Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i bryllup og har ekstremt lyst til å melde avbud - jeg bare gruer meg ekstremt mye! Er gravid og svett og sliten og er to uker fra termin og vet at dagen vil bli mas og null hygge, bruden er en gammel venninne som jeg ikke har noe til felles med lenger, hun er ekstrem på å lage drama og å få verden til å kretse rundt henne selv, og jeg kan ikke engang trøste meg med at det blir fint å ta noen glass vin og hygge meg der.. det er virkelig ingen ting jeg klarer å skrape sammen av motivasjon eller glede over å dra dit.

Dette er kun en sytepost, jeg regner ikke med at noen vil si det er innafor å melde avbud dagen før.. eller?

Anonymkode: 420c2...6e5

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det to uker til termin kan du vel bare si at du måtte på sykehuset pga blødning eller noe 

Anonymkode: 85d26...525

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Si at du ikke er i form. Når du er høygravid er det innafor.

Endret av Malaco
  • Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Blame the baby. 

Anonymkode: 9efa2...2f7

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Si at du dessverre ikke får det til, pga svangerskapet. Du er ikke noe godt selskap, og fet er ikke verdt for hennes del å bruke et par tusen kroner på gjester som ikke har lyst til å komme 💰☺️

Anonymkode: 035cc...378

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Si at du har noen komplikasjoner som harde kynnere.  Men ikke vent, gjør det nå.

AnonymBruker
Skrevet

Er det to uker til termin når bryllupet står eller mindre enn det så er det selvsagt helt innafor å beklage og si at man ikke klarer det. Med førstemann fikk jeg problemer med å tidvis stå og gå, jenta lå og trykket på en nerve ned i beinet. Noe sånt kan jo skje hvem som helst.

Anonymkode: 40a01...588

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Si at du dessverre ikke får det til, pga svangerskapet. Du er ikke noe godt selskap, og fet er ikke verdt for hennes del å bruke et par tusen kroner på gjester som ikke har lyst til å komme 💰☺️

Anonymkode: 035cc...378

Hadde meldt avbud med en gang i så fall. Da er sjansene størst for at de to tusen kronene ikke er lagt ut allerede.

Anonymkode: 39466...489

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har all mulig gyldig grunn til å melde avbud. Du er høygravid og har mer enn nok med deg selv.

Anonymkode: 9265c...0f7

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal i bryllup og har ekstremt lyst til å melde avbud - jeg bare gruer meg ekstremt mye! Er gravid og svett og sliten og er to uker fra termin og vet at dagen vil bli mas og null hygge, bruden er en gammel venninne som jeg ikke har noe til felles med lenger, hun er ekstrem på å lage drama og å få verden til å kretse rundt henne selv, og jeg kan ikke engang trøste meg med at det blir fint å ta noen glass vin og hygge meg der.. det er virkelig ingen ting jeg klarer å skrape sammen av motivasjon eller glede over å dra dit.

Dette er kun en sytepost, jeg regner ikke med at noen vil si det er innafor å melde avbud dagen før.. eller?

Anonymkode: 420c2...6e5

Du har legitime grunner til å melde avbud siden du er høygravid, så bare gjør det. Du trenger ikke engang å begrunne avbudet. Du er ikke skyldig noen helseinformasjon om deg.

Så får hun bare lage så mye drama som hun vil. Høres uansett ut som du ikke taper noe på å risikere vennskapet. 

Kos deg heller hjemme. Lykke til med det som snart venter deg! :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er absolutt veldig innafor å melde at du ikke kommer i dette tilfellet. Bare å være så langt på vei er grunn nok når du er dårlig, selv til en god venn. Skriv en melding ala "Hei! Hadde gledet meg sånn til å feire deg og x i morgen, men pga svangerskapskomplikasjoner er jeg akkurat blitt lagt inn for overvåking intill videre... Håper dere får en fantastisk dag og bryllupsreise! Gleder meg til å se bildene, skulle så gjerne ha vært der ❤️"

Anonymkode: ce35a...6cc

AnonymBruker
Skrevet

Du er høygravid. Gyldig grunn til å droppe bryllup 

Anonymkode: 01bdf...b33

• Liker 1
Skrevet

Høyt blodtrykk,  vann i kroppen, plei deg selv. 🤒

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er absolutt veldig innafor å melde at du ikke kommer i dette tilfellet. Bare å være så langt på vei er grunn nok når du er dårlig, selv til en god venn. Skriv en melding ala "Hei! Hadde gledet meg sånn til å feire deg og x i morgen, men pga svangerskapskomplikasjoner er jeg akkurat blitt lagt inn for overvåking intill videre... Håper dere får en fantastisk dag og bryllupsreise! Gleder meg til å se bildene, skulle så gjerne ha vært der ❤️"

Anonymkode: ce35a...6cc

Bruden har ikke krav på forklaringer om ts sin helse, så ts kan fint droppe å lyge på seg en sykehusinnleggelse og heller bare melde avbud uten å begrunne det spesielt mye!

Anonymkode: 12823...fd9

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bruden har ikke krav på forklaringer om ts sin helse, så ts kan fint droppe å lyge på seg en sykehusinnleggelse og heller bare melde avbud uten å begrunne det spesielt mye!

Anonymkode: 12823...fd9

Helt enig - hvorfor i all verden rote seg inn i en løgn som er helt unødvendig?

Anonymkode: d8e15...b29

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagen før synes jeg faktisk er for seint, hvis ikke det har skjedd noe helt akutt. For du hadde vel ikke så lyst til å dra i dette bryllupet for en uke siden heller, hadde du vel? Det er innafor å melde avbud pga graviditet. Men ikke så seint som dagen før, hvis ikke det har oppstått noe akkurat nå.

Anonymkode: 55acf...0a8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å melde avbud, jeg hadde glatt gjort det i denne situasjonen. Du trenger ikke å si annet enn at du føler deg dårlig, det kan jo være alt i fra bekken til kvalme. Bli hjemme og ta vare på deg selv.

Anonymkode: 5df9f...29c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...