Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Barnet mitt på 9 mnd har nylig begynt med dagssamvær med far over noen timer. Far har vært lite tilstede og lite interessert i å lære seg babyen sine rutiner, men vi er nå der hvor det tilrettelegges for at far og sønn skal bli kjent alene etter samtaler på fvk.

Når jeg kom til henting for en uke siden sov barnet i vognen, men vognen var da heldekket av et teppe. Jeg var raskt bort til vognen og baby våknet da. Jeg har lest at dette kan være svært skadelig for barn/ føre til overoppheting, men som nybakt mor med en svært pressende far inni bildet sa jeg ikke noe der og da. Det er nå tid for nytt samvær og jeg føler jeg må ta det opp med han, men da far er svært verbalt uhøflig kvier jeg meg. Hvordan ville dere tatt opp konsekvensene/ fortalt at dette ikke er en innafor ting å gjøre? 

Anonymkode: abfb5...3d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare sakt det som det er. Også hadde jeg avsluttet med at han bare får bli sur og sinna og bli verbal stygg, jeg sier det fordi barnet kan dø... 

Anonymkode: 5c76b...cf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sant det du skriver,teppe skal vekk fra vogn pga at det kan bli for varmt.At ikke folk lærer.Var et barn som døde av dette i nabo kommunen😥

Anonymkode: f2586...170

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan finne et klipp på YouTube eller lignende som forklarer greia, for eksempel denne som var nokså balansert og ikke så dømmende: 

Send det på melding i forkant av samværet, og skriv f.eks. "Hei! Da jeg hentet X ved sist samvær la jeg merke til at det lå et teppe over vogna. Du mente sikkert godt med å skulle gi ham skygge, men ettersom det er så varmt nå om dagen tenkte jeg bare å forsikre meg om at du vet hvor farlig det kan være å legge et teppe over vogna. Se her: film/artikkel"

Anonymkode: effda...58b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig å sende med film/artikkel i første omgang. Men selvfølgelig må du SI DET TIL HAM. OG høre hva han mener. Ikke rom for å være uenige om noe så viktig. 

Anonymkode: f80a5...7c4

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat sånne ting er udiskutabelt. Hører han ikke første gang så hadde jeg sagt at han til HELVETE fikk gjøre det han kan for at ungen ikke skal dø av heteslag og oksygenmangel. Hører han fortsatt ikke så hadde jeg seriøst snakket med helsestasjon eller barnevernet for råd. 

Anonymkode: a6bed...e6b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du må legge alle konflikter til siden. Ta en liten prat med han og snakke om at siden dere er ifra hverandre vil det være mye han ikke har lært om felles  barn og at det er fint om han kan være litt sammen med dere begge, så han kan komme inn i barnets rutiner.  Og at det er trygt og godt for baby også. Da det er mye å huske på,så gi han litt slakk på at han faktisk ikke har fått med seg alt. 

Går du til angrep, så vil det bare bli tungt og han lukker seg og vil ikke høre på noe fra din side. 

Anonymkode: 16393...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...