uanonym Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Når en ikke ønsker å motta arv, må man da aktivt frasi seg arven? Eller går det automatisk så lenge man ikke godtar arv?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Man må aktivt frasi seg arven. Anonymkode: 4c0e1...9d9 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Det kommer litt an på hva du mener. Den som er død, etterlater den seg midler du ikke ønsker å motta? Hvis du frasier deg arven (som du aktivt må gjøre), så går den videre som om du var død. Dvs at hvis du har barn går det til dine barn. Har avdøde ikke midler men bare gjeld man ikke ønsker å overta (naturligvis), så bør du sende en e-post eller sånn til tingretten og si du ikke ønsker å overta. Men hvis du bare ikke gir lyd fra deg så vil tingretten undersøke selv om avdøde hadde noe midler, og når de oppdager at hen ikke hadde det, så vil de bare avslutte saken. Har avdøde midler og tingretten ikke hører fra noen av arvingene vil de åpne offentlig skifte. Anonymkode: 670fd...796
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 Ikke HI men... min bror ønsker ingen kontakt. Ikke ett lyd fra han. Jeg sender melding, ringer men ingenting. Mora døde og hadde midler på kontoen. Jeg vil så gladelig overføre hans del av arven men hvordan? Jeg har åpnet konto i brors navn, fordelt pengene på broren,faren og meg. Er det riktig? Jeg liksom oppbevarer hans penger. Anonymkode: eec05...630
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke HI men... min bror ønsker ingen kontakt. Ikke ett lyd fra han. Jeg sender melding, ringer men ingenting. Mora døde og hadde midler på kontoen. Jeg vil så gladelig overføre hans del av arven men hvordan? Jeg har åpnet konto i brors navn, fordelt pengene på broren,faren og meg. Er det riktig? Jeg liksom oppbevarer hans penger. Anonymkode: eec05...630 Har du fått skifteattest uten at han har skrevet under? Eller er det snakk om uskiftet bo? Anonymkode: fdc67...5df
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Har du fått skifteattest uten at han har skrevet under? Eller er det snakk om uskiftet bo? Anonymkode: fdc67...5df Han er nevnt som arving. Det også har jeg ordnet. Jeg er ansvarlig for skifte. Faren ønsket å ordne opp med en gang. Anonymkode: eec05...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå