Gå til innhold

Tips til en BRA måte å oppbevare strikkepinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i flere år hatt en stoooor plastpose, nå med mange hull...som jeg graver nedi for å finne rette pinner. Nå er jeg moden for å organisere pinnene mine ( voksen dame :) ) Har du noen tips til hvordan best mulig organisere dei? Liker ikke å sy, så jeg kan ikke lage det sjøl. Blir glad for tips.

Anonymkode: 88919...e4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har sydd meg mange tynne pennal. 

Oppbevarer alle med samme diameter i samme pennal, uavhengig av rund-eller strømpepinner. Mest praktiske ever

Anonymkode: 1ef2c...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tatt zipposer og merket med klisterlapper. En per størrelse. 
lageret ligger mest på bunnen av strikkekurven etter jeg ble ordentlig voksen og kjøpte pinnesett med utskiftbare. 

Anonymkode: 6a6b6...834

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ha en hvit pappboks fra Ikea. Pinnene (rundpinnene) ligger i posen de ble kjøpt i, som passer perfekt på tvers i boksen. De ligger etter pinnetykkelse. Jeg har egentlig to bokser. En for pinner t.o.m. 4,5mm, og en for 5mm og over.

Anonymkode: fe24d...48b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ziplock poser med etikett for rundpinner, en for hver tykkelse.

Strømpepinner i etui for tannbørster, en str pr etui. Etikett for å merke tykkelse. Kjøpt på Clas Ohlson https://www.clasohlson.com/no/Tannborster/p/44-2261

Tannbørstene brukes til diverse andre formål 😃

Anonymkode: cf5db...c59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har klyper hengende på en dør med alle rundpinner i samme pinnestørrelse i samme klype. Petiteknit solgte noe sånt engang, men jeg har laget en egen med papirklyper.  Er svært fornøyd med løsningen, bruker kun rundpinner. 

Anonymkode: 6bc5f...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker ringperm med tykke plastlommer. 

Anonymkode: 5c2d4...611

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 23.18):

En arkivboks kan i alle fall fungere fint til rundpinner. Som denne 

https://www.clasohlson.com/no/Hjemmearkiv-med-26-rom/p/44-3115

Anonymkode: 6935f...bdc

En mappe av denne typen har jeg også. Det fungerer veldig godt både til rundpinner og strømpepinner. Systemet mitt er å ha ett rom per pinnetykkelse. I tillegg har jeg holdt av et rom for "spesialgreier", som målebånd, flettepinner, maskemarkører osv.

Jeg legger rundpinnene i små ziplockposer fra IKEA, og har satt en strikk rundt hvert sett av strømpepinner. Noen pinner har jeg fremdeles i originalemballasje. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en mappe til strømpepinner, og utskiftbare rundpinner. Beste kjøpet jeg strikkemessig har gjort. Har spedd på litt med diverse vaiere og pinner etterpå. Men så deilig å alltid ha alt man trenger i to små mapper. 🙂

Har drops Pro romance. De passer overens med knitpro. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verktøyveske fra Biltema. De har flere forskjellige. 

Anonymkode: ed2f1...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Har pinnemappe fra Muud, «Voss» heter den i fargen whiskey. Elsker den!! Til utskiftbare og strømpepinner har jeg sydd et etui med mange tynne lommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 0.18):

Jeg ha en hvit pappboks fra Ikea. Pinnene (rundpinnene) ligger i posen de ble kjøpt i, som passer perfekt på tvers i boksen. De ligger etter pinnetykkelse. Jeg har egentlig to bokser. En for pinner t.o.m. 4,5mm, og en for 5mm og over.

Anonymkode: fe24d...48b

Sånn gjør jeg også det, fungerer bra. 

Anonymkode: 785c8...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 18.17):

Jeg har i flere år hatt en stoooor plastpose, nå med mange hull...som jeg graver nedi for å finne rette pinner. Nå er jeg moden for å organisere pinnene mine ( voksen dame :) ) Har du noen tips til hvordan best mulig organisere dei? Liker ikke å sy, så jeg kan ikke lage det sjøl. Blir glad for tips.

Anonymkode: 88919...e4a

Jeg brukervennlig arkivmappe. Bruker mest rundpinner, så vanlige pinner står i en kopp. 

Anonymkode: 840a0...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundpinne i zip-poser merket med størrelse. Strømpepinner enten i originalpakke eller med strikk rundt hvert sett. Det samme med par med langpannen. Alt i en oppbevaringsboks.

Anonymkode: e84ef...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spanderte på meg strikkemapper fra PetiteKnit før sommeren, enkle og pene. Du får kjøpt merkelapper med pinnestørrelser til å stryke på lommene, så alt ligger perfekt og ryddig.Elsker det! Verdt hver krone. De har dem i flere norske nettbutikker, jeg kjøpte fra Lana Botanica. Litt ekstra koselig å få pakke derfra synes jeg.
(Hadde pinnene i plastperm før, sortert på størrelser. Rotete og stygt system.)

Anonymkode: 9e174...985

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...