Gå til innhold

Hvor lang tid er minimum tid fra akseptert bud til salg til overtakelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er for eksempel 3 uker nok tid mellom at et bud er akseptert til overtakelse? Trenger megleren mer tid til papirarbeid etc? For eksempel er det jo panten og tinglysningen . 
hvor lang tid tar alt som må gjøres i mellomtiden?

Anonymkode: aaace...259

Skrevet

Da jeg solgte sist hadde jeg overtakelse på bare 2 uker siden det var praktisk for både meg og kjøper. Megler sa da at de trengte minimum 10 dager for å få unna nødvendig papirarbeid. 

AnonymBruker
Skrevet
MakeItHappen skrev (7 minutter siden):

Da jeg solgte sist hadde jeg overtakelse på bare 2 uker siden det var praktisk for både meg og kjøper. Megler sa da at de trengte minimum 10 dager for å få unna nødvendig papirarbeid. 

Takk for svar! Var dette nylig? 

Skrevet

Her var det 3 mnd mellom overtagelse og godkjent bud.

Ofte går det litt på hva som passer best

AnonymBruker
Skrevet

Solgte huset til moren min i fjor sommer. Det var allerede tømt, og det gikk to uker fra salg til overtagelse. 

Anonymkode: 7dae7...ff3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for svar! Var dette nylig? 

Nei, var i 2022. 

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det teoretisk sett går an å flytte inn dagen etter. Må bare signere kontrakt og alt det der, og kanskje også noen urådighetserklæringer, kontrakt for oppgjør og slikt. 

Men det vil jo være risiko for selger om ikke oppgjøret er inne og klargjort i forkant av overtagelse. Men jeg er ganske sikker på at det kan la seg løse på en eller annen måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ha boliglån må du sjekke med banken om hvor lang tid de trenger for papirarbeid.

Anonymkode: 25b1a...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...