Gå til innhold

Musikk på bryllupsfesten

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har ikke helt bestemt oss for musikk-valget til bryllupet. Om vi skal ha en toastmaster som kan ha et slags en-mannsorkester utenom eller om vi skal ha to som kan spille og så ha en egen toastmaster utenom.

Så er det om vi skal ha en slags DJ som som står for musikkvalget og spiller CD-er vi ber om.

Hva har andre tenkt å ha og hva er etter erfaring mest koselig og stemningskapende på en slik fest?

Er det vanlig at de spiller under middagen og er det kankskje litt greit så det er noe i bakgrunnen?

Vi har tenkt litt på brudevalsen til "Kjærlighetsvisa" av Halvdan Sivertsen.

Ellers er jeg takknemlig for alle erfaringer og tips når det gjelder musikk-valg i bryllup.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.

Jeg kan fortelle litt om våre erfaringer angående musikk... Vi valgte selv å bruke CD'er, noe vi er glad for. I et bryllup vi var i tidligere hadde de levende musikk, noe som i grunn ikke imponerte meg. De kunne f.eks ikke spille noen vals til bryllupsvalsen en gang. Enmannsorkester synes jeg er helt pyton og stusselig, så skal man ha levende musikk bør man ha et slags band eller orkester.

Når det gjesler musikk under middagen er jeg glad vi ikke hadde dette, da det ble nok taler og sanger. Innimellom dette synes gjestene det var greit å kunne prate litt sammen uten noen bakgrunnsstøy.

Så til CD'ene våre. Vi satte sammen 5 CD'er med diverse musikk, noe som var for alle aldre. Vi hadde nok prioritert litt moderne musikk da vi hadde mange unge i bryllupet. Så vidt jeg vet var dette en kjempesuksess og folk fikk høre kjente sanger og fikk danset masse. De eldre ønsket seg kanskje litt mer danseband-musikk, men stort sett tror jeg alle var fornøyd. Vi danset også etter Kjærlighetsvisa, og det var rett og slett nydelig. Denne spilte vi ut i fra en av CD'ene og det var en stor opplevelse.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi brukte pc, og hadde laget en lang playlist hvor vi hadde brukt tid på å sette sammen en blanding av mye forskjelligig type musikk. Begynte med litt "voksen" musikk, også ble det litt mer "ungdommelig" utover. Viste seg jo at også de litt eldre syns det var kjempegøy å danse til den litt mer moderne musikken.

Tror det hadde blitt masete hvis vi skulle begynne å ha en hel haug med cd'er eller at folk skulle begynne å komme med musikk ønsker etc. Når det er så mange mennesker blir det bare kaos. Hvis man gjør det på denne måten går det liksom av seg selv.

Skrevet

Vi skal ha både toastmaster som kan kjøre enmanns og PC med playlist. Da kan vi se an stemningen utover kvelden og så kan alle aldersgrupper få det de vil.

Skrevet

Vi har hyra en duo som spiller litt mer rocka musikk det virkelig svinger av. De ga klar beskjed om at "svensktoppar" kjørte de ikke....Ble jeg glad da eller....jippiii!!!! De er kjente for å lage et vanvittig liv, så vi stoler på det. Brudevalsen skal vi spille på musikkanlegg da......

Skrevet

Vi hadde en duo, som spilte flott dansemusikk (salsa, vals, osv.). Kjempegøy. De spilte både kjente sanger og annet det går an å svinge seg til. Til polonaisen gikk de foran med saksofon og gitar rundt i lokalet. Kjempesuksess. Leide dem etter tips her på KG. Og de var kjempeflinke.

Jeg har opplevd kun levende musikk eller cd'er. Syntes ikke noe særlig om det siste. Det ble ikke skikkelig sving over dansen. Men i de bryllupene med levende musikk så var folk på dansegulvet hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...