Gå til innhold

Er jeg rasist som blir nervøs av muslimske menn som går bak meg men ikke av norske menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

?

Anonymkode: 79ca0...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei

Anonymkode: 2e1d3...062

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke rasist av den grunn! 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du er forutinntatt. 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg ble bare nervøs når de reiste seg fra benken de satt på akkurat når jeg passerte dem, var akkurat som de skulle følge etter meg. Men jeg hadde ikke reagert om det var nordmenn. 

Anonymkode: 79ca0...db5

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mezzosoprena skrev (14 minutter siden):

Nei, men du er forutinntatt. 

eller godtroende overfor norske menn og at deres motiver er "snillere" :P forøvrig kan man ikke se hvilken religion noen hører til basert på deres hudfarge.. 

Anonymkode: 9524c...33d

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

eller godtroende overfor norske menn og at deres motiver er "snillere" :P forøvrig kan man ikke se hvilken religion noen hører til basert på deres hudfarge.. 

Anonymkode: 9524c...33d

Helt riktig - ikke alle muslimer er slemme, ikke alle nordmenn er snille.

Det beste er nok  å være nervøs hvis en mann går bak deg 😉

Endret av Mezzosoprena
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nei. 

Men hos enkelt vil du nok bli sett på som en rasist. 

Jeg har blitt kalt rasist fordi jeg så på en muslimsk gutter gjeng på t-bane, som snakket høylytt på sitt morsmål. 

Anonymkode: 134cb...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmedfrykt

Anonymkode: fcef7...ab8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns motsatt, er livredd når norske menn går bak meg. Er dypt traumatisert etter grov mobbing/vold fra norske MENN/guttebarn. Hvis jeg er i en kø på butikken og en norsk utseende mann står bak meg må jeg bare gå ut av køen for jeg får panikkanfall. 

Muslimer har aldri gjort meg personlig noe. Jeg vet at mange har problemer med de, men jeg har aldri opplevd noe ille. det var noen fra Somalia som hjalp meg flere ganger da jeg ble banket opp av etnisk norske guttebarn ❤️ Og det kommer jeg aldri til å glemme! 

Blir kvalm når jeg ser norske guttebabyer for jeg tenker at de kommer til å vokse opp til å bli onde mobbere som slår og ødelegger andre psykisk. De er jo født sånn dsv, uten empati. De fleste hvertfall, finnes muligens norske guttebarn som er snille. 

Anonymkode: 3d0ff...b34

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt rart å sammenligne «norske menn» og «muslimer». Det ene handler om hvilket statsborgerskap du har, og det andre omhandler religion. Det gjør vel at jeg synes det ligner litt på rasisme ja. Hverdagsrasisme. 

Anonymkode: a1aec...f84

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at du er opplyst og intelligent 

Anonymkode: 724e1...c30

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vil si at du er opplyst og intelligent 

Anonymkode: 724e1...c30

Du glemte u foran begge. Siden de fleste voldtekter i norge skjer av etnisk norske. Og at man ikke kan se eller sammenligne etnisitet og religion

Anonymkode: 5122e...ce6

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fremmedfrykt

Anonymkode: fcef7...ab8

For min del er det ikke fremmedfrykt.

Men jeg blir alltid på vakt om muslimske menn går bak meg.

Årsaken til det er dessverre erfaring, med at jeg er blitt stalket over år tilsammen av to for meg helt fremmede menn som åpenbart er muslimer.

Når man opplever dette, ender med å måtte flytte for å bli kvitt en stalker, og så noen år senere opplever det samme, og ingen av gangene får hjelp av politiet... da er det eneste fornuftige å gå i modus som gjør at jeg kan ta best mulig vare på egen sikkerhet. Og det gjør jeg ikke om jeg ikke er oppmerksom og tidvis i visse situasjoner også nervøs.

Jeg kjenner muslimer og har venner av ulike hudfarger også, så rasist er jeg ikke.

(Og før kritikerne starter, nei, jeg har ikke kledd meg utfordrende, har aldri gjort noe for å fange disse mennenes oppmerksomhet, har ingen felles venner med dem. Ingen felles kontaktpunkt bortsett fra at de har sett meg og tydeligvis har fått en hekt på meg. Dette er åpenbart menn som ikke er stabile, og den ene har dessverre gjort et lovbrudd mot en ung jente, siden politiet ikke tok meg på alvor. Jeg sa det kom til å skje, men politiet valgte å ikke gjøre noe.)

Anonymkode: 7eab4...c4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistisk sett har du 68,3 ganger høyere sjanse for å bli voldtatt av en Europeisk araber enn en hvit Europeisk mann, så nei du er nok ikke paranoid, men oppegående. Og da har ikke jeg engang balansert for faktumet at det er flere hvite menn i Europa enn arabere, så det ekte tallet blir dramatisk høyere, så når du først har en araber i nærheten blir sjansen rundt 700-doblet i forhold til hvite menn.

Kilde: The Federal Criminal Police Office of Germany.

Holde seg unna muslimene for alle penga!

Anonymkode: 5435c...f76

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja

Anonymkode: fbaac...f4f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

?

Anonymkode: 79ca0...db5

Jeg blir nervøse av kraftige norske kvinner, man kan ikke styre slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis rasistisk, men fordomsfull er du. Mulig du er typen som ikke er så opptatt av kilder av det du hører/leser, har blitt påført disse holdningene osv. Det som er faren med fordommer er at det skal lite til før det vipper over til rasisme.

Anonymkode: ea160...a29

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...