AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Min far er død og etterlot seg ingen arv. Likevel vil min stemor at jeg må få testet meg for å finne ut om min far virkelig er min far. Jeg synes det er fryktelig sårende. Om pappa var pappa har dukket opp som et spørsmål gjennom hele oppveksten min. Min pappa sa at det kunne jeg bare la ligge for han var pappaen min uansett. Mamma var rusmisbruker så jeg har null interessert i å finne en "ny" far fra hennes miljø. Det er ikke bare min stemor som presser, men også andre familiemedlemmer på min fars side. De mener det er viktig å finne ut av "bare fordi". Jeg vil ikke. Hva mener dere? Er dette så viktig å finne ut av og hvorfor i så fall? Anonymkode: 04776...575 1 43
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 24. mai 2024 "Nei". Hva i alle dager skulle kommet ut av dette. Han var faren din. Anonymkode: d5018...5be 40 10 6
Grevling Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Jeg ville tatt testen og gitt dem langfingeren etterpå uansett resultat. Om det er viktig eller ei er veldig individuelt. Jeg personlig ville vært nysgjerrig, men om du ikke kjenner på noe behov for det så skal du heller ikke la deg presse deg til å gjøre det. Synes ærlig talt det er særdeles ufint slik de presser deg for å gjøre det. Og utifra det bør du tenke om dette er folk du virkelig føler behov for å bevise noe for. Din pappa sa jo også at det spiller ingen rolle. 5 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #4 Skrevet 24. mai 2024 Dette bestemmer du helt selv. Hva mener du med ingen arv? Ikke pliktdelsarv engang? Anonymkode: 93254...240 7 2
Sola de Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Ville hørt på pappaen din. For ham var du hans datter uansett. Det er det eneste som betyr noe. 17 24 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #6 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette bestemmer du helt selv. Hva mener du med ingen arv? Ikke pliktdelsarv engang? Anonymkode: 93254...240 Er ikke alle som har noe å etterlate seg. Min far leier kommunalt og har ikke noe av verdi som jeg kan arve når han går bort. Anonymkode: f97ba...b13 11 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #7 Skrevet 24. mai 2024 Dette er noe av det frekkeste jeg noen gang har lest på dette forumet. Og det har vært mye rart her. Når hun så til de grader mangler takt så holder det ikke å hinte om at hun skal slutte å snakke om dette. Her må du si rett ut at dette har hun ingenting med. Og mannen din bør si i klartekst at det kan få følger for forholdet deres hvis hun fortsetter. Jeg skjønner ikke hva som feiler folk. Anonymkode: c7a29...f1e 29
Kristin70 Skrevet 24. mai 2024 #8 Skrevet 24. mai 2024 Bare si nei, det er kun en sak mellom deg og din far og det er helt tydelig hva han ønsket. 13 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #9 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette bestemmer du helt selv. Hva mener du med ingen arv? Ikke pliktdelsarv engang? Anonymkode: 93254...240 Nei, ingenting. Han eide ingenting av verdi. Han hadde livsforsikring som begunstiget min stemor. Men disse pengene er jo hennes. Huset de bodde i ble kjøpt med en større arv hun fikk, så det er også hennes. Jeg skulle gjerne hatt noen minner etter min far i form av en gjenstand f.eks, men hun solgte unna det meste eller kastet. Ts Anonymkode: 04776...575 1 19
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #10 Skrevet 24. mai 2024 De prøver nok å unndra en arv du ikke kjenner til. Men du bare lar være å ha kontakt med sånne søppelmennesker. Anonymkode: 89ac6...6bc 15 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #11 Skrevet 24. mai 2024 Bare si nei og at de skal slutte å spørre. Du vet hva pappaen din sin mening om det var. Hvis du vil kan du si at du kommer til å respektere hans mening og ønske om saken og at du håper de vil gjøre det samme. Anonymkode: 4b7c5...6a7 7 2
AnonymMisbruker Skrevet 24. mai 2024 #12 Skrevet 24. mai 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Min far er død og etterlot seg ingen arv. Likevel vil min stemor at jeg må få testet meg for å finne ut om min far virkelig er min far. Jeg synes det er fryktelig sårende. Om pappa var pappa har dukket opp som et spørsmål gjennom hele oppveksten min. Min pappa sa at det kunne jeg bare la ligge for han var pappaen min uansett. Mamma var rusmisbruker så jeg har null interessert i å finne en "ny" far fra hennes miljø. Det er ikke bare min stemor som presser, men også andre familiemedlemmer på min fars side. De mener det er viktig å finne ut av "bare fordi". Jeg vil ikke. Hva mener dere? Er dette så viktig å finne ut av og hvorfor i så fall? Anonymkode: 04776...575 Vent til arveoppgjør er ferdig. Så kan du finne ut av det senere. Ikke stress med dette nå, for det kan du tape på økonomisk om det skulle vise seg å være en arv inne i bildet likevel. Litt suspekt at alle er så opptatt av at du skal gjøre dette nå... Viser det seg at du har en annen biologisk far kan du vinne på arv derfra også. Samtidig er det sikkert lurt å vite mtp arvelige sykdommer etc. Dette trenger ikke påvirke dine tanker og følelser om den personen som har vært din far hele livet. Han høres uansett ut som en ålreit kar. 7 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #13 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, ingenting. Han eide ingenting av verdi. Han hadde livsforsikring som begunstiget min stemor. Men disse pengene er jo hennes. Huset de bodde i ble kjøpt med en større arv hun fikk, så det er også hennes. Jeg skulle gjerne hatt noen minner etter min far i form av en gjenstand f.eks, men hun solgte unna det meste eller kastet. Ts Anonymkode: 04776...575 Sjekk forsikringsvilkår. Tror stemor prøver å svindle deg. Anonymkode: aa56a...42d 17
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #14 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er noe av det frekkeste jeg noen gang har lest på dette forumet. Og det har vært mye rart her. Når hun så til de grader mangler takt så holder det ikke å hinte om at hun skal slutte å snakke om dette. Her må du si rett ut at dette har hun ingenting med. Og mannen din bør si i klartekst at det kan få følger for forholdet deres hvis hun fortsetter. Jeg skjønner ikke hva som feiler folk. Anonymkode: c7a29...f1e Jeg ble skikkelig sint første gangen. Da tok hun det opp på kvelden etter minnestunden. Jeg ba henne om å ikke legge byrde til sorgen min. Så snakket jeg ikke med henne på sikkert 2 år. Men nå er det i gang igjen. Mannen min? Ts Anonymkode: 04776...575 1 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #15 Skrevet 24. mai 2024 Jeg hadde tatt den testen, kunne ikke levd med den tvilen Anonymkode: fe4e8...0ca
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #16 Skrevet 24. mai 2024 AnonymMisbruker skrev (Akkurat nå): Vent til arveoppgjør er ferdig. Så kan du finne ut av det senere. Ikke stress med dette nå, for det kan du tape på økonomisk om det skulle vise seg å være en arv inne i bildet likevel. Litt suspekt at alle er så opptatt av at du skal gjøre dette nå... Viser det seg at du har en annen biologisk far kan du vinne på arv derfra også. Samtidig er det sikkert lurt å vite mtp arvelige sykdommer etc. Dette trenger ikke påvirke dine tanker og følelser om den personen som har vært din far hele livet. Han høres uansett ut som en ålreit kar. Arveoppgjøret er ferdig for mange år siden. Så derfor er dette så rart. Kan det likevel være noe slikt? At det kan være noen verdier igjen for det? Pappa var lenge eneforsørger på meg og den beste faren noen kunne ha. Ts Anonymkode: 04776...575 3 14
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #17 Skrevet 24. mai 2024 Jeg ville snakket med en advokat. Lukter svindel. Anonymkode: aa56a...42d 7 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #18 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De prøver nok å unndra en arv du ikke kjenner til. Men du bare lar være å ha kontakt med sånne søppelmennesker. Anonymkode: 89ac6...6bc Min tanke også. Ikke test deg TS. Du vil ikke, og hvis han ikke er faren din må du gå resten av livet å lure på hvem det kan være. Anonymkode: 31b98...e64 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #19 Skrevet 24. mai 2024 Faren din ville ikke. Du vil ikke. Andre angår det ikke. Anonymkode: c98ad...357 12 7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #20 Skrevet 24. mai 2024 Be henne dra dit pepperen gror. Anonymkode: d1a76...f52 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå