AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #1 Skrevet 23. mai 2024 Hvordan er det hos dere andre? Hvor normalt er det å snakke med eksen hver dag? ( de har et barn sammen ) han snakker eller nevner eksen i alt. En dag vi var på fjelltur så møtte vi en fremmed og han sier noe sånt som:" vi er på fjelltur her og barnemoren bor i nærheten" som at det var derfor vi var på tur. Nevner hun alltid. Gjelder noe oss, eller Hannes liv så skal hun nevnes. gjelder noe hverdagen, så skal hun nevnes. virker også som han sender melding bevisst hver eneste dag pga han har et behov for å snakke med henne. han sier eller viser ting han ikke kan gjøre mot meg, men mot hun eller andre har han ingen problemer med å vise det. Og når han er på jobb kan han ikke svare meg på messenger, men hun kan han svare. Så han er kun pålogget de gangene hun sender melding til han eller omvendt ellers er han av hele dagen og sier til meg at jobben skal ikke se at han er på så jeg må skrive på snap. Skjønner ikke hvorfor det skal være så forskjellsbehandling på alt, og at jeg må sitte med følelsen av at jeg blir målt opp mot henne og at jeg ikke er god nok. Jeg har barn selv og mer erfaring enn han, men lurer han på noe så spør han ikke meg men hun. Da vanlige ting han egentlig kan søke på Google etter. Og da mener jeg hver minste ting. han snakker meg også mye ned, og jeg har lenge sittet med en følelse om at jeg må kjempe for å være best, men vet at hun alltid vil være først. Den følelsen sitter jeg med, selvom det kanskje ikke er sant. Jeg har prøvd å snakke med han, men han har aldri vist evnen til å lytte eller forstå, og vrir om alt jeg sier til at jeg er en drittunge og han tar over samtalen uten å svare å får den til å handle om han. skulle ønske det gikk an å føle seg elsket og verdt noe i et forhold, enn å bli hakket på hele tiden og vite at hadde han fått eksen så hadde han sagt ja. Det ligger mye mer bak men mye ting han har sagt disse årene og jeg vet at han har en ting for henne utifra måten han viser det på. Det er egentlig ingen forskjell på oss. Jeg har aldri fått blomster eller noe som helst glede på den måten. Selvom jeg spør. Spør eksen om noe så er det ja med en gang og fikser alt med en gang eller kjøper med en gang. er det jeg som tar helt feil her? Meg som er noe gale med fordi jeg får nok av å bli såret og sier ifra? Jeg er tydeligvis et forferdelig menneske som sier ifra og han bare angriper meg og kommer med trusler når jeg setter ned foten. Ellers også når han ikke er enig.. I tillegg har han innrømmet mye han har sagt om hun og sier han forstår og at det og det var dumt sagt, men han fortsetter hele tiden i samme spor. Anonymkode: 81315...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #2 Skrevet 23. mai 2024 Han bryter deg ned gå fra ham. Anonymkode: 88cdc...d88 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #3 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han bryter deg ned gå fra ham. Anonymkode: 88cdc...d88 Og det er derfor han oppfører seg sånn pga han bevisst prøver å bryte meg ned med vilje? Eller jeg vet jo at han gjør det, for han har holdt på lenge og ser det ikke selv, men hvorfor gjør han det? Vil han ikke egentlig være sammen med meg, at det er derfor han har vært sånn hele veien? Sånn det føles ut. Anonymkode: 81315...2e2
Elle Melle Skrevet 23. mai 2024 #4 Skrevet 23. mai 2024 Jeg lurer jo på hvorfor du velger å være sammen med en person med så dårlig oppførsel. Han er jo verken rettferdig eller grei med deg. Og han har tydeligvis ingen planer om endring. Du vet du fortjener bedre? Og at du trolig ikke kan få det av denne mannen? 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #5 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og det er derfor han oppfører seg sånn pga han bevisst prøver å bryte meg ned med vilje? Eller jeg vet jo at han gjør det, for han har holdt på lenge og ser det ikke selv, men hvorfor gjør han det? Vil han ikke egentlig være sammen med meg, at det er derfor han har vært sånn hele veien? Sånn det føles ut. Anonymkode: 81315...2e2 Ham føler seg vel bedre av å se deg nede, det du beskriver, en slik eks har jeg også. Han nevnte eksen hele tiden, jeg skulle bare holde kjeft for hun var hans familie, beste venn og blabla. Han nektet å snakke med meg, høre på meg, oppførte seg som jeg var luft, men kritiserte meg hver gang han kunne, for alt. Kroppen min var ikke noe særlig mente han, ikke huset, jobben eller bilen min heller. Kjøpte jeg is til oss på butikken så skulle jeg alltid kjøpt en annen type, laget jeg middag, skulle han alltid gjort det annerledes. Det var en fryd å dumpe dritten. Anonymkode: 88cdc...d88 2
Mt3 Skrevet 23. mai 2024 #6 Skrevet 23. mai 2024 Han virker jo ikke å være en god partner, og han var mest sannsynlig ikke en god partner når han var med eks dama heller. Det virker som om at han har satt henne på den forgylte pidestallen og lyder hver en ordre fra henne og prøver å få henne til å ville ha han tilbake og at du kun er tidsfordriv. Hvorfor vil du være i et forhold til en som ikke prioriterer deg forran eks dama? Barnet skal såklart komme først, men å rakke ned deg og forgude eks dama blir helt feil. 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Skrevet 23. mai 2024 Dette hadde jeg ikke funnet meg i ;/ Anonymkode: 13491...17c 3
Irak Skrevet 23. mai 2024 #8 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan er det hos dere andre? Hvor normalt er det å snakke med eksen hver dag? ( de har et barn sammen ) han snakker eller nevner eksen i alt. En dag vi var på fjelltur så møtte vi en fremmed og han sier noe sånt som:" vi er på fjelltur her og barnemoren bor i nærheten" som at det var derfor vi var på tur. Nevner hun alltid. Gjelder noe oss, eller Hannes liv så skal hun nevnes. gjelder noe hverdagen, så skal hun nevnes. virker også som han sender melding bevisst hver eneste dag pga han har et behov for å snakke med henne. han sier eller viser ting han ikke kan gjøre mot meg, men mot hun eller andre har han ingen problemer med å vise det. Og når han er på jobb kan han ikke svare meg på messenger, men hun kan han svare. Så han er kun pålogget de gangene hun sender melding til han eller omvendt ellers er han av hele dagen og sier til meg at jobben skal ikke se at han er på så jeg må skrive på snap. Skjønner ikke hvorfor det skal være så forskjellsbehandling på alt, og at jeg må sitte med følelsen av at jeg blir målt opp mot henne og at jeg ikke er god nok. Jeg har barn selv og mer erfaring enn han, men lurer han på noe så spør han ikke meg men hun. Da vanlige ting han egentlig kan søke på Google etter. Og da mener jeg hver minste ting. han snakker meg også mye ned, og jeg har lenge sittet med en følelse om at jeg må kjempe for å være best, men vet at hun alltid vil være først. Den følelsen sitter jeg med, selvom det kanskje ikke er sant. Jeg har prøvd å snakke med han, men han har aldri vist evnen til å lytte eller forstå, og vrir om alt jeg sier til at jeg er en drittunge og han tar over samtalen uten å svare å får den til å handle om han. skulle ønske det gikk an å føle seg elsket og verdt noe i et forhold, enn å bli hakket på hele tiden og vite at hadde han fått eksen så hadde han sagt ja. Det ligger mye mer bak men mye ting han har sagt disse årene og jeg vet at han har en ting for henne utifra måten han viser det på. Det er egentlig ingen forskjell på oss. Jeg har aldri fått blomster eller noe som helst glede på den måten. Selvom jeg spør. Spør eksen om noe så er det ja med en gang og fikser alt med en gang eller kjøper med en gang. er det jeg som tar helt feil her? Meg som er noe gale med fordi jeg får nok av å bli såret og sier ifra? Jeg er tydeligvis et forferdelig menneske som sier ifra og han bare angriper meg og kommer med trusler når jeg setter ned foten. Ellers også når han ikke er enig.. I tillegg har han innrømmet mye han har sagt om hun og sier han forstår og at det og det var dumt sagt, men han fortsetter hele tiden i samme spor. Anonymkode: 81315...2e2 Dette virker ikke til og hverken være sunt eller normalt tenker jeg.... Virker som han fremdeles har følelser for henne, egentlig utifra måten du beskriver dette her på... Ikke bra.... 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #9 Skrevet 23. mai 2024 Åpenbart han ikke tør å slå opp, men er jævlig lot deg slik at du slår opp. Så kan han spille offer. Typisk mannetrekk. ikke verdt det, dump han straks og finn deg en person som «løfter deg opp» og gjør at du føler deg elsket. Så enkelt. Ingen tvil, bare sikker tro trygghet og kjærlighet. ikke vits å prøve å argumentere en gang, du blir møtt med krangling og «gaslighting» Anonymkode: d8db0...faa
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #10 Skrevet 24. mai 2024 Litt barnslig men; har du prøvd å ta igjen? Snakke om barnefaren til ditt barn? Anonymkode: 67e6d...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #11 Skrevet 24. mai 2024 Han er tydeligvis ganske opphengt i henne fremdeles, og du kommer langt bak i rekken. Han kommer ikke til å prioritere deg. Ville gått fra det forholdet, finn noen som verdsetter deg. Anonymkode: 7e689...986 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå