Gå til innhold

Noen her som har roapparat?

Gjest Gjest_Daisy_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Daisy_*

Vi har tenkt å kjøpe et roapparat og derfor så er jeg nyskjerrig på hvor dere har kjøpt deres? Prisen? og om dere er fornøyd?

Håper på svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aurélie

Jeg har denne (den øverste modellen på siden). En grei romaskin, men den er ikke direkte enkelt å stue vekk. Bruker denne 3-4 ganger i uka og har gjort det i over et halvt år. Roing er en monoton treningsform, men veldig effektivt! Det skrytes så mye av Concept 2-maskinen, men ærlig talt synes jeg ikke det er verdt pengene, med mindre man er konkurranseutøver og nøye på at alle detaljene i ro-utførelsen skal være mest mulig autentisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et gammelt roapparat, det funker bra, men jeg bruker det ikke så ofte, for syns det blir litt kjedelig i lengden.

Du trenger hvertfall ikke kjøpe et apparat til 13000!!!

Om du ikke er konkuranseutøver da, eller vil ha tipp topp utstyr. ;)

Det er bra trening for armene i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte vår romaskin på Sportshuset, TunTuri eller noe sånt tror jeg den heter. Veldig bra trening, kjedelig, men raskt ferdig.

Bruker ca ti min to til tre ganger pr uke og det er tre hundre åretak pr gang.

Vi ga rundt 4 - 4 500,-. Holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

10 minutt på hver økt tre ganger i uken? Holder det da?

Trodde en måtte holde på sammenhengende i alle fall i 30 min. for å få noen effekt.

Jeg kjøpte min for 3 måneder siden og betalte 3.500 for den.

Nå bruker jeg den 1-2 ganger i uken i tillegg til at jeg trener på treningssenter.

Valgte romaskin for det er det apparatet som skulle trene hele kroppen best, men må innrømme at jeg synes det er veldig ensformig og da hører jeg på musikk i tillegg. Gjør samtidig veldig vondt i knærne, men det er fullt mulig jeg utfører øvelsene galt, men klarer ikke se hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutt på hver økt tre ganger i uken? Holder det da?

Trodde en måtte holde på sammenhengende i alle fall i 30 min. for å få noen effekt.

Jeg kjøpte min for 3 måneder siden og betalte 3.500 for den.

Nå bruker jeg den 1-2 ganger i uken i tillegg til at jeg trener på treningssenter.

Valgte romaskin for det er det apparatet som skulle trene hele kroppen best, men må innrømme at jeg synes det er veldig ensformig og da hører jeg på musikk i tillegg. Gjør samtidig veldig vondt i knærne, men det er fullt mulig jeg utfører øvelsene galt, men klarer ikke se hva det kan være.

30 min...Hvor mange åretak har du da? Jeg tror at siden du får vondt i knærne har du for stor belastning. Sliter ikke med vonde knær, men har belastningen på 3 av 5 mulige.

Jeg sammenlikner åretakene med situps og da holder det med 300 for meg og det er gjort på ti min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke mye muskler av å trene 10 min på romaskin, og det er på grensen til for lite for å få kondis. Bør opp i minst 15 min.

Skal du ha muskler er mellom 12-15 reps best og du skal ikke klare fler reps etter siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg først skal skaffe meg en romaskin, så må det bli en concept 2. Heller bruke 15 lapper på ordentlig treningsutstyr, enn 5 lapper på driiiit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis jeg først skal skaffe meg en romaskin, så må det bli en concept 2. Heller bruke 15 lapper på ordentlig treningsutstyr, enn 5 lapper på driiiit

Sikkert klokt av deg det, Knut Holmann :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...