Gå til innhold

Positive IVF-erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger sårt å høre noen positive IVF-erfaringer. Jeg føler jeg bare hører om folk som har vært i IVF-behandling i årevis, og som bare sitter igjen med negative tester og spontanaborter.

Jeg skal selv i gang med IVF denne høsten, etter å ha prøvd naturlig i 1,5 år. Problemet hos oss er at jeg har sjeldne og uregelmessige eggløsninger. Ellers ser alt bra ut både når det gjelder sædkvalitet, AMH og forholdene i livmoren.

Jeg må understreke at jeg har den største medfølelse for dem som er ufrivillig barnløse i årevis. Jeg har "bare" prøvd i 1,5 år, og jeg syns det har vært en ekstrem påkjenning. Kan ikke forestille meg hvordan det er for dem som har utallige IVF-forsøk bak seg.

Men: Har du en positiv IVF-historie - del den gjerne med en som gruer seg. Jeg føler jeg trenger litt håp før jeg skal sette i gang:-) Del gjerne også hvorfor du trengte IVF i utgangspunktet.

Anonymkode: a8c0e...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei,

Jeg trenger sårt å høre noen positive IVF-erfaringer. Jeg føler jeg bare hører om folk som har vært i IVF-behandling i årevis, og som bare sitter igjen med negative tester og spontanaborter.

Jeg skal selv i gang med IVF denne høsten, etter å ha prøvd naturlig i 1,5 år. Problemet hos oss er at jeg har sjeldne og uregelmessige eggløsninger. Ellers ser alt bra ut både når det gjelder sædkvalitet, AMH og forholdene i livmoren.

Jeg må understreke at jeg har den største medfølelse for dem som er ufrivillig barnløse i årevis. Jeg har "bare" prøvd i 1,5 år, og jeg syns det har vært en ekstrem påkjenning. Kan ikke forestille meg hvordan det er for dem som har utallige IVF-forsøk bak seg.

Men: Har du en positiv IVF-historie - del den gjerne med en som gruer seg. Jeg føler jeg trenger litt håp før jeg skal sette i gang:-) Del gjerne også hvorfor du trengte IVF i utgangspunktet.

Anonymkode: a8c0e...71d

Fant ingen feil hos oss, men etter 4 år med å prøve selv gikk vi igjennom ivf. Jeg ble veldig dårlig av behandlingen og måtte utsette innsett. Men det gjorde ingen ting! Jeg ble gravid på første innsett og alt gikk bra ☺️ 

Og den største twisten? Når baby ble 6 mnd var jeg gravid igjen. Jeg og mannen så på hverandre og lurte på når vi hadde hatt tid til sex 😂 en liten kjapp en var alt som skulle til tydeligvis ❤️

Anonymkode: 70c58...54f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Jeg trenger sårt å høre noen positive IVF-erfaringer. Jeg føler jeg bare hører om folk som har vært i IVF-behandling i årevis, og som bare sitter igjen med negative tester og spontanaborter.

Jeg skal selv i gang med IVF denne høsten, etter å ha prøvd naturlig i 1,5 år. Problemet hos oss er at jeg har sjeldne og uregelmessige eggløsninger. Ellers ser alt bra ut både når det gjelder sædkvalitet, AMH og forholdene i livmoren.

Jeg må understreke at jeg har den største medfølelse for dem som er ufrivillig barnløse i årevis. Jeg har "bare" prøvd i 1,5 år, og jeg syns det har vært en ekstrem påkjenning. Kan ikke forestille meg hvordan det er for dem som har utallige IVF-forsøk bak seg.

Men: Har du en positiv IVF-historie - del den gjerne med en som gruer seg. Jeg føler jeg trenger litt håp før jeg skal sette i gang:-) Del gjerne også hvorfor du trengte IVF i utgangspunktet.

Anonymkode: a8c0e...71d

Tette eggledere her. Ingen bivirkninger fra stimulering eller hormoner, ingen problemer med behandlingen. 

Halvveis med barn nr 2 via IVF nå. 

Første satt på første innsett, nr 2  tok 7 innsett - 2 SA, 2 MA, 2 negative innsett.. Så satt innsett nr7. 

IVF gir ingen garanti for en enklere vei, men for din del hvor hovedproblemet er eggløsningene så vil det potensielt kunne være det som skal til 🌹 

Ta det ett steg av gangen. Pust med magen. Ting tar tid med IVF også. 

Lykke til

 

Anonymkode: 2ad1d...407

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannlig faktor her. Jeg ble gravid på første forsøk. Icsi hos privat klinikk :)  Hadde heller ikke noe bivirkninger av medisiner utover litt oppblåsthet og uttaket synes jeg heller ikke var noe stress, blødde litt en halv dag men ingen smerter etter uttak. 

Vi fikk 3 på frys så håper en av de en dag blir et søsken. 

