AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Naboen vår har kjøpt et oppussingsobjekt og er i gang med renovasjon. Vi kjøpte i fjor og så allerede da at en del av tomta vår (plenen…) var fylt med grus fra da han utbedret drenering. Valgte å ikke ta det opp fordi vinteren og frosten kom. Nå fortsetter oppussingen videre, og stadig mer «grenseområde» (som nå er en god meter-halvannen inn på vår tomt) ødelegges av div maskiner og transport uten at det gjøres forsøk på skademinimering. Jeg har bare basert meg på kartverket mtp oppmåling, men det er veldig tydelig ut fra bildene at det er vårt område som ødelegges. Hele grenseområdet er vel 20m, så det blir jo en del litt om litt… Jeg har veldig demonstrativt plantet busker godt innpå vårt område og nå ser jeg at han (sikkert like demonstrativt) har lagt skuffa til gravemaskinen på gresset mellom dem. Hvordan går man frem her, uten å skape fullstendig konflikt og økonomisk advokatruin? Anonymkode: 193f0...6eb
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 Hva med å.... prate med han?! Anonymkode: 2df3b...f1e 20
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Har du i det hele tatt prøvd dialog? Anonymkode: dbc41...a7b 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #4 Skrevet 24. mai 2024 Hva med å snakke med naboen, det er jo det vanlige å gjøre før man begynner å fable om advokat? Anonymkode: 5cae5...633 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #5 Skrevet 27. mai 2024 Gå bort og ta en prat, finn ut om han er innforstått med hvor tomtegrensa går, og at han selvsagt må reparere eventuelle skader på din tomt når han er ferdig. "Demonstrative" handlinger, enten reelle eller fiktive, tror jeg har lite for seg 😅 Anonymkode: 93cc5...669 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #6 Skrevet 27. mai 2024 Dere må jo prate sammen! Han må selvfølgelig utbedre tomta om den blir ødelagt, og om han ikke vet hvor grensa går og dere ikke finner noen grensemerker er det kommunen du må ha i sving. Da må dere spleise på en oppmåling. Men gi ham en sjanse for å rette opp først (evt om det kan vente til han er ferdig). Anonymkode: 08490...f67 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #7 Skrevet 27. mai 2024 Du må selvsagt ta kontakt med naboen, påpeke at maskiner og grus har ødelagt deler av plenen deres og spørre når og hvordan han har tenkt til å rett opp skadene arbeidet på hans bolig har medført på din tomt. Anonymkode: a51af...e6b 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #8 Skrevet 27. mai 2024 Du tok ikke kontakt med naboen for en prat ganske umiddelbart? Anonymkode: e4138...40c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå