Gå til innhold

Spm. om kjøp av dvd til over 200 kr fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal bestille en dvd-boks til 800 kr fra dvdstrax.com som ligger i Danmark, og siden jeg aldri har bestilt noe som har vært dyrere enn 200 kr før så har jeg noen spørsmål om denne tollgreia. Ca hvor mye er det sannsynlig at dette vil koste, når selve varen koster 800 kr.? Er det snakk om mange hundre kroner ekstra? For da kan det fort bli veldig dyrt :forvirret: .

Og hvordan foregår dette? Får man en giro fra posten som må betales før man får varen levert eller hvordan skjer det? Og tar det lang tid denne tollgreia? Dager, uker?

Beklager alle spørsmålene, men jeg er helt grønn på dette området og blir veldig takknemlig dersom noen vil ta seg tid til å svare.

:)

Endret av Fairy
Videoannonse
Annonse
Gjest Blære ikke reg
Skrevet

Vet ikke hva det vil koste men jeg har et lite tips.

Hvis du bor ikke langt unna grensa til Sverige eller Finnland. Så kan du be selskapet sende DVDboksen postrestante til nætmeste postkontor i enten Sverige eller Finnland. F.eks Strømstad hvis du bor i det området i Østfold.

Det du i så fall gjør er å reise til hovedpostkontoret i mitt tilfelle Strømstad, legimitere deg og si at det er sendt en pakke poste restante til deg. Og så vil du få den utlevert og kan ta den med hjem uten å betale toll. Fordi dette er tollfritt innad i EU. (Både Dannmark, Sverige og Finnland er med i EU) Og du har lov til å ha med deg varer hjem for 6000kr uten å betale toll.

Skrevet

Jeg bestilte DVD fra Playx før jul, og det kom helt fra Danmark. Der hadde de skrevet verdisummen til 199kr utenpå selv om de egentlig kostet mer. Dermed slapp jeg toll.

Dette er det noen som gjør, men det går iallfall an å spørre om de gjør det. Jeg spurte ikke på Playx, men de gjorde det uoppfordret.

Skrevet

Jeg har bestilt fra strax før, tror det var noe til rundt 600kr. Mener jeg betalte under 200kr. Fikk med regning fra posten da den kom i postkassa. Sendte også inn en bekreftelse på at de kunne betale evt senere sendinger direkte fra konto i posten.

Skrevet
Jeg skal bestille en dvd-boks til 800 kr fra dvdstrax.com som ligger i Danmark, og siden jeg aldri har bestilt noe som har vært dyrere enn 200 kr før så har jeg noen spørsmål om denne tollgreia. Ca hvor mye er det sannsynlig at dette vil koste, når selve varen koster 800 kr.? Er det snakk om mange hundre kroner ekstra? For da kan det fort bli veldig dyrt :forvirret: .

Og hvordan foregår dette? Får man en giro fra posten som må betales før man får varen levert eller hvordan skjer det? Og tar det lang tid denne tollgreia? Dager, uker?

Beklager alle spørsmålene, men jeg er helt grønn på dette området og blir veldig takknemlig dersom noen vil ta seg tid til å svare.

:)

Man betaler normalt moms (25% mer) på varen om den kommer på mer enn 200 kr. I tillegg må du betale et gebyr på 85 kr (om varen koster under 1000 tror jeg det er) for tollbehandingen av varen. Dette kan du unngå om du tollbehander den selv via internett.

Jeg har alltid betalt dette på postkontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...