Anonymkode: edf9a...af2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen feil hos oss, men etter 2 års prøving ble vi henvist til offentlig IVF. 
Gikk på lang protokoll, men reagerte godt på nedreguleringen og hormonene. Uttaket var ubehagelig, men langt ifra uutholdelig slik flere av skrekkhistoriene jeg hadde lest på forhånd. Fikk ingen på frys, men det satt på 1 icsi forsøk og jeg er nå 5 måneder på vei💕☺️ masse lykke til!! 

Anonymkode: 329c2...277

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært gjennom IVF, men søsteren min har positive erfaringer med det. Hadde to innsett og ble gravid etter begge. Første endte i SA og andre er 6 måneder gammel nå. Hun sier at hun opplevde relativt lite plager underveis. Dette var på Ullevål. :)

Anonymkode: 71358...9e3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Dette var oppløftende historier! Jeg tar gjerne imot flere hvis noen andre sitter inne med noe❤️

Anonymkode: a8c0e...71d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivf er nok noe av det tøffeste jeg har vært igjennom psykisk. Vi måtte ha Ivf pga en arvelig sykdom, så vi fikk tre forsøk. Ikke mulig å gjøre privat (kanskje i Russland). 

Men det var uten tvil verdt det. Ville ikke hatt mine to sønner uten det. 

Og selv om jeg husker det var tungt, så er det ikke noe som plager meg i dag. Ville gjort det igjen uten å blunke 

Anonymkode: b0af5...6a8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv enslig, derav IVF. Ingen påviste fertilitetsutfordringer hos meg. Satt på første forsøk, ingen bivirkninger til medisiner, vært og sett lite blinkende hjerte i dag. Klar over at jeg har vært heldig, men det er mulig ❤️ Lykke til.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid på første IVF-forsøk, etter over 2 år med naturlig prøving uten en eneste positiv test. Selve medisinene og uttaket gikk veldig fint.

Men jeg ble overstimulert da, og fikk lite hjelp fra helsepersonell, så det var ganske smertefullt den første måneden. Det var definitivt verdt det, men jeg føler svangeskapet mitt har vart lenger ettersom jeg var dårlig og sengeliggende før jeg testet positivt.

Anonymkode: 13cae...a03

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde prøvd I 2 år. Fant ingen feil hos oss. Startet opp med IVF, fikk 5 egg hvorav kun 1 overlevde til blastocyst. Hun er nå snart 6 måneder og dier i skrivende stund :babyjente:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einsleg utan kjente problem. 

Null biverknadar av hormonsprøytene, smertefritt uttak, positiv på tredje innsett. Er i siste trimester av eit hittil problemfritt svangerskap :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i litt over 2 år uten hell før første IVF-forsøk. Utredning viste ikke noe galt hos noen av oss, så vi fikk diagnosen "uforklarlig infertilitet". 

Jeg hadde lite bivirkninger av medisinene, og syntes egentlig det hele var litt spennende og interessant. Jeg opplevde også at mannen og jeg kom nærmere hverandre i løpet av prosessen, og ble enda bedre kjent på en ny måte av å gå igjennom det sammen. Det jeg syntes var veldig tøft, var tanken på at det kanskje ikke kom til å gå. 

Vi hadde tre ferskforsøk, og fikk aldri noen embryoer på frys. På de to første forsøkene ble jeg ikke gravid. På tredje forsøk ble jeg gravid og vi fikk barn. Et år senere ble jeg uventet gravid igjen uten noe hjelp, og vi fikk et barn til. 

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 8a2cc...f64

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonyme-meg

Dro på Volvat, da trengte jeg ikke å vente så lenge før dem begynte med testing. Ble henvist videre til sykehus. 

Hadde tette eggledere. Spiren satt på første forsøk, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Tette eggledere her. Ble overstimulert og måtte avbryte forsøket, men fikk hentet ut egg. Gravid på første forsøk med ivrig ved fryseinnsett måneden etter! Lykke til 🥰 

Anonymkode: 59a7d...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid på første forsøk. Fikk barn. Gravid på første forsøk i runde to. Fikk et barn til. Ingen store plager. 

Anonymkode: 94a22...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble først naturlig gravid på andre forsøk. Dette er jo ingen sak, var meget lettet over hvor fort det gikk i og med jeg hadde bikket 35. Så blødde jeg, og mistet. Var sønderknust, men hørte det skulle være lettere å bli gravid rett etterpå. Holdt på i 2 år uten unnfangelse. Henvist til IVF. Var helt vrak, men håpefull. Hadde så mange spørsmål, for hvordan var det mulig å plutselig være infertil. Og HVORFOR var jeg det!? Ingen hadde svar. Mannlig faktor var det ikke heller.

IVF gikk fint! Etter en runde satt spiren. 

Anonymkode: b480d...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...