AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Ble nett oppringt av legen at dette er påvist. En kort og kald samtale som mer gikk ut på å fortelle meg at dette var videresendt til gynekolog. på grunn av gjentatte overgrep i forhold og to stygge behandlinger fra leger har jeg ikke klart gjennomføre undersøkelse på flere år. jeg er nå redd og har ingen jeg kan ta dette opp med rundt meg. Er også aleine med barn noe som ikke gjør det lettere. Er det noen som har vert gjennom og kan fortelle meg litt om hva som helst rundt dette? Anonymkode: e1fd7...cbe 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Slapp helt av! Jeg kjenner veldig mange som har fått påvist celleforandringer (10+ som jeg kommer på i farten) ingen av de har fått kreft. Og husk- celleforandringer betyr ikke kreft. Senk skulderen, vær glad det er oppdaget og nyt helgen med barnet uten å tenke for mye på det🩷 Anonymkode: bddc8...6b6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Takk ❤️ jeg er mest redd siden det er så lenge siden sist undersøkelse. En event kreft kan ha hatt god tid på seg til å utvikle seg. har og flere nære familiemedlemmer som har død av kreft i relativ ung alder 😔 Anonymkode: e1fd7...cbe
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #4 Skrevet 24. mai 2024 Det tar 10-30 år i snitt før det utvikler seg til kreft Iflg Kreftforeningen🩷 Anonymkode: bddc8...6b6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Snakk om krisemaksimering. Å ha celleforandringer er helt normalt og er ikke det samme som å ha livmorhalskreft. En kort og kald samtale fikk du fordi du fikk opplest et prøvesvar og ingenting mer enn det. Anonymkode: e3071...6a9 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Snakk om krisemaksimering. Å ha celleforandringer er helt normalt og er ikke det samme som å ha livmorhalskreft. En kort og kald samtale fikk du fordi du fikk opplest et prøvesvar og ingenting mer enn det. Anonymkode: e3071...6a9 Men om man googler 'celleforandringer' får man jo opp masse om livmorhalskreft. Skjønner godt at TS reagerer om hun ikke fikk noe særlig info om hva dette egentlig er. Jeg fikk selv påvist forandringer i 2016 og opplevde da at det var umulig å finne ordentlig info om det som ikke dreide som kreft. Men så viser det seg at dette er svært vanlig og du vil mest sannsynlig bli konisert, dvs at de fjerner deler av livmortappen om endringene ble funnet der. Anonymkode: 0e3d7...512
kaiturid Skrevet 25. mai 2024 #7 Skrevet 25. mai 2024 Fikk også påvist celleforandringer hos gynekolog og ble henvist til sykehus. Men ikke farlige forandringer. Skal bare sjekkes hvert 3 år. Tatt hpv vaksine( Gardasil 9) som jeg ble anbefalt. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #8 Skrevet 25. mai 2024 Jeg er sterkt tunghørt og kan ikke føre en vanlig samtale i tlf, dette VET lege . hun valgte likevel å ringe meg, vell vitende om at jeg ikke vil forstå nok. Fikk med meg bruddstykker og deriblant utvikle til kreft. som tidligere nevnt har jeg flere i nær familie som har dødd av kreft. Nevnte og gjentatte overgrep i tidligere forhold, noe som har gjort at jeg ikke har maktet denne undersøkelsen på mange år.. helt greit om enkelte mener jeg krisemaksimerer, man kan likevel vise respekt! Greit huske på at dette er et forum, man får ikke all informasjon. Anonymkode: e1fd7...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #9 Skrevet 25. mai 2024 Takk til dere som svarer fint ❤️ Anonymkode: e1fd7...cbe 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #10 Skrevet 25. mai 2024 Det er ikke sikkert du har forandringer av typen CIN2/CIN3 en gang, og er det CIN1 skal det bare føles litt hyppigere opp, muligens med biopsi. Er det CIN2/CIN3 er det IKKE det samme som kreft, men det krever behandling i form av konsiering. Det er veldig ubehagelig å få beskjed om celleforandringer, men det er også bra det blir fanget opp. Anonymkode: 5c32e...0cf
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #11 Skrevet 25. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Snakk om krisemaksimering. Å ha celleforandringer er helt normalt og er ikke det samme som å ha livmorhalskreft. En kort og kald samtale fikk du fordi du fikk opplest et prøvesvar og ingenting mer enn det. Anonymkode: e3071...6a9 Snakk om å ha lite medmenneskelighet. Skam deg. Anonymkode: 21d6d...2a4 4
Purple_Pixiedust Skrevet 25. mai 2024 #12 Skrevet 25. mai 2024 Jeg har celleforandringer og skal følges opp først ett år etter forrige prøver. For de fleste blir det ikke kreft ut av oppdaget celleforandringer.
Tingelling Skrevet 25. mai 2024 #13 Skrevet 25. mai 2024 (endret) Jeg har celleforandringer og forstår det godt at du ble redd. Det ble jeg også, selv om legen poengterte at det ikke var kreft. Tenkte hva om enn hvis at når jeg tenkte på ungene. jeg har blitt fulgt opp siden, og ingen forandringer enda. tok hpv vaksine for å hindre fremtidige forandringer, men denne kan vaksina ikke gjøre noe med. veldig mange får det, uten at det blir kreft. Endret 25. mai 2024 av Tingelling 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå