AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #1 Skrevet 24. mai 2024 Jeg har nettopp opprettet Tinder for å se hva som finnes der ute etter et forhold på noen år. Det ble slutt fordi han vil ha barn. Jeg er i begynnelsen av 30-årene og får opp menn fra 31-38 år. Det som slår meg er at veldig, veldig mange menn har skrevet "Ikke sikker enda" på familieønsker, altså barn. Jeg mener jeg kommer over ca like mange som ønsker barn og som ikke er sikker. Hvorfor? Jeg kan ikke forstå det. Hvordan er det mulig å ikke vite? Selv ser jeg på det som et rødt flagg. Anonymkode: ab326...736
Bombasi Skrevet 24. mai 2024 #2 Skrevet 24. mai 2024 (endret) Kanskje de har skrevet det for å helgardere seg alt utifra hvem de får kontakt med, og at de er åpen for begge deler, altså både få barn og leve barnløs? For en del menn er ikke det å få barn viktig, men at det er noe de likevel er villig til å gjøre. Det betyr ikke at de blir dårlige fedre. Samtidig er de kanskje åpen for å møte på en kvinne som allerede har barn, men samtidig ikke vil ha flere barn. Og så kanskje mennene ønsker barn, men som du vet må man jo være to om det, og det er ikke sikkert at de har vært like heldig på damefronten, som igjen gjør at de har lagt ifra seg tankene om å få barn selv om de i bunn og grunn ønsker det. Jeg skjønner du er skeptisk, men det er ikke et rødt flagg, for det sier ingenting om hvem de er som menn. Endret 24. mai 2024 av Bombasi 5 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #3 Skrevet 24. mai 2024 Bombasi skrev (4 minutter siden): Kanskje de har skrevet det for å helgardere seg alt utifra hvem de får kontakt med, og at de er åpen for begge deler, altså både få barn og leve barnløs? En så stor ting må jo være noe man har en mening om, det kan da ikke være det samme hva man ender opp med? Det jeg ser for meg skjer er at når de møter drømmedama som ikke ønsker barn, så får de lyst på barn fordi de har møtt "den rette". Er mange som blir forlatt fordi mannen innser at han ønsker barn sent. Bombasi skrev (8 minutter siden): Og så kanskje mennene ønsker barn, men som du vet må man jo være to om det, og det er ikke sikkert at de har vært like heldig på damefronten, som igjen gjør at de har lagt ifra seg tankene om å få barn selv om de i bunn og grunn ønsker det. I så fall så er jo det de skriver ren løgn, og da bør man i alle fall holde seg unna. Man kan jo ikke ta et så viktig valg basert på hva damene man har sjans på ønsker. Anonymkode: ab326...736
Bombasi Skrevet 24. mai 2024 #4 Skrevet 24. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En så stor ting må jo være noe man har en mening om, det kan da ikke være det samme hva man ender opp med? Det jeg ser for meg skjer er at når de møter drømmedama som ikke ønsker barn, så får de lyst på barn fordi de har møtt "den rette". Er mange som blir forlatt fordi mannen innser at han ønsker barn sent. Jo, det kan faktisk være det samme. Det handler i hovedsak om dama man møter. Man er villig til å gjøre begge deler. Og møter de drømmedama så følger de hennes ønsker. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I så fall så er jo det de skriver ren løgn, og da bør man i alle fall holde seg unna. Man kan jo ikke ta et så viktig valg basert på hva damene man har sjans på ønsker. Anonymkode: ab326...736 Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å tolke det jeg skrev som en ren løgn som du bør holde deg unna? For jo, man kan ta et slikt valg basert på hva damene ønsker. Som sagt, så er ikke dette med barn så viktig for alle og man er villig til å både leve uten barn og få barn hvis man ellers møter den rette. Det betyr heller ikke at de blir dårlige fedre om de får barn. Jeg skjønner at det med barn er viktig for deg, men tror du må innse at det er ikke like viktig for alle andre. Dessuten søker du etter menn som har brukt mange år på å dvele ved tanken, og som har nådd en "høy" alder, som igjen gjør dem åpen for begge deler alt utifra hvem de møter. Men altså, menn er individualister, og det kan hende de mener mye forskjellig ved dette. Så kanskje du skal matche med et par av disse og så spørre de ut? Det er ikke et rødt flagg på generelt grunnlag, men mulig du møter på noen med merkelige holdninger/verdivurderinger om det. Husk for all del og ikke døm menn på generelt grunnlag basert på enkeltes verdier og meninger. Endret 24. mai 2024 av Bombasi 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Bombasi skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å tolke det jeg skrev som en ren løgn som du bør holde deg unna? For jo, man kan ta et slikt valg basert på hva damene ønsker. Som sagt, så er ikke dette med barn så viktig for alle og man er villig til å både leve uten barn og få barn hvis man ellers møter den rette. Det betyr heller ikke at de blir dårlige fedre om de får barn. Hvis de i bunn og grunn ønsker barn, så vil de ende opp bitter om de ikke får det. Det er ikke noe man ønsker å være sammen med. Ta et standpunkt og stå ved det! Anonymkode: ab326...736 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #6 Skrevet 24. mai 2024 Jeg (kvinne) var ikke sikker på om jeg ville ha barn i en alder av 31. Er det så rart? Som du skriver er det et stort og viktig valg, som man ikke bør ta utelukkende basert på følelser, og da gir det jo mening å se så mange fordeler og ulemper med begge valgene at man ikke er helt sikker ene eller andre veien. Jeg har nå noen år senere fått barn, og trives i det valget, men om mannen min ikke hadde ønsket barn hadde jeg nok også vært fornøyd med det valget Anonymkode: f27cc...121 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #7 Skrevet 24. mai 2024 Jeg kjenner mange, både kvinner og menn, som ikke har en veldig klar formening om barneønsker. Begge mine bestevenninner sier de gjerne vil ha barn dersom de møter en partner som ønsker det, men de helt fint også klarer seg uten barn. Mange menn er lik, de sier de vil elske det hvis de får barn, men de vil heller ikke være bitter om de aldri får barn. Anonymkode: 7641c...0b0 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #8 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg (kvinne) var ikke sikker på om jeg ville ha barn i en alder av 31. Er det så rart? Som du skriver er det et stort og viktig valg, som man ikke bør ta utelukkende basert på følelser, og da gir det jo mening å se så mange fordeler og ulemper med begge valgene at man ikke er helt sikker ene eller andre veien. Jeg har nå noen år senere fått barn, og trives i det valget, men om mannen min ikke hadde ønsket barn hadde jeg nok også vært fornøyd med det valget Anonymkode: f27cc...121 Ja, jeg syns det er ganske rart at man ikke har klart å gjøre nok research på 30+ år til at man ikke kan ta et valg. Jeg ønsker i alle fall ikke å kaste bort tiden min på folk som ikke vet hva de vil. Anonymkode: ab326...736
Bombasi Skrevet 24. mai 2024 #9 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis de i bunn og grunn ønsker barn, så vil de ende opp bitter om de ikke får det. Det er ikke noe man ønsker å være sammen med. Ta et standpunkt og stå ved det! Anonymkode: ab326...736 Det er ingenting som tyder på at en mann som er villig til å både leve med eller uten barn blir bitter om de ikke får barn. Og som sagt, tror du må innse at dette med barn ikke er så viktig for alle, så det er ikke nødvendig å ta et standpunkt på det. For øvrig nytter det ikke med et standpunkt hvis standpunktet gjør at de misser kjærligheten av det. Menn ønsker heller kjærligheten enn barn. Samt så er det mange som ikke helt vet om de ønsker barn eller ikke. Da har de jo faktisk ikke klart å bestemme seg, på tross for eviglang tenketid. 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #10 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange menn er lik, de sier de vil elske det hvis de får barn, men de vil heller ikke være bitter om de aldri får barn. Anonymkode: 7641c...0b0 Det er disse mennene som forandrer mening og forlater partneren sin når de er 45. Anonymkode: ab326...736 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #11 Skrevet 24. mai 2024 Hvis man ikke kjenner et brennende ønske om det, så kan man vel ikke være sikker Selv har jeg aldri ønsket barn, og mest sannsynlig ikke i fremtiden, men jeg vet da ikke om det plutselig skulle dukke opp en dame som vekket det behovet i meg Anonymkode: 25da7...2cb 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #12 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg syns det er ganske rart at man ikke har klart å gjøre nok research på 30+ år til at man ikke kan ta et valg. Jeg ønsker i alle fall ikke å kaste bort tiden min på folk som ikke vet hva de vil. Anonymkode: ab326...736 Man har jo gjort nok research selv om man lander på at man ville vært fornøyd med begge deler? Gir jo mening å både trives med egne hobbyer, sove lenge og ha mye frihet, men samtidig vite at man vil takle lite søvn og fritid, og vil trives godt med å utforske verden og leke med en liten krabat. Da vil begge valgene virke helt greie. Men om man tror livet vil føles meningsløst uten barn, så er det såklart lurt å innse det tidlig ja. Anonymkode: f27cc...121
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #13 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis man ikke kjenner et brennende ønske om det, så kan man vel ikke være sikker Selv har jeg aldri ønsket barn, og mest sannsynlig ikke i fremtiden, men jeg vet da ikke om det plutselig skulle dukke opp en dame som vekket det behovet i meg Anonymkode: 25da7...2cb Jeg møtte den rette og har tenkt at hvis jeg hadde hatt lyst på barn, så vil jeg ha det med han. Han gjorde også et valg uavhengig av meg. Det er sånn det bør være. Det er ikke hvem man møter som bør avgjøre det. Enten vil du eller så vil du ikke. De fleste som er på gjerdet, ønsker barn, men tør ikke si det høyt av en eller annen grunn. Anonymkode: ab326...736
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #14 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er disse mennene som forandrer mening og forlater partneren sin når de er 45. Anonymkode: ab326...736 Disse mennene forlater vel partneren fordi de er forelska i en ny kvinne, ikke fordi de ønsker barn i seg selv. Aldri hørt om en mann på 45 som forlater partner for å begynne å date i håp om å få barn Anonymkode: f27cc...121 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #15 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fleste som er på gjerdet, ønsker barn, men tør ikke si det høyt av en eller annen grunn. Anonymkode: ab326...736 Det er da vel ikke mange som er redd for å si høyt at de ønsker barn? Det er jo det folk forventer av dem? Derimot kan folk skifte mening, også de som er skråsikre Anonymkode: f27cc...121 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #16 Skrevet 24. mai 2024 Jeg skjønner virkelig ikke hvordan du får det til å bli et rødt flagg. Anonymkode: d4256...a62 1
Bippeti Skrevet 24. mai 2024 #17 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ja, jeg syns det er ganske rart at man ikke har klart å gjøre nok research på 30+ år til at man ikke kan ta et valg. Jeg ønsker i alle fall ikke å kaste bort tiden min på folk som ikke vet hva de vil. Anonymkode: ab326...736 For min del er det mer rødt flagg med bastante formeninger om hva man må ha for å få et bra liv. Mye kan skje på veien, kanskje man ikke kan få barn engang? Da er det viktigere for meg at en partner har egenskapen å kunne tilpasse seg hvordan livet utspiller seg og finne glede uansett. Livet er så mangt, mye skjer på veien med en selv, andre og verden forøvrig. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #18 Skrevet 24. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis de i bunn og grunn ønsker barn, så vil de ende opp bitter om de ikke får det. Det er ikke noe man ønsker å være sammen med. Ta et standpunkt og stå ved det! Anonymkode: ab326...736 Er du så enten/eller på alle livsvalg? Normale mennesker kan fint være fornøyde med at livet går i forskjellige retninger alt ettersom hva som skjer, og går ikke rundt og er bitre fordi det ikke ble sånn eller sånn. Anonymkode: 74d5d...42f 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #19 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er disse mennene som forandrer mening og forlater partneren sin når de er 45. Anonymkode: ab326...736 Da kjenner du helt andre menn enn meg. De jeg kjenner som har fått barn, og som ikke hadde en fullstendig 100% bestemt mening fra før, de elsker virkelig pappalivet. To har for så vidt forlatt partner ja, han ene tok henne igjennom flere rettsaker og fikk 100% omsorg for barna. Han andre deler omsorg 50% og bor like ved barnemor for å ivareta barna best mulig. Anonymkode: 7641c...0b0
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #20 Skrevet 24. mai 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er du så enten/eller på alle livsvalg? Normale mennesker kan fint være fornøyde med at livet går i forskjellige retninger alt ettersom hva som skjer, og går ikke rundt og er bitre fordi det ikke ble sånn eller sånn. Anonymkode: 74d5d...42f De aller fleste jeg møter (begge kjønn) har et veldig klart ønske om hva de vil. Alle venner jeg har spurt sier ja eller nei (de fleste sier så klart ja), ingen er usikre. De har bare ikke bestemt seg for når. Har du aldri hørt om barnløse som er i sorg fordi de ikke kan få barn? Det tar tid for dem å komme seg ut av, om de i det hele tatt gjør det. Det kan også føre til bitterhet. Anonymkode: ab326...736
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå