Gå til innhold

Er jeg rasist som blir nervøs av muslimske menn som går bak meg men ikke av norske menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Statistisk sett har du 68,3 ganger høyere sjanse for å bli voldtatt av en Europeisk araber enn en hvit Europeisk mann, så nei du er nok ikke paranoid, men oppegående. Og da har ikke jeg engang balansert for faktumet at det er flere hvite menn i Europa enn arabere, så det ekte tallet blir dramatisk høyere, så når du først har en araber i nærheten blir sjansen rundt 700-doblet i forhold til hvite menn.

Kilde: The Federal Criminal Police Office of Germany.

Holde seg unna muslimene for alle penga!

Anonymkode: 5435c...f76

Statistisk sett er sjansen for å bli utsatt for overfallsvoldtekt minimal i forhold til voldtekt begått av en bekjent eller en partner. Om kvinner skal sikre seg 100% mot voldtekt bør de unngå å omgås menn, da man ikke vet hvem som er voldtektsmenn. Spørsmålet burde ikke være hva kvinner burde gjøre, men hva rettsvesenet gjør med voldtektsmenn. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke nødvendigvis rasistisk, men fordomsfull er du. Mulig du er typen som ikke er så opptatt av kilder av det du hører/leser, har blitt påført disse holdningene osv. Det som er faren med fordommer er at det skal lite til før det vipper over til rasisme.

Anonymkode: ea160...a29

Har du beveget deg mye blant personer i miljøer som ikke er etnisk norske?

Jeg lurer ofte på hvor jentene er. Hvis du er innom ungdomsklubb o.l., så møter du masse unge menn.

Holdningene til jenter og kvinner blant mange, også de som har bodd hele sitt liv i Norge, kan være en tankevekker.

Jeg synes ikke at man skal forveksle det å ha realisme og erfaring, med det å være fordomsfull og rasist.

Anonymkode: 95610...b2a

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ok, jeg ble bare nervøs når de reiste seg fra benken de satt på akkurat når jeg passerte dem, var akkurat som de skulle følge etter meg. Men jeg hadde ikke reagert om det var nordmenn. 

Anonymkode: 79ca0...db5

Her hadde du absolutt grunn til å bli nervøs. Mange overfallsvoldtekter har startet nettopp slik. Og alle vet at det ikke er blonde, blåøyde norske gutter som er årsaken til utryggheten i dagens gater. Ikke bry deg om å få tullebegrepet «rasist» slengt etter deg. Det er helt naturlig å trives best med sine egne. Haha, jeg må le av de korrekte sveklingene her inne.

Anonymkode: 935cd...1a4

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Statistisk sett er sjansen for å bli utsatt for overfallsvoldtekt minimal i forhold til voldtekt begått av en bekjent eller en partner. Om kvinner skal sikre seg 100% mot voldtekt bør de unngå å omgås menn, da man ikke vet hvem som er voldtektsmenn. Spørsmålet burde ikke være hva kvinner burde gjøre, men hva rettsvesenet gjør med voldtektsmenn. 

Kyr dreper flere mennesker enn hva haier gjør. Vil være nær ei ku eller en hai?

Tråden handler også om fremmede så innlegget ditt er poengløst.

Anonymkode: 5435c...f76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du beveget deg mye blant personer i miljøer som ikke er etnisk norske?

Jeg lurer ofte på hvor jentene er. Hvis du er innom ungdomsklubb o.l., så møter du masse unge menn.

Holdningene til jenter og kvinner blant mange, også de som har bodd hele sitt liv i Norge, kan være en tankevekker.

Jeg synes ikke at man skal forveksle det å ha realisme og erfaring, med det å være fordomsfull og rasist.

Anonymkode: 95610...b2a

Bor i Groruddalen, så ja. 

Anonymkode: ea160...a29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Synes uansett ikke det er urimelig ettersom det er en ideologi som i praksis gjør mange til sosiopater. Drittsekker kommer i alle farger og former, men det er selvsagt større sjanse for å støte på disse i miljøer der man oppdras slik.

Anonymkode: 8f89b...ea8

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du glemte u foran begge. Siden de fleste voldtekter i norge skjer av etnisk norske. Og at man ikke kan se eller sammenligne etnisitet og religion

Anonymkode: 5122e...ce6

Er det nordmenn eller muslimer som begår flest overfallsvoldtekter?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

?

Anonymkode: 79ca0...db5

Du kan ikke se på en person hvilken religion han/hun tilhører med mindre vedkommende bruker religiøse plagg eller utfører en religiøs handling, så når du sier du blir nervøs når muslimske menn går bak deg, antar jeg du mener menn med arabisk utseende siden islam er den dominerende religionen i de landene. Siden du reagerer når slike menn går bak deg, men ikke hvite menn, handler du ut fra negative fordommer om folk med annen hudfarge, som er så tett opp til definisjonen av rasisme du kan komme, så ja ts, du ER rasist. Men mer hverdagsrasist, som flere dessverre kan ha et snev av, men ikke sånn ekstremrasist som vil utrydde andre raser, ikke la dem ha samme rettigheter som andre osv.

Endret av Grüner
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan greier dere å se religiøs overbevisning på noen som går bak dere? Kan skjønne det på muslimske kvinner med hijab, men på en mann?

Anonymkode: 2fb52...53b

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan greier dere å se religiøs overbevisning på noen som går bak dere? Kan skjønne det på muslimske kvinner med hijab, men på en mann?

Anonymkode: 2fb52...53b

19 av 20 arabere er muslimske.

Anonymkode: 5435c...f76

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kyr dreper flere mennesker enn hva haier gjør. Vil være nær ei ku eller en hai?

Tråden handler også om fremmede så innlegget ditt er poengløst.

Anonymkode: 5435c...f76

Poenget er jo at det å være redd ikke motvirker voldtekter. Det er ikke rasistisk å være redd, men vi kan ikke fjerne folk fra bybildet fordi folk er redd dem uten at de har gjort noe ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rasist er du... Selv diskriminerer jeg ikke, mann uansett etnisitet er jeg skeptisk til om jeg går alene om kvelden og treffer på de. Når er jeg så kjedelig at det er sjelden jeg er ute og treffer mennesker etter 21 men allikevel.

Så spørs det jo litt på hvor og når men jeg kan godt innrømme at som en dame som kler meg rimelig anstendig og ikke finner på noe tull så føler jeg meg trygg blant menn, kanskje spesielt muslimske menn. Men nå kjenner jeg mange og har venninner som er godt gift med de.

Er jo egentlig ganske tragisk at man skal gå rundt å være bekymret med en gang det kommer en fyr bak en når en er ute å går. Altså til og med på dagtid så kan en gå på tur i sentrumsnære strøk og bli voldtatt på lyse dagen, i joggedress og uvasket hår. Synd for menn og som føler ubehag når de blir gående bak damer og de merker det går fortere... Men sånn er det med alt, noen få som ødelegger for alle.

Blåmonster skrev (32 minutter siden):

Jeg blir nervøse av kraftige norske kvinner, man kan ikke styre slikt.

Bø.

 

Anonymkode: ca88c...f34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt rasist er du... Selv diskriminerer jeg ikke, mann uansett etnisitet er jeg skeptisk til om jeg går alene om kvelden og treffer på de. Når er jeg så kjedelig at det er sjelden jeg er ute og treffer mennesker etter 21 men allikevel.

Så spørs det jo litt på hvor og når men jeg kan godt innrømme at som en dame som kler meg rimelig anstendig og ikke finner på noe tull så føler jeg meg trygg blant menn, kanskje spesielt muslimske menn. Men nå kjenner jeg mange og har venninner som er godt gift med de.

Er jo egentlig ganske tragisk at man skal gå rundt å være bekymret med en gang det kommer en fyr bak en når en er ute å går. Altså til og med på dagtid så kan en gå på tur i sentrumsnære strøk og bli voldtatt på lyse dagen, i joggedress og uvasket hår. Synd for menn og som føler ubehag når de blir gående bak damer og de merker det går fortere... Men sånn er det med alt, noen få som ødelegger for alle.

Bø.

 

Anonymkode: ca88c...f34

Du er jo sexistisk, så jo du diskriminerer! ;)

Det er mye større sjanse for at du blir overfalt av en mann enn en kvinne, derfor er det fornuftig at du er mer redd fremmede menn enn kvinner. Det er mye større sjanse for at du blir overfalt av en ikke-hvit mann enn en hvit mann, derfor er det fornuftig at du er mer redd ikke-hvite menn.

Logikk 101 eller hva?

Anonymkode: 5435c...f76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er jo sexistisk, så jo du diskriminerer! ;)

Det er mye større sjanse for at du blir overfalt av en mann enn en kvinne, derfor er det fornuftig at du er mer redd fremmede menn enn kvinner. Det er mye større sjanse for at du blir overfalt av en ikke-hvit mann enn en hvit mann, derfor er det fornuftig at du er mer redd ikke-hvite menn.

Logikk 101 eller hva?

Anonymkode: 5435c...f76

Diskriminering på kjønn ja men ikke etnisitet. :P Jeg er ikke redd kvinner, er nok sterkere enn de fleste uansett dessuten så er kvinner generelt sett mindre voldelige enn menn og de løper ikke ute og voldtar. Er ikke redd menn heller egentlig, men større sjanse for at en mann klarer å legge meg i bakken enn en kvinne, iallfall om han er stor, er han liten og lett så tar jeg han nok.

Alt trenger ikke å være logisk. :) 

Anonymkode: ca88c...f34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også mer nervøs hvis jeg går forbi en utenlandsk mannegjeng, enda jeg er sammen med en arabisk og muslimsk mann selv. Det er dessverre sant at innvandrere fra ikke-vestlige land er ekstremt overrepresentert i statistikken for overfallsvoldtekter. I 2006, 2007 og 2008 sto de for samtlige av alle anmeldte overfallsvoldtekter. I tillegg er de overrepresentert i voldskriminalitet også. Inkludert ekstremt overrepresentert i ransstatistikken.

Tallene har vel neppe blitt så forferdelig mye bedre de siste årene 😔. Det handler nok om mange ting, det er flest unge, enslige menn som kommer hit som flyktninger. Mange av dem fra ekstreme krigssituasjoner. Traumatiserte og med et mye høyere voldspotensial enn det som ellers er vanlig. I tillegg er kvinnesynet veldig annerledes og kvinners oppførsel her kan nok bli sett på som voldsomt provoserende. Mange av disse mennene faller også utenfor arbeidslivet. 

Det er mange faktorer som til sammen bidrar til en lite hyggelig statistikk som vi må ta på alvor. Det er ikke rasisme å si dette. Jeg vil egentlig si tvertimot. Det er sant og riktig og bra for alle at vi kan snakke åpent for å finne gode og varige løsninger. I tillegg til at det er bra for alle de gode og lovlydige ikke-vestlige borgerne, som selvfølgelig er i flertall blant innvandrerne. De misliker jo denne utviklingen like mye, om ikke mer, enn vi etnisk norske.

Anonymkode: 1c1a0...cc1

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fremmedfrykt, ikke rasisme.

Anonymkode: e4ff0...0ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Diskriminering på kjønn ja men ikke etnisitet. :P Jeg er ikke redd kvinner, er nok sterkere enn de fleste uansett dessuten så er kvinner generelt sett mindre voldelige enn menn og de løper ikke ute og voldtar. Er ikke redd menn heller egentlig, men større sjanse for at en mann klarer å legge meg i bakken enn en kvinne, iallfall om han er stor, er han liten og lett så tar jeg han nok.

Alt trenger ikke å være logisk. :) 

Anonymkode: ca88c...f34

Tror hele poenget mitt gikk over hodet ditt.

Å dømme noen basert på kjønn er akkurat det samme som å dømme noen basert på rase. Man velger ikke kjønnet man har, og menn flest er uskyldige. Likevel er det en grunn til at frykten eksisterer.

Anonymkode: 5435c...f76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 

Anonymkode: bae6b...c26

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

?

Anonymkode: 79ca0...db5

Nei, du er hverken forutinntatt eller rasist.
Du er risikobevisst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Endret av Mayer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...