time siden): Kjerringen har lagt i sengen i to dager med feber. Tenker det er avstandsforhold nok. Håper hun lager middag snart ellers vet jeg ikke om jeg overlever. 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå