Gå til innhold

Er det virkelig så utenkelig at kvinner kan være høyseksuelle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg føler denne tråden har avsporet og at folk ikke har skjønt poenget med den. Mulig jeg skulle ha hatt en annen overskrift, for det virker som mange har hengt seg opp i den og ikke fått med seg det jeg spør om i HI. 

Jeg lurer på hvorfor noen må påpeke at det er noe galt hvis noen har en annen seksualitet enn seg selv? Hvorfor er det ikke aksept for at folk er forskjellige? 

Hvis én kvinne ikke kjenner seg igjen i det jeg skriver så må jeg være mann. Hvis noen har opplevd at sexlivet har blitt dårligere med årene så må jeg lyve hvis jeg sier at vi har motsatt erfaring. Dette er jo bare eksempler. 

Man kan jo ta alle diskusjonene rundt hva menn tenner på. Der er det alltid noen som må rakke ned på menn som sier at de tenner på frodige kropper, godt voksne kvinner og alt annet som ikke er «ung, spretten og under 25», bare for at de selv har andre preferanser. 

Eller diskusjonene om sexlyst etter overgangsalder. Noen mister lysten helt, så da må det gjelde alle. Hvis noen sier at de fortsatt har sexlyst så kommer det statistikk og artikler slengt på bordet for å påpeke at det ikke gir mening.

Hvorfor kan vi ikke bare akspetere at folk er ulike her? Hvorfor må man betvile alle som er ulik seg selv?

Anonymkode: d3ffe...ba2

Dette gjelder alt da, ikke bare sex. Sier du at du har et barn som sover gjennom natten fra fødselen av, så lyver du, eller har vunnet i lotto. Liker barnet ditt sunn mat, så er det 100% flaks. 

Folk (kvinner) er ikke gode støttespillere for hverandre. Vi er i en konstant "usynlig" konkurranse om hvem som har det best og værst. Ingen får støtte om det er noe de får til eller at livet går bra. At du forteller om hvor fantastisk ditt sexliv er, vil andre kvinner tolke som skryt. For de som ikke har et ok sexliv, så er det nok lettere å lese/høre om andre som har det likt, enn om de som har et godt.

Det var nettopp en lang tråd her inne om en kvinne som hadde gått masse ned i vekt og blitt sunn og frisk. Hun fikk null støtte fra venninnene sine. Denne kvinnen syns det var vondt å få så lite støtte. Flere i tråden var enig i at venninnene ikke trengte å støtte denne kvinnen. At hun hadde greid å forbedre livet sitt syns de fleste i tråden at hun skulle holde for seg selv. Å få til noe eller å ha noe bedre enn dine venner, er ikke lov. Du må vertfall ikke fortelle om det.

Kvinner er kvinner værst. 

Anonymkode: e65b7...a01

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvorfor noen må påpeke at det er noe galt hvis noen har en annen seksualitet enn seg selv? Hvorfor er det ikke aksept for at folk er forskjellige? 

Kvinner liker ikke at du har bedre sex enn de helt enkelt..🤭..de bare fnyser av tråden og påstår du er mann mens menn drømmer om kvinner som deg og gir deg hjerte..😂😂🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 9.00):

Jeg blir stadig overrasket over hvordan jeg som høyseksuell kvinne blir møtt her inne. Jeg skriver nesten alltid anonymt når jeg svarer i tråder for enten blir jeg anklaget for å lyve eller så blir jeg anklaget for å være mann. Ja, eller så blir jeg anklaget for å være skadet.

Jeg er en normalt oppegående kvinne med høy utdanning, fast jobb som er i et langvarig forhold hvor vi har 3 barn sammen. Det er den siden som vises utad. Innenfor husets fire vegger liker jeg analsex, jeg trives best når jeg har sex daglig (helst flere ganger daglig), jeg er aldri for sliten eller stressa for å ha sex, jeg bruker sex som avkobling, jeg kan bruke strapon på min partner, jeg elsker å suge, jeg har hatt sex så raskt som mulig etter fødsel alle gangene og er generelt veldig fri når det kommer til sex. 

Når noen spør om andres erfaringer og jeg deler mine blir jeg altså møtt med negativitet fra veldig mange. Er det så vanskelig å forstå at vi alle er forskjellige? Er det slik at hvis du har én erfaring/mening/holdning, så må det si at det er slik for alle

Jeg trodde faktisk ikke at jeg var så unormal, men basert på mye av det jeg blir møtt her inne så virker det nesten utenkelig at det finnes kvinner som meg. 

Nei, jeg er ikke mann. Nei, jeg lyver ikke som seksuelle erfaringer her inne. Nei, jeg er ikke skadet. 

Og for å legge til: dette gjelder ikke bare meg og slik jeg blir møtt. Dette er gjennomsyret på hele KG. Det virker som folk tror at alle må være like, hvis ikke er det noe galt. Det finnes menn med lav sexlyst og menn med høy. Samme med kvinner. Det finnes trofaste menn og det finnes utro drittsekker. Samme med kvinner. Det finnes menn som elsker å bli sugd og det finnes menn som ikke finner noe nytelse i det. Det finnes kvinner som foretrekker stor penis, det finnes kvinner som foretrekker mindre penis. Det finnes folk som liker å bruke leketøy og det finnes folk som aldri ønsker å prøve det. Det finnes folk med 1 sexpartner gjennom hele livet og det finnes folk med flere hundre. Det finnes dominante mennesker og det finnes submissive. Noen er hetero, andre har en annen legning. Noen bryr seg veldig om det overfladiske, andre bryr seg om andre kvaliteter. Og lista går videre. 

Kan ikke folk bare akspetere at vi alle er forskjellige? At noen kan ha andre erfaringer enn seg selv uten at noe er galt? 

Fordi kvinner et slemme mot hverandre. Kanskje ikke du, men generelt. Det værste jeg hører noen si om andre, kommer alltid fra en kvinne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr X skrev (22 timer siden):

Kvinner er kvinners verste fiende!

Dette er dessverre så sant ved utrolig mange tilfeller!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes du ikke ts virker reflektert? Jeg syns hun kommer med refleksjoner hele veien. Stiller spørsmål, om hvorfor hun opplever å bli møtt som hun gjør.  I tillegg til mye konkret seksuelt. Men høyseksuelle personer tenker mye på sex. Da er det jo heller ikke rart om de bobler litt over og skriver litt langt noen ganger.

Normen her er jo å skrive noen få linjer og helst be om unnskyldning hvis innlegget tar et minutt å lese, selv om det er en annen diskusjon. Det er de minst reflekterte personene som skriver de korteste innleggene, mener nå jeg. 

Anonymkode: 44027...8d3

Trakk godt på smilebåndet av dette innlegget, og det fortjente en pokal. Er helt enig i det du skriver, både om ts og om normen her generelt. Var rett og slett spot on!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg svarer jo på det du spør om? Du spør om ikke det er mulighet for at det er formuleringen siden så mange reagerer? Eller tolker jeg spørsmålet ditt feil?

Jeg kan ikke forstå at det er formuleringen, men heller innholdet det reageres på. 

Ikke akkurat formuleringen, men kommunikasjonsformen totalt. Det er mange kvinner som blir tatt for å være menn, og mange menn som blir tatt for å være kvinner, helt uten at de snakker om sex. Og det finnes mange kvinner som har høy lyst på sex, som ikke snakker om det (med andre enn partneren).

Nåvel, det spiller ingen rolle fordi når en mann opplever at en kvinne spiller etter menns spilleregler, så tror de uansett at hun er mer med på sex enn hvis hun ikke gjør det. Så sånn sett så kommer man jo tilbake til dette med sex, før eller siden, likevel.

Hvis du nå leser videre i tråden så ser du at du nå har fått massiv støtte av menn og at de kaller oss andre kvinner for sjalu. Dette er det som skjer med kvinner spiller etter mannlige spilleregler. Dette fører igjen til at kvinner som leser dette tar en (ofte underbevisst) avgjørelse om hvorvidt de vil være en ‘sånn kvinne’ eller om de ikke vil det. For en ‘sånn kvinne’ er som en ung dame med puppene og rompa på rett sted. Det er en kvinne som egger menn.

Hvorfor skulle man ikke ønske å være en sånn dame, liksom?

Vel, for min del opplevde jeg at 1) jeg fikk altfor mye seksuell oppmerksomhet fra menn, og 2) tiltrakk meg feil menn (for barnslige, umodne) og 3) påvirket menn i feil retning.

Jeg merker forskjellen med én gang jeg dropper det. Og Irak (brukeren, ikke landet) skriver nøyaktig det samme over her. Man blir behandlet bedre.

Anonymkode: ddeef...e3b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har svart før, men jeg kan være mer tydelig:

Du er en trussel.

Det er en drøm for mange menn å være sammen med en kvinne som helt enkelt har høy egen sexlyst og elsker all mulig kinky sex. Du kortslutter hele diskusjonen om å press, mas og pliktsex.

Menn med dårlig sexliv kan bare tenke at de er sammen med feil parter, og ikke at de skal endre seg selv.

Anonymkode: 92fc8...de0

Det (siste) der var faktisk en god forklaring.

Jeg har alltid lurt på hvorfor seksuelle kvinner får menn til å oppføre seg dårlig, og ikke-seksuelle kvinner får menn til å oppføre seg bra. Det gjør jo på sikt at kvinner bare blir mindre og mindre seksuelle, fordi de heller vil ha bra menn (og fordi de uansett får nok sex). Man skulle jo, rent rasjonelt, trodd at menn oppfører seg bedre hvis kvinner er mer seksuelle - altså en slags belønningsfunksjon, slik at enda flere kvinner ble enda mer seksuelle - men i praksis er det motsatt.

Det er altså ikke religionen eller pietismen som gjør at kvinner blir mer prippen, det er mannfolkene selv. Hadde de klart å oppføre seg når en kvinne byr på seg selv, så hadde kvinner gjort det. Men av noen grunn, gjør de ikke det, og det kan, som du sier, skyldes at de ikke har noe å strekke seg etter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man skulle jo, rent rasjonelt, trodd at menn oppfører seg bedre hvis kvinner er mer seksuelle - altså en slags belønningsfunksjon, slik at enda flere kvinner ble enda mer seksuelle - men i praksis er det motsatt.

Det rasjonale fordrer et premiss om at alle menn vil han mye/ofte sex. Så sort/hvitt er jo ikke verden 😊. Jeg vet om nok menn som ikke hadde orket eller hatt interesse av et forhold med en «høyseksuell» kvinne.

Anonymkode: 7bebd...277

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det rasjonale fordrer et premiss om at alle menn vil han mye/ofte sex. Så sort/hvitt er jo ikke verden 😊. Jeg vet om nok menn som ikke hadde orket eller hatt interesse av et forhold med en «høyseksuell» kvinne.

Dere utrettelige idealister, som ergrer dere over kvinner som oppfører seg typisk kvinnelig og menn som oppfører seg typisk mannlig, kommer nok for evig og alltid til å tro at det er verden og samfunnet som har et problem og ikke dere.

Dere har min største medfølelse 💛

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dere utrettelige idealister, som ergrer dere over kvinner som oppfører seg typisk kvinnelig og menn som oppfører seg typisk mannlig, kommer nok for evig og alltid til å tro at det er verden og samfunnet som har et problem og ikke dere.

Du har åpenbart ikke lest tråden😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det et forøvrig nokså ‘fornøyelig’ at du som er kvinne angrep meg som er kvinne for å si nøyaktig det samme som en mann fikk skrive uimotsagt. Det i seg selv er en kjønnstypisk ting som blir beskrevet opptil flere ganger i denne tråden.

Men det er kun ‘fornøyelig’ fordi du gir uttrykk for å kjempe mot kjønnsstereotypier, ikke ellers. Kvinner som hakker på kvinner, er bare trist.

Verken jeg eller han mannen skrev om alle menn, det fremgikk veldig tydelig fra kontekst, at vi kun snakket om de mennene som ønsket at kvinner skal bli mer seksuelle. Det var også flere andre menn som skrev om at de ønsket dette. Og så, med en gang jeg, som er kvinne, skrev om det samme, så ble jeg hakket på av en annen kvinne.

Den dagen du klarer å motstå å hakke på en annen kvinne, den dagen du i stedet tør å hakke på en mann, det er den dagen du kan skryte på deg å ha noen kvaliteter som individ, i motsetning til som kjønn.

Og jo, jeg har ikke bare lest tråden, jeg har deltatt i den og i analysen av den. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det et forøvrig nokså ‘fornøyelig’ at du som er kvinne angrep meg som er kvinne for å si nøyaktig det samme som en mann fikk skrive uimotsagt. 

Kvinner som hakker på kvinner, er bare trist.

Og så, med en gang jeg, som er kvinne, skrev om det samme, så ble jeg hakket på av en annen kvinne.

Den dagen du klarer å motstå å hakke på en annen kvinne, den dagen du i stedet tør å hakke på en mann, 

Og jo, jeg har ikke bare lest tråden, jeg har deltatt i den og i analysen av den. 

Om du har lest tråden slik du hevder, så er det dine analytiske evner som er noget spesielle.

Jeg har ikke på noe tidspunkt angrepet eller hakket på noen. Hverken andre kvinner eller menn.

Her er mine innlegg fra tidligere i tråden. Hvordan du får dette til å hakke på eller angripe noen, får bli din sak tror jeg.

IMG_8516.jpeg

IMG_8515.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 10.21):

Så jeg skriver som en tastaturrunker?

Du har vel fått noen tilbakemeldinger i den retningen.?

Anonymkode: d4bcc...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Om du har lest tråden slik du hevder, så er det dine analytiske evner som er noget spesielle.

Jeg har ikke på noe tidspunkt angrepet eller hakket på noen. Hverken andre kvinner eller menn.

Her er mine innlegg fra tidligere i tråden. Hvordan du får dette til å hakke på eller angripe noen, får bli din sak tror jeg.

IMG_8516.jpeg

IMG_8515.jpeg

Du gjør det jo her og nå.

Tenk deg om, bruker du denne tonen til hvem som helst?

Mannen, ungene, sjefen, naboen?

Dessuten hopper du galant over hvorfor du lot mannfolkene i fred og gikk til angrep på mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, har det. Likevel, når jeg skriver med brukernavn får jeg bare lovord både direkte i trådene, men også i innboksen. Det er kvinner som skriver at de setter pris på at jeg skriver som en kvinne med seksuell forståelse og samme med menn. Så har vi alle de mennene som tolker det jeg skriver som at jeg ønsker en seksuell relasjon med alt som har pikk… derfor skriver jeg nesten aldri med brukernavn mer. 

Poenget er at det er innholdet folk reagerer på, ikke hvordan jeg skriver. Jeg skriver aldri utdypende eller på en måte slik at det kan oppfattes som en «runketråd». Jeg skriver bare mine tanker og erfaringer slik som mange andre. Det eneste jeg skiller meg ut på (slik som flere andre kvinner her inne) er at jeg skriver utelukkende om høy sexlyst og det faktum at jeg liker det aller meste innenfor sex med partner. Ser jo flere andre kvinner som skriver som meg blir anklaget for det samme. 

På lik linje som at menn med lite lyst eller snevre preferanser blir anklaget for å være aseksuelle eller en kvinne. 

Men dere er jo flere som beviser akkurat hva jeg mener med tråden. Det kjennes ikke veldig godt ut å bli møtt med negative og nedverdigende kommentarer når man uttrykker sin seksualitet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du gjør det jo her og nå.

Tenk deg om, bruker du denne tonen til hvem som helst?

Mannen, ungene, sjefen, naboen?

Dessuten hopper du galant over hvorfor du lot mannfolkene i fred og gikk til angrep på mitt innlegg.

Dette er ikke å «hakke på» eller «angripe».

Om det er her du legger lista for hva som er å «hakke på» eller angripe, så Skjønner jeg mer av de fiendebildene du konstruerer. 

IMG_8518.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir stadig overrasket over hvordan jeg som høyseksuell kvinne blir møtt her inne. Jeg skriver nesten alltid anonymt når jeg svarer i tråder for enten blir jeg anklaget for å lyve eller så blir jeg anklaget for å være mann. Ja, eller så blir jeg anklaget for å være skadet.

Jeg er en normalt oppegående kvinne med høy utdanning, fast jobb som er i et langvarig forhold hvor vi har 3 barn sammen. Det er den siden som vises utad. Innenfor husets fire vegger liker jeg analsex, jeg trives best når jeg har sex daglig (helst flere ganger daglig), jeg er aldri for sliten eller stressa for å ha sex, jeg bruker sex som avkobling, jeg kan bruke strapon på min partner, jeg elsker å suge, jeg har hatt sex så raskt som mulig etter fødsel alle gangene og er generelt veldig fri når det kommer til sex. 

Når noen spør om andres erfaringer og jeg deler mine blir jeg altså møtt med negativitet fra veldig mange. Er det så vanskelig å forstå at vi alle er forskjellige? Er det slik at hvis du har én erfaring/mening/holdning, så må det si at det er slik for alle

Jeg trodde faktisk ikke at jeg var så unormal, men basert på mye av det jeg blir møtt her inne så virker det nesten utenkelig at det finnes kvinner som meg. 

Nei, jeg er ikke mann. Nei, jeg lyver ikke som seksuelle erfaringer her inne. Nei, jeg er ikke skadet. 

Og for å legge til: dette gjelder ikke bare meg og slik jeg blir møtt. Dette er gjennomsyret på hele KG. Det virker som folk tror at alle må være like, hvis ikke er det noe galt. Det finnes menn med lav sexlyst og menn med høy. Samme med kvinner. Det finnes trofaste menn og det finnes utro drittsekker. Samme med kvinner. Det finnes menn som elsker å bli sugd og det finnes menn som ikke finner noe nytelse i det. Det finnes kvinner som foretrekker stor penis, det finnes kvinner som foretrekker mindre penis. Det finnes folk som liker å bruke leketøy og det finnes folk som aldri ønsker å prøve det. Det finnes folk med 1 sexpartner gjennom hele livet og det finnes folk med flere hundre. Det finnes dominante mennesker og det finnes submissive. Noen er hetero, andre har en annen legning. Noen bryr seg veldig om det overfladiske, andre bryr seg om andre kvaliteter. Og lista går videre. 

Kan ikke folk bare akspetere at vi alle er forskjellige? At noen kan ha andre erfaringer enn seg selv uten at noe er galt? 

Du skal ikke ta det så tungt ts. Er ofte 1-2 her inne som alltid skriver "du er mann" når kvinner skriver noe de mener kvinner ikke skriver. De er bare rigide.

Anonymkode: 7c78d...681

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er rart det der. De fordomsfulle trenger de fordomsfrie (nå er dette ytterpunkter), men de fordomsfrie trenger ikke de fordomsfulle. Så det er kanskje derfor de er så hatske og bitske. Du klarer deg uten deres anerkjennelse. Du er ikke usikker som dem. Derfor lager de slike scenarioer hvor de slipper å måtte utvikle seg selv og skyver bryderiet over på andre. 

Anonymkode: 95285...ab9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det (siste) der var faktisk en god forklaring.

Jeg har alltid lurt på hvorfor seksuelle kvinner får menn til å oppføre seg dårlig, og ikke-seksuelle kvinner får menn til å oppføre seg bra. Det gjør jo på sikt at kvinner bare blir mindre og mindre seksuelle, fordi de heller vil ha bra menn (og fordi de uansett får nok sex). Man skulle jo, rent rasjonelt, trodd at menn oppfører seg bedre hvis kvinner er mer seksuelle - altså en slags belønningsfunksjon, slik at enda flere kvinner ble enda mer seksuelle - men i praksis er det motsatt.

Det er altså ikke religionen eller pietismen som gjør at kvinner blir mer prippen, det er mannfolkene selv. Hadde de klart å oppføre seg når en kvinne byr på seg selv, så hadde kvinner gjort det. Men av noen grunn, gjør de ikke det, og det kan, som du sier, skyldes at de ikke har noe å strekke seg etter.

Jeg synes alle kvinner på KG som beskriver at de har bra sexliv også forteller at de har en bra partner. Jeg tror ikke på at bra sexliv får en bra mann til å bli en drittsekk.

Den teorien om at dårlig sexliv får menn til å oppføre seg bra er jo litt interessant. Jeg tror det kan skje. Jeg tror menn kan prøve å se etter feil hos seg selv om strekke seg langt for å få et sexliv. Spørsmålet er om det hjelper. Jeg tenker svaret er "Noen ganger". Det kommer an på hva problemet er. Noen mennesker kan være kjempefornøyd med partneren, men ikke ha sexlyst.

TS beskriver seg selv om høyseksuell. Hun ser på det som en egenskap ved seg selv, og ikke partneren sin. Selv om det sikkert hjelper med en bra partner for henne også.

Anonymkode: 92fc8...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...