AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Var hos optiker i dag og optikeren fant en blødning inni øye som gjorde at hun skal henvise meg videre til øyelege. Hun sa det var nødvendig å se om man fant årsaken til blødningen. Blødningen kunne visst blant annet komme av diabetes eller høy blodtrykk. Men de sistnevnte er veldig lite sannsynlig. Jeg har derimot slitt med lavt blodtrykk og blodtrykksfall. Jeg er ikke overvektig og er relativt ung. Men jeg har ikke verdens sunneste kosthold. Noen som har blitt henvist videre til øyelege av samme grunn? Anonymkode: 6f749...9b1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Er synet ditt normal på øyet eller har det endret seg drastisk i det siste? Jeg hadde blodpropp på øyet, men da sviktet synet betydelig. Sannsynligvis er det bare et ørlite blodkar som lekker litt eller har sprunget og det er helt ufarlig. Det har ingen sammenheng med kosthold etc. ps, jeg har ingen medisinsk kompetanse. Anonymkode: 3a035...4fb
Monkey189 Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 X hadde usynlig blødning i øyet. Det var pga diabetes2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #4 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er synet ditt normal på øyet eller har det endret seg drastisk i det siste? Jeg hadde blodpropp på øyet, men da sviktet synet betydelig. Sannsynligvis er det bare et ørlite blodkar som lekker litt eller har sprunget og det er helt ufarlig. Det har ingen sammenheng med kosthold etc. ps, jeg har ingen medisinsk kompetanse. Anonymkode: 3a035...4fb Er veldig nærsynt, men det er ikke noe som har endret seg i det siste. Synes det var litt rart at jeg måtte henvises videre til øyelege 🤔 alle kan vel ha en liten blødning på øyet uten at det trenger å ha noen betydning? Det er ikke en synlig blødning på øyet som jeg har sett selv. Men det ble oppdraget på bilder hun tok. Hun sammenlignet bildene som ble tatt sist gang jeg var på kontroll der man så forskjell. Anonymkode: 6f749...9b1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Monkey189 skrev (3 minutter siden): X hadde usynlig blødning i øyet. Det var pga diabetes2 Ok. Kan man få diabetes 2 som relativ ung (begynnelsen av 30 årene) og normalvektig? Vet at jeg ikke har verdens sunneste kosthold. Vekten har vært opp og ned hele livet, men jeg nå er jeg på det laveste på mange år. Jeg trodde man måtte ha overvekt/fedme for å få det 😳 men ble faktisk skikkelig dårlig sist jeg hadde lavt blodsukker. Men tisset ikke mer enn jeg pleier osv. Anonymkode: 6f749...9b1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #6 Skrevet 24. mai 2024 Jeg hadde der. Ble henvist til øyelege, og det viste seg at jeg har revmatisme. Autoimune sykdommer vises oftere i øyet enn vi tror. Fint du får det undersøkt. Blødningen min forsvant etter ca ett år. Anonymkode: d9afb...623
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #7 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde der. Ble henvist til øyelege, og det viste seg at jeg har revmatisme. Autoimune sykdommer vises oftere i øyet enn vi tror. Fint du får det undersøkt. Blødningen min forsvant etter ca ett år. Anonymkode: d9afb...623 Ok. Jeg er mye dårlig/syk. Jeg ble utredet for ME for over 10 år siden, men de konkluderte med at det var fatigue fra kronisk migrene. Har mye utmattelse og muskelsmerter på dårlige dager. Anonymkode: 6f749...9b1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #8 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ok. Kan man få diabetes 2 som relativ ung (begynnelsen av 30 årene) og normalvektig? Vet at jeg ikke har verdens sunneste kosthold. Vekten har vært opp og ned hele livet, men jeg nå er jeg på det laveste på mange år. Jeg trodde man måtte ha overvekt/fedme for å få det 😳 men ble faktisk skikkelig dårlig sist jeg hadde lavt blodsukker. Men tisset ikke mer enn jeg pleier osv. Anonymkode: 6f749...9b1 Hvorfor måler du blodsukkeret hvis du ikke har diabetes? Anonymkode: 2ea84...25a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #9 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor måler du blodsukkeret hvis du ikke har diabetes? Anonymkode: 2ea84...25a Målte ikke blodsukkeret. Men hadde ikke spist på over 5 timer. Var helt sjelven, svettet og trodde jeg skulle svime av. Antar at det kom av lavt blodsukker. Det hjalp i alle fall å få i seg mat og drikke, Anonymkode: 6f749...9b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå