Gå til innhold

Hvor mye kjøtt spiser dere i uka?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns selv 350 gr er for lite. Dere som ikke spiser kjøtt,  helst la være å svare. Blir en lang og tullete tråd ellers 

Anonymkode: eac8f...d5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel oppe i minst 1 kg i uka tror jeg...

Spiser ofte minst 200gr av hva enn kjøtt, og spiser kjøtt omtrent hver eneste dag,.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Rundt 400-500g kjøtt og fisk.

AnonymBruker
Skrevet
anon01 skrev (6 minutter siden):

Er vel oppe i minst 1 kg i uka tror jeg...

Spiser ofte minst 200gr av hva enn kjøtt, og spiser kjøtt omtrent hver eneste dag,.

Samme her, men halvparten er nok skalldyr, jeg er ganske hard på scampi.

Anonymkode: 3d999...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Pga magehelse måtte øke kraftig på kjøtt. Går sikker 1 til 1,2 kg i uka. Bare 350 gr hadde jeg slitt syk av igjen.

Anonymkode: 1f04f...134

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergisk mot fisk og skalldyr, og en del vegetabilske proteinkilder, kan ikke spise mer enn 2 egg i uken, så dessverre blir del mer kjøtt enn det er anbefalt.

Gjennomsnittlig blir det ca 450 g rødt kjøtt i uken, og 300 g kylling.

Anonymkode: 6195c...4c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent 300-500 gram daglig.

Anonymkode: 621b6...849

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å spise 200-400g daglig, sa fungerer kroppen min optimalt. Men er egentlig ikke SÅ glad i kjøtt og fisk at jeg orker å spise så mye, så ofte blir det rundt 100g i snitt per dag. 

Anonymkode: eb08f...36e

AnonymBruker
Skrevet

Blir vel 200 til 300 g om dagen. Stort sett viltkjøtt. Må ha I meg mye protein av kjøtt og fugl pga feil i tarmsystemet

Anonymkode: 79e14...98c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt som i all kjøtt? Spiser en form for kjøtt 6 dager i uka. Så 200g x6. Oftest kylling og kalkun og skinke på brødskiven må vi ikke glemme. 350g? De er gale. Bedre å satse på laboratoriedyrket kjøtt så vi kan spise mer kjøtt uten at det går på bekostning av miljøet. 

Anonymkode: 2dc1f...a8a

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. 

Anonymkode: 2c00c...6b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ca 1kg her...litt under som regel :) Kjøtt er jo beste næringen man kan få i seg, sjømat innholder endel giftstoffer. Bunnfisk som torsk etc mye kvikksølv. Fet fisk andre giftstoffer.

Ellers spiser jeg kylling 1-2 ganger i uken av høy kvalitet. Økologisk.

Anonymkode: 9d8f7...400

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Syns selv 350 gr er for lite. Dere som ikke spiser kjøtt,  helst la være å svare. Blir en lang og tullete tråd ellers 

Anonymkode: eac8f...d5a

Hvor kommer tallet "350 gr" fra egentlig?

Jeg spiser ca 300 g kjøtt hver dag, så ca 2,1 kg i uka. Varierer mellom storfe, svin, kylling, lam, fisk og skalldyr. En gang i blant blir det også viltkjøtt.

Anonymkode: 92e17...19b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ca 400g om dagen, så 2,8kg. Noen ganger 600g hvorav 200 av de er fisk.

Anonymkode: cd683...f2c

• Liker 6
Skrevet

Spiser lite rødt kjøtt (i gjennomsnitt kanskje 150 g), men blir nok minst 500 g kylling i uka og mye fisk.

AnonymBruker
Skrevet

Ca 800 gram hver dag, og ca 35 gram lever hver dag. Så ca 5,6 kg kjøtt i uka og ca 245g lever i uka. Nesten alt kjøttet er rødt kjøtt.

Så lenge jeg spiser slik er jeg symptomfri fra sykdommer som legene påstår det ikke finnes noen kur for og man bare må leve med. 

Anonymkode: f7937...2b9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Spiser ca. 1200-1500g rødt kjøtt, 400g hvitt kjøtt og 200g fisk i uka. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ca 800 gram hver dag, og ca 35 gram lever hver dag. Så ca 5,6 kg kjøtt i uka og ca 245g lever i uka. Nesten alt kjøttet er rødt kjøtt.

Så lenge jeg spiser slik er jeg symptomfri fra sykdommer som legene påstår det ikke finnes noen kur for og man bare må leve med. 

Anonymkode: f7937...2b9

Du må ha mye penger.

Anonymkode: 92e17...19b

Skrevet (endret)

Oftest daglig. Men vi har begynt å kjøpe noen vegetarkjøttboller (fra Stabburet) hos Oda.no, og har disse til spaghetti og tomatsaus. Det blir et vegetarmåltid pr uke.

Ellers går det nok i noe kjøtt eller fisk daglig til middag.  I dag skal vi f.eks ha stekt kyllinglårfilet med grønne asparges, ris og peppersaus til middag.

Endret av Million
stavefeil rettet
Skrevet
Million skrev (11 minutter siden):

Oftest daglig. Men vi har begynt å kjøpe noen vegetarkjøttboller (fra Stabburet) hos Oda.no, og har disse til spaghetti og tomatsaus. Det blir et vegetarmåltid pr uke.

Ellers går det nok i noe kjøtt eller fisk daglig til middag.  I dag skal vi f.eks ha stekt kyllinglårfilet med grønne asparges, ris og peppersaus til middag.

Om man først skal ha et vegarmåltid i uka, så må man jo lage dette fra bunnen. Ellers er jo meningsløst.

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...