AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #1 Del Skrevet 23. mai 2024 Hei. Jeg har søkt på en stilling som krever videregående utdannelse, har ført opp høyere utdannelse på cv ( en utdannelse som ikke er relevant for stillingen jeg har søkt ) men tok utdannelsen med for en komplett cv uten hull. På innkallelse til intervju ber de meg gi dem tilgang til vitnemålsportalen, greit nok det- men det ligger det bare bevis for fullført bachelorgrad, ikke noe fra vidergående kurs jeg har tatt. Noen som vet hvorfor de ber om dette, det er ikke relevant for jobben jeg har søkt. Anonymkode: d156b...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #2 Del Skrevet 23. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg har søkt på en stilling som krever videregående utdannelse, har ført opp høyere utdannelse på cv ( en utdannelse som ikke er relevant for stillingen jeg har søkt ) men tok utdannelsen med for en komplett cv uten hull. På innkallelse til intervju ber de meg gi dem tilgang til vitnemålsportalen, greit nok det- men det ligger det bare bevis for fullført bachelorgrad, ikke noe fra vidergående kurs jeg har tatt. Noen som vet hvorfor de ber om dette, det er ikke relevant for jobben jeg har søkt. Anonymkode: d156b...080 Lurer også på det her... har B snitt fra bachelor, men veldig dårlig karakter fra VGS. Ble innkalt til en ingeniør stilling der de ba om VGS papirer, valgte å droppe prosessen. Anonymkode: 24b2c...e8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #3 Del Skrevet 23. mai 2024 Det første som slår meg er at de er nysgjerrige på fravær..? Anonymkode: c1ec1...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #4 Del Skrevet 23. mai 2024 Vi kontrollerer on CV stemmer, og vil derfor se vitnemål på utdannelse. Anonymkode: 9abe0...4d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #5 Del Skrevet 23. mai 2024 Det står ikke noe om fravær på vitnemål fra høyere utd. Tipper det er for å se at det stemmer. Anonymkode: b5562...404 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #6 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi kontrollerer on CV stemmer, og vil derfor se vitnemål på utdannelse. Anonymkode: 9abe0...4d3 Ja, og det er helt greit at de gjør- og skal få dokumentasjon på det. Men de skal jo ha bevis på at jeg har tatt grunnkurs, vk 1 og ev påbyggingsår- det ligger jo ikke på den portalen, kun høyere utdannelse. Anonymkode: d156b...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det første som slår meg er at de er nysgjerrige på fravær..? Anonymkode: c1ec1...297 Det står ingenting om fravær, kun emner jeg har tatt, fått godkjendt og bestått bachelorgrad. Anonymkode: d156b...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #8 Del Skrevet 23. mai 2024 Trodde du mente videregående/vgs Anonymkode: c1ec1...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #9 Del Skrevet 23. mai 2024 Rart å måtte legge ved vg1, vg2 og vg3. Du har jo bestått vgs siden du har høyere utd. Er du sikker på at de ønsker dette? Om de kun spør etter vitnemål, så sender du kun lenke fra vitnemålsportalen - ikke vgs karakterer. Det er i og for seg irrelevant. Anonymkode: b5562...404 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #10 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trodde du mente videregående/vgs Anonymkode: c1ec1...297 De gav meg en lenke til vitnemålsportalen, den viser kun resultater fra bachelor utdannelsen min. Anonymkode: d156b...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #11 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rart å måtte legge ved vg1, vg2 og vg3. Du har jo bestått vgs siden du har høyere utd. Er du sikker på at de ønsker dette? Om de kun spør etter vitnemål, så sender du kun lenke fra vitnemålsportalen - ikke vgs karakterer. Det er i og for seg irrelevant. Anonymkode: b5562...404 Ja, vitnemålsportalen. Kanskje de vil se se vitnemålet mitt fra høyere utdannelse, den er ikke relevant for stillingen jeg har søkt, men klart de skal få tilgang. Anonymkode: d156b...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #12 Del Skrevet 23. mai 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Rart å måtte legge ved vg1, vg2 og vg3. Du har jo bestått vgs siden du har høyere utd. Er du sikker på at de ønsker dette? Om de kun spør etter vitnemål, så sender du kun lenke fra vitnemålsportalen - ikke vgs karakterer. Det er i og for seg irrelevant. Anonymkode: b5562...404 Merkelig at VGs skulle telle her når ts har høyere utdanning uansett .. men ja uten VGs ingen høyere utdanning (med godkjente unntak) Anonymkode: d91d5...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #13 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merkelig at VGs skulle telle her når ts har høyere utdanning uansett .. men ja uten VGs ingen høyere utdanning (med godkjente unntak) Anonymkode: d91d5...f17 Det teller i forhold til jobben jeg har søkt.. det gjør ikke bacheloren.. Anonymkode: d156b...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #14 Del Skrevet 23. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Det teller i forhold til jobben jeg har søkt.. det gjør ikke bacheloren.. Anonymkode: d156b...080 Kan ikke tro at VGs teller over høyere utdanning selv om den ikke er «relevant» de med bachelor tjener mer enn de kun med VGs. Anonymkode: d91d5...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #15 Del Skrevet 23. mai 2024 Synes ikke det er så rart. Antar du mener at det kun krever bestått videregående skole for å få stillingen, dvs. ingen konkrete fagbrev eller noe. Da gir det mening å spørre om vitnemål fra høyere utdannelse, for at du i det hele tatt har fått godkjent den, viser at høyskolen/universitetet har kontrollert at du har bestått videregående, eller i det minste har et visst anlegg for teori og en basiskompetanse. Kan like godt kikke rett over en lenke da, til noe myndighetene har kontrollert og ikke lar seg forfalske, enn å gidde å se over innscannede dokumenter som viser vitnemålet fra VGS. Anonymkode: b458c...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #16 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Synes ikke det er så rart. Antar du mener at det kun krever bestått videregående skole for å få stillingen, dvs. ingen konkrete fagbrev eller noe. Da gir det mening å spørre om vitnemål fra høyere utdannelse, for at du i det hele tatt har fått godkjent den, viser at høyskolen/universitetet har kontrollert at du har bestått videregående, eller i det minste har et visst anlegg for teori og en basiskompetanse. Kan like godt kikke rett over en lenke da, til noe myndighetene har kontrollert og ikke lar seg forfalske, enn å gidde å se over innscannede dokumenter som viser vitnemålet fra VGS. Anonymkode: b458c...6c9 Anonymkode: d156b...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #17 Del Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Synes ikke det er så rart. Antar du mener at det kun krever bestått videregående skole for å få stillingen, dvs. ingen konkrete fagbrev eller noe. Da gir det mening å spørre om vitnemål fra høyere utdannelse, for at du i det hele tatt har fått godkjent den, viser at høyskolen/universitetet har kontrollert at du har bestått videregående, eller i det minste har et visst anlegg for teori og en basiskompetanse. Kan like godt kikke rett over en lenke da, til noe myndighetene har kontrollert og ikke lar seg forfalske, enn å gidde å se over innscannede dokumenter som viser vitnemålet fra VGS. Anonymkode: b458c...6c9 Jeg sendte lenken til sjefen på arbeidsplassen ( jobb mail adresse ) så håper jeg det var riktig Anonymkode: d156b...080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå