Gå til innhold

Håp tross ekstremt dårlig sæd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har andre her blitt gravide på tross av at mannen har ekstremt dårlig sædkvalitet?

Hva ble gjort i forkant av graviditeten, hvis det ble gjort noe ekstra for å faktisk komme så langt?

Vi har fra før prøvd ICSI 4 runder, men har tatt sædanalyse nå og det var virkelig dårlig kvalitet. Neste gang skal sæd hentes fra pungen, hvis vi ikke går for donor. Men donor føles som siste utvei, vi vil jo gjerne prøve med bio-barn hvis mulig.

Håper noen har oppmuntrende historier å dele. 

Anonymkode: b0a05...21d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Faren min var visst egentlig steril, så jeg er et resultat av noe som egentlig var umulig, de fant ut av det da de prøvde å få nummer to. 

Anonymkode: 7bd6c...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sædkvaliteten kan bli bedre av å unngå alkohol, kaffe, røyk og stress. Det er også viktig å ikke ha sex for ofte. Prøv å ha sex bare en gang i uka når det nærmer seg eggløsning.  Det samme hvis dere skal hente ut sæd fra pungen. 

Endret av Hulderen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar han tilskudd? Mannen min hadde dårlig sædkvalitet og den ble tilnærmet normal når vi tok nye prøver nå. Han har tatt sink, selen, maca og Q10 i nesten 4 måneder før siste test. Samt spist veldig sunt og kuttet veldig ned på alkohol, sukker og koffein :) 

Anonymkode: 697b7...fa4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har nylig kommet en bok på norsk om sædkvalitet, den heter Permen om spermen. Hvis jeg var dere så hadde jeg kjøpt/lånt den boka og prøvd ut tiltak  :)

Anonymkode: 84277...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 21.00):

Tar han tilskudd? Mannen min hadde dårlig sædkvalitet og den ble tilnærmet normal når vi tok nye prøver nå. Han har tatt sink, selen, maca og Q10 i nesten 4 måneder før siste test. Samt spist veldig sunt og kuttet veldig ned på alkohol, sukker og koffein :) 

Anonymkode: 697b7...fa4

Skulle til å foreslå dette 🙂👌

Anonymkode: 261ce...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (På 24.5.2024 den 16.36):

Sædkvaliteten kan bli bedre av å unngå alkohol, kaffe, røyk og stress. Det er også viktig å ikke ha sex for ofte. Prøv å ha sex bare en gang i uka når det nærmer seg eggløsning.  Det samme hvis dere skal hente ut sæd fra pungen. 

Og varmesete i bilen.

Til TS. Siden dere har vært innom ICSI, så er det i alle fall levende sædceller de har plukket ut. Da er det masse håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her så mente de mannen ikke ville klare å lage barn på den naturlige måten, og at vi måtte gjennom ICSI. Han var nøye utredet, og de mente det var ikke noe han kunne gjøre for å bedre produksjonen. Vi har 2 barn sammen, laget på den naturlige måten.

Men vi ble skilt, og han prøvde i 5 år med henne, hun hadde og barn fra før. Men hun ble ikke gravid.

Anonymkode: 707a7...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner noen venner der mannen hadde så dårlig sædkvalitet at legen trodde han ikke kunne klare å få barn. Etter veldig mange år og ingen prevensjon har de i dag to barn. Begge kom til på naturlig vis uten hjelpemidler. 

Det går an, men de hadde veldig flaks.Vil ikke at andre skal satse på flaks og ikke be om hjelp, men håper det er hyggelig å høre at det har gått bra av seg selv i noen tilfeller.

Anonymkode: 85d89...7cd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...