Gå til innhold

Skjønner ingenting av den nye protokollen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som skjønner denne protokollen og kan være så snill å forklare meg? 🙏 Legen hadde ikke tid siden jeg var siste pasient og jeg gikk ut som et spørsmålstegn med en haug av resepter.. 

Først skal jeg sette en injeksjon med Decapeptyl, og starte på Progynova som skal tas i 8 dager. Så skal jeg vente i 7 dager uten noen ting, for så å begynne med Rekovelle frem til jeg setter Ovitrelle og har egguttak. 

Legen kalte dette lang protokoll, men den er jo ikke veldig lang og det er ingen nesespray..? 

Decapeptyl har også virkning på 6 måneder, vil ikke dette klusse veldig med syklus? Vi skulle egentlig ha et standard opplegg før dette dukket opp. 

Noen som kan forklare? ❤️

Anonymkode: 41615...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns den planen virket veldig enkel og grei jeg.. Om det er lang eller kort protokoll er jo noe diskutabelt, med de4 har jo sånn sett absolutt ingenting å si.. Men ellers virker den veldig rett frem. 

Endringer kan skje ved kontroller etc.. Du må bare følge de dagene og medisinene du har fått beskjed om så går dette fint det. 

Ingenting som er standard opplegg ved medisinering under IVF. Det skal være individuell behandling og plan. 

Anonymkode: 48576...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Syns den planen virket veldig enkel og grei jeg.. Om det er lang eller kort protokoll er jo noe diskutabelt, med de4 har jo sånn sett absolutt ingenting å si.. Men ellers virker den veldig rett frem. 

Endringer kan skje ved kontroller etc.. Du må bare følge de dagene og medisinene du har fått beskjed om så går dette fint det. 

Ingenting som er standard opplegg ved medisinering under IVF. Det skal være individuell behandling og plan. 

Tusen takk for svar :) Det jeg stusset mest på er at det skal være opphold mellom Progynova og Rekovelle på nesten en uke. Koordinatoren vår sa at det måtte være feil da hun så planen men legen hadde sagt det skulle være sånn. Legen har tidligere gitt meg feil dose så jeg kjenner jeg er ekstra nervøs for feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tusen takk for svar :) Det jeg stusset mest på er at det skal være opphold mellom Progynova og Rekovelle på nesten en uke. Koordinatoren vår sa at det måtte være feil da hun så planen men legen hadde sagt det skulle være sånn. Legen har tidligere gitt meg feil dose så jeg kjenner jeg er ekstra nervøs for feil.

Jeg er jo ikke lege, men hatt 4 år med ivf, og syns ikke denne planen var noe merkelig sånn sett, så godt mulig koordinatoren deres har rett.. Skjønner godt at man blir usikker når man har opplevd feil før. Eventuelt så spør du legen/klinikken om en bedre forklaring på hvorfor de har satt protokollen opp som de har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er jo ikke lege, men hatt 4 år med ivf, og syns ikke denne planen var noe merkelig sånn sett, så godt mulig koordinatoren deres har rett.. Skjønner godt at man blir usikker når man har opplevd feil før. Eventuelt så spør du legen/klinikken om en bedre forklaring på hvorfor de har satt protokollen opp som de har. 

Jeg blir satt på Decapeptyl fordi klinikken skal ha sommerstengt og for at de skal kunne kontrollere tiden for uttak bedre. Vi hadde egentlig planlagt vanlig kort protokoll. Så jeg er litt sånn ..må jeg gå gjennom kunstig overgangsalder med den sprøyten fordi de ansatte skal på ferie 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg blir satt på Decapeptyl fordi klinikken skal ha sommerstengt og for at de skal kunne kontrollere tiden for uttak bedre. Vi hadde egentlig planlagt vanlig kort protokoll. Så jeg er litt sånn ..må jeg gå gjennom kunstig overgangsalder med den sprøyten fordi de ansatte skal på ferie 😅

Hehe ja dessverre så er det sånn 🙈 De skal ha sin fri de også.. Fått utsatt og avbrutt innsett flere ganger pga det krasjer med helligdager og ferie.. Utrolig kjipt, men bare sånn det er noen steder dessverre. 

Og selv om det er kjipt, så er det jo bedre de kan kontrollere syklusen litt, enn at man er avhengig av at syklusen naturlig klaffer med deres kapasitet. 

Masse lykke til 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...