Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinnelig lærer på 52 år som ønsker meg bort fra læreryrket, og jeg trenger tips til hva jeg kan jobbe med. Jeg tjener ca 800.000 i året, og det er jeg fornøyd med. Jeg kan ikke gå særlig ned i lønn pga lån etc.

De stillingene som kanskje kunne være aktuelle, er veileder i attføringsbedrift, jobbe i NAV, jobbe på universitet, rådgiver  eller lignende. Problemet er at jeg da må gå ned ganske mye i lønn. Jeg har ikke noen spesiell kompetanse fra studiene mine, som jeg tok for mange år siden ( allmennlærer og u- landsstudier med master)

Jeg er litt mettet på å jobbe med opplæring akkurat nå, så jeg ønsker ikke det. Det kan gjerne være  en helt annen type stilling enn jeg har nå, men hvor kan det være der jeg tjener minst  800.000? Jeg har også vurdert å søke på stillinger der jeg tjener ned mot 600.000 og heller ta en ekstrajobb i tillegg, men jeg vil jo helst ikke det. 

Forslag tas i mot med takk😊

Anonymkode: a9b8a...d6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hoppet over til universitetssektoren. Fikk forhandlet lønn, så for meg med 10 års ansiennitet og lektor med opprykk ble det høyere lønn enn hva jeg hadde. 

Anonymkode: edc05...071

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hoppet over til universitetssektoren. Fikk forhandlet lønn, så for meg med 10 års ansiennitet og lektor med opprykk ble det høyere lønn enn hva jeg hadde. 

Anonymkode: edc05...071

Som tillitsvalgt på et universitet kan jeg si at det vil være vanskelig for TS å få forhandlet seg frem til en lønn på 800k som universitetslektor, med den fagbakgrunnen hen har. Med mindre TS har noe veldig unikt å komme med (en eksepsjonelt dyktig lærer), eller går inn i lederstilling. Det er mange med PhD i akademia som ligger under 800k.

Så det er ikke umulig, men for å være realistisk tror jeg det er mest sannsynlig at TS vil måtte gå ned i lønn hvis hen får jobb i UH-sektoren (som hen også skriver i HI).