Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne å ta førerkort i sommer, da jeg venter barn på nyåret og lappen vil dermed være kjekt å ha (er bare i uke 7). Samboer har ikke førerkort, og dermed har jeg tenkt mye om hvordan jeg skal komme meg til fødeavdelingen når fødsel starter. Jeg regner med at jeg ikke klarer å kjøre bil med rier, da det er ca 30min å kjøre. Hvordan gjorde dere andre det i samme situasjon?

Anonymkode: 28ab2...e70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal begynne å ta førerkort i sommer, da jeg venter barn på nyåret og lappen vil dermed være kjekt å ha (er bare i uke 7). Samboer har ikke førerkort, og dermed har jeg tenkt mye om hvordan jeg skal komme meg til fødeavdelingen når fødsel starter. Jeg regner med at jeg ikke klarer å kjøre bil med rier, da det er ca 30min å kjøre. Hvordan gjorde dere andre det i samme situasjon?

Taxi

Anonymkode: 0aa3d...78b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke kjøre bil med rier… ta taxi når fødselen er i gang. 

men! Kjempebra at du tar førerkort nå! ❤️

Anonymkode: 371b9...a24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Taxi, ambulanse eller spør en venn

Anonymkode: 50f4b...700

AnonymBruker
Skrevet

Be mannen ta seg sammen og få tatt lappen NÅ.

Anonymkode: a75fd...7cc

• Liker 9
  • Nyttig 4
Gjest jegerrinne
Skrevet

Taxi, få noen andre til å kjøre

AnonymBruker
Skrevet

Taxi, eller høre om noen dere kjenner kan kjøre hvis det f. eks ikke er midt på natta. 

Anonymkode: da066...8f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Taxi, bekjente, nabo, familie etc.. Men skal du ha noen andre enn taxi, sørg for å avtal det i forkant! 

Anonymkode: 9cd41...04a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke mannen ta lappen? Du kan ikke kjøre med rier, det er ikke forsvarlig for deg, i tillegg setter du andre i trafikken i fare

Anonymkode: 7110c...bc4

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke han tar  lappen for å kjøre deg på føden kommer han aldri til å ta den så lenge han er sammen med deg. 

Anonymkode: 82e27...d6d

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok taxi, siden min mann ikke var hjemme.

Anonymkode: cea0c...6af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Taxi.. ja det koster, men det er tydligvis det som kan være alternativet her. 

Anonymkode: f8c8b...9af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Taxi.. ja det koster, men det er tydligvis det som kan være alternativet her. 

Anonymkode: f8c8b...9af

Det er et engangsbeløp for noe man skal gjøre ytterst få ganger i livet. Hvis man ikke kan spandere på seg en halvtime med taxi når man setter et barn til verden, så vet ikke jeg.

Anonymkode: d3bf0...865

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis ikke han tar  lappen for å kjøre deg på føden kommer han aldri til å ta den så lenge han er sammen med deg. 

Anonymkode: 82e27...d6d

TS her

Vi er ganske unge, og på grunn av økonomi har dette ikke blitt prioritert før nå da graviditeten ikke var planlagt :) Jeg går fulltid studie og jobber vedsiden av, som vil si jeg får stipend og lønn samtidig som gjør at jeg har råd til dette. Han har en ekstrahjelp jobb, og tar på seg mange vakter i uken, men likevel ikke helt stabilt. Dermed blir det jeg som tar førerkortet da jeg har best råd. Han skal ta førerkortet etter meg slik at det blir ´´annenhver´´ på en måte hvis du skjønner. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Seriously? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg regner med at jeg ikke klarer å kjøre bil med rier, da det er ca 30min å kjøre. 

Vi har halvparten, og jeg hadde mer enn nok med å være passasjer. 

Anonymkode: 70522...e7a

AnonymBruker
Skrevet

Taxi, eventuelt om dere har familie, venner eller naboer som kan stille opp på kort varsel dersom det er på dagtid 😊

Anonymkode: b0b46...475

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir igangsatt eller må ta ks, så møter du på sykehuset før fødselen starter. Da kan du ta buss eller tog. Starter fødselen hjemme, tar du taxi. Ved noen komplikasjoner som f.eks setefødsel kan det hende de ønsker at du skal ta ambulanse. Eller spør familie og venner om de kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 479c1...d2e

Skrevet (endret)

Vi tok taxi. Vi bodde 15 min gange fra sykehuset, hadde ikke hatt sjanse til å gå, du kan _ikke _ kjøre med rier, det garanterer jeg. 

Endret av IkkeStudentLenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...