Liljerød Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Da mener jeg shoppe "unødvendige" ting som klær eller sko bare fordi de er fine, interiørartikler dere egentlig ikke trenger, fine planter til uteområdet osv. Hvor ofte tar dere/ har dere råd til det? Hvor mye bruker dere på dette når dere først shopper?
Gjest Bromance Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Liljerød skrev (2 minutter siden): Da mener jeg shoppe "unødvendige" ting som klær eller sko bare fordi de er fine, interiørartikler dere egentlig ikke trenger, fine planter til uteområdet osv. Hvor ofte tar dere/ har dere råd til det? Hvor mye bruker dere på dette når dere først shopper? Det har jeg faktisk ikke tenkt over, fordi jeg hater egentlig å shoppe, typisk sånn kjøpesenter o.l. Men jeg har råd til sydenturer, så kjøper heller med noe ekstra når jeg er der. Altså utendørs shopping 😅
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Frem til renteøkning og generelt økning av utgifter shoppet jeg litt hver måned. Typ en fin topp eller kjole, noe småtteri til hjemmet osv. Brukte ikke mye penger på det, men kunne i hvert fall unne meg litt. Det siste halve året: nada! Kjøper kun ting når jeg virkelig må, ellers unner jeg meg ingenting. Har ikke råd, selv med ganske god lønn. Syns det er kjipt, men forhåpentligvis vil det snu til det bedre igjen. Anonymkode: 54b9b...97f 1
Gjest Hailly Skrevet 24. mai 2024 #4 Skrevet 24. mai 2024 (endret) Jeg kan shoppe, men gjør det bare ikke. Og det er et bevisst valg. Jeg har adhd og prøver å ha minst mulig ting. Dette for å ikke lage rot jeg ikke har kontroll over og for å bli "glad" i tinga mine. Og ja. For å ikke snuble i ting og ødelegge både meg og tingen. Jeg bruker shoppepengene mine på treningsmedlemskap, klippekort svømming, yogakurs også videre. Også fordi det er fordelaktig for min adhd. Endret 24. mai 2024 av Hailly Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Shopping er dønn kjedelig så jeg gjør det aldri hvis det ikke er helt nødvendig! Anonymkode: db186...2f8 1
newman01 Skrevet 24. mai 2024 #6 Skrevet 24. mai 2024 Jeg ser ingen grunn til å brenne av pengene jeg har bare fordi de står ubrukt på konto. Jeg sparer dem om jeg ikke har behov for dem. Men på en gjennomsnittsmåned kan jeg sikker shoppe unødvendig tull for 17-18k for det som er igjen av lønna etter at alle faste ting er betalt.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #8 Skrevet 24. mai 2024 Når som helst egentlig, men det er ufattelig sjeldet jeg kjøper noe "bare fordi". Hater å lagre på ting som ikke er nødvendig😅 Anonymkode: a4857...0a6
Daria Skrevet 24. mai 2024 #9 Skrevet 24. mai 2024 Shopping som aktivitetet var noe jeg drev med da jeg var yngre (og av og til på ferie) - da kunne det å dra på senteret og gå i butikker være en sosial venninneaktivitet. Nå kjøper jeg ting i grenselandet mellom trenger og vil ha - klær, bøker, smykker, blomster - når jeg finner noe jeg har ekstra lyst på. Ingenting en måned, litt i overkant mye en annen, men aldri veldig dyre ting (med mindre jeg faktisk og virkelig trenger dem).
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #10 Skrevet 24. mai 2024 Hvorfor skulle jeg shoppe? Jeg har klær, har ting i huset, har det jeg trenger. Unngår å bruke pengene på «ting». I sommer kommer jeg til å bruke penger på maling for å vedlikeholde hus og hage. Har kjøpt meg ny bikini, kjole kjøpte jeg i fjor. Nye sokker og truser ja, men jeg sliter ikke ut øvrige klær så fort… Jo, jeg har vært et par uker i «syden» i vår, så litt penger har jeg brukt. Men spar miljøet for kjøp av fjas! Anonymkode: 4de5b...fc0 2
Liljerød Skrevet 24. mai 2024 Forfatter #11 Skrevet 24. mai 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Månedlig? Anonymkode: 5b68d...362 Det var spørsmålet mitt, hvor ofte tar du deg råd til å shoppe? Om det er månedlig eller ukentlig, eller kanskje bare en gang i året eller aldri?
Summeer Skrevet 24. mai 2024 #12 Skrevet 24. mai 2024 Hver måned. Har tre tenåringer som er dyre i drift, men jeg begrenser deres shopping med at de raider skapet mitt istedet 😂
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #13 Skrevet 24. mai 2024 Litt for ofte.. blir noe hver mnd ja, prøver å begrense meg men finnes såå mye fint. Har (dessverre) begynt å shoppe på litt dyrere nettsider, så blir litt over budsjett hele tiden. Prøver å shoppe litt mindre plagg enn tidligere, men finner mye fint over alt😅 Anonymkode: 50e2a...e05
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #14 Skrevet 24. mai 2024 Jeg tar meg som regel ikke råd til å shoppe unødvendige ting. Det blir litt shopping hver vår til hagen. Litt jord, gjødsel, frø og blomster. I år har jeg brukt 400 kr på ting til hagen. Klær og slikt kjøper jeg når det er noe jeg trenger. Jeg prioriterer heller å spare pengene, blant annet til reiser, enn å shoppe unødvendig. Anonymkode: e3e28...257
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #15 Skrevet 24. mai 2024 Flere ganger i måneden, bruker ca 20.000 kr i måneden på shopping. Anonymkode: 7243e...184
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #16 Skrevet 24. mai 2024 Jeg gjorde det veldig mye og ofte før. Type nye gardiner og sengetøy flere ganger i året. Blomster til helgen, nye klær hver mnd. Nå har jeg blitt mye mer miljø og økonomi bevisst og gjør det veldig sjeldent. Har god råd, men velger heller å bruke de pengene på reiser og opplevelser. Anonymkode: 4edc0...0b8
senior Skrevet 24. mai 2024 #17 Skrevet 24. mai 2024 Det må være verktøy det . . . . 😁 Ellers shopper vi lite, og stort sett (nesten) bare det vi trenger . . . .
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #18 Skrevet 24. mai 2024 newman01 skrev (1 time siden): Jeg ser ingen grunn til å brenne av pengene jeg har bare fordi de står ubrukt på konto. Jeg sparer dem om jeg ikke har behov for dem. Men på en gjennomsnittsmåned kan jeg sikker shoppe unødvendig tull for 17-18k for det som er igjen av lønna etter at alle faste ting er betalt. Du shopper for 17-18 000 på en mnd vanligvis? 😮😬 Anonymkode: 025f9...f15
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #19 Skrevet 24. mai 2024 Har ikke råd til å shoppe for å shoppe, så det gjør jeg aldri lenger. Anonymkode: 51d02...62f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #20 Skrevet 24. mai 2024 Så ofte jeg vil. Men gjør det i liten grad. Har noen ting jeg nok egentlig ikke trenger mer av, som det stadig blir flere av (kjoler, parfymer, skjerf...) Og noen ting der jeg kjøper det jeg har behov for, ikke mer. Har aldri følt behov for å bruke bare for å bruke. Anonymkode: e535f...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå