Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg møtte min samboer var jeg slank og ca. 60 kg. Etter noen år sammen gikk jeg opp til 82 kg. Bestemte meg i år for å prøve å gå ned fordi jeg savner hvordan jeg så ut før. Har allerede gått ned nesten 10 kg og merker nå at samboer oftere sier at han syns jeg er fin eller deilig. Han vil oftere ha sex, og behandler meg finere enn han har gjort på ganske lenge. 

Og han har begynt å kommentere OFTE på andre kvinner sine kropper, men kun de overvektige. Hvis vi er ute å går eller kjører og det er en litt overvektig dame som han ser så kommer det alltid en kommentar. f.eks. så var det en dame som var litt lubben og ute og syklet, da kom det kommentar om at "hun skulle nok gått isteden så hadde hun fått mer trening" eller hvis det er en dame som sitter å spiser eller som driver å handler mat så kommer det kommentarer om at "hun der har spist nok" eller "hun der trenger ikke den maten der".

Jeg undrer meg over om han med vilje sier disse tingene fordi han ikke vil at jeg skal bli tung igjen? Merker jo at hver gang han sier dette så mister jeg appetitten min og det pusher meg til å fortsette å gå ned i vekt. Hva tror dere? Syns dette skjer så ofte nå at det begynner å bli merkelig. Så derfor jeg tror han sier det med vilje, for å uttrykke at han ikke liker tykke damer. Men tørr sikkert ikke si det rett til ansiktet mitt at han er glad jeg driver å slanker meg.

Anonymkode: b831a...493

• Liker 4
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns du skal si det til han. Er jo en usmakelig oppførsel og han bør heller snakke direkte til deg framfor å drive å omtale andre slik. Er ikke sikkert det er med vilje eller ut av ondskap, kan og være en rar måte å støtte deg på. Men uansett bør du si det til han at det ikke er hyggelig å høre på. 

Anonymkode: 208fe...23f

• Liker 24
  • Nyttig 13
Skrevet

Selvfølgelig vil han ikke at du skal bli tung igjen. Og det vil vel ikke du heller . . . .?

Jeg er ellers enig i at sånne kommentarer om andres vekt ikke er fint . . . . Men det er nok kanskje et signal, ja . .

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok rett i tankene dine.

Han vil at du skal mer ned i vekt. 

Men istedenfor å være positiv og oppmuntre deg,  velger han å trykke deg ned og få deg til å skamme deg. 

En svært uattraktiv egenskap i en person. En partner skal dra deg opp, få deg til å føle deg bra. 

Anonymkode: 4e09b...672

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber selv med å gå ned i vekt, jeg har slitt med spiseforstyrrelser omtrent hele livet, både i form av overspising og restriksjon, så samboeren min har fått "streng" beskjed om å avstå fra å kommentere vekten min, med mindre han blir bekymret for at jeg går for fort ned i vekt. Det kjæresten din holder på med er stygt, og en form for hersketeknikk for å sørge for at du både går ned i vekt, men også for å hindre deg fra å gå opp i vekt igjen. Jeg ville tatt en alvorsprat med han og forklart at det er ufyselig oppførsel å kommentere andres kropper, og at det er en ekstremt uattraktiv uvane/egenskap, men forklar også hvordan det får deg til å føle deg, og hva slags konsekvens det har.. 

Anonymkode: f8759...b29

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

du får begynne å kommentere menn da som ser fattige ut.

han der burde nok heller jobbet fremfor å sitte der og glo på damer

se på den fattige gnomen der, glor på mobilen, for en lathans

sjekk den mannen der, han er altfor stygg til å kjøre en sånn fet bil 

Anonymkode: 65689...c21

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

du får begynne å kommentere menn da som ser fattige ut.

han der burde nok heller jobbet fremfor å sitte der og glo på damer

se på den fattige gnomen der, glor på mobilen, for en lathans

sjekk den mannen der, han er altfor stygg til å kjøre en sånn fet bil 

Anonymkode: 65689...c21

Hehe, denne fikk meg til å le litt. 😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
senior skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig vil han ikke at du skal bli tung igjen. Og det vil vel ikke du heller . . . .?

Jeg er ellers enig i at sånne kommentarer om andres vekt ikke er fint . . . . Men det er nok kanskje et signal, ja . .

Jepp, skjønner jo at han ikke vil det. Og jeg vil ikke selv heller nei. Men syns metoden var litt merkelig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spurt, var det sånn du tenkte om meg når jeg var på mitt største?

Anonymkode: 71b33...56e

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Å kommentere andres utseende negativt "helt ut av det blå" er en utrivelig og usjarmerende egenskap.

Anonymkode: 34895...c47

• Liker 22
  • Nyttig 13
Skrevet

Ja han er Kansje litt manipulerende da? Men ikke på en veldig smart måte, du har jo avslørt han. Du kan spørre rett ut. Har du glemt at jeg var på den størrelsen i fjor? 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg håper at du er en hyggeligere person enn det der i den forstand at du ikke kommenterer andre slik. I så fall synes jeg det er helt på sin plass å kommentere oppførselen hans.

"Hvorfor snakker du sånn om folk?" Hvis han ikke gir seg så følger du opp med

"Jeg synes dette er flau oppførsel av deg, hvis noen hadde visst at du tenker sånn om andre hadde jeg skjemtes."

Eller

"Hvorfor tror du jeg er interessert i hva du tenker om andres kropper, hold det for deg selv, det er faktisk ikke alt du trenger å si høyt."

For hvis du er et hyggeligere menneske så må du på ett eller annet tidspunkt spørre deg selv om dette er en person du er stolt av å være sammen med. I hvert fall hvis han ikke evner å ta innover seg at andre synes dette er drittoppførsel.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, huff, det er sånn foreldrene mine holder på. Er vi på besøk - og kona mi er litt stor og har litt mye mage - så kan de finne på å snakke negativt om andre folk de kjenner "som har fått mage".

Eller for å liksom være mer subtile, skryter de vilt av kona til broren min som er så slank og lekker. Osv. Man skjønner jo hva de holder på å sprekke av trang til å si. Sykt unødvendig og lite hyggelig! Noen folk, altså!

Anonymkode: 17c62...b16

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Forståelig at mannen din ikke ønsker at du skal være overvektig. Det er mindre seksuelt attraktivt, og har heller ingen fordeler. 

Anonymkode: 09c3a...0eb

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Helt normalt. Forståelig at mannen din ikke ønsker at du skal være overvektig. Det er mindre seksuelt attraktivt, og har heller ingen fordeler. 

Anonymkode: 09c3a...0eb

Han uttrykker det som en idiot, idioti er heller ikke fordelaktig eller seksuelt attraktivt. 

Anonymkode: 3b72b...696

• Liker 13
  • Nyttig 10
Skrevet

For en fæl samboer du har 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva var det som gjorde at du gikk opp så mye? 

Ble du sjuk og fikk medisiner som ga sånne utslag, eller ga du blaffen med inntaket? 

Anonymkode: 63613...7c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men hva var det som gjorde at du gikk opp så mye? 

Ble du sjuk og fikk medisiner som ga sånne utslag, eller ga du blaffen med inntaket? 

Anonymkode: 63613...7c3

Skal være helt ærlig med deg, jeg gikk opp i vekt etter jeg ble sammen med samboer. Vi spiste begge to ganske mye og usunt. Så ja, jeg fulgte egentlig ikke med og bare spiste det jeg ville, akkurat som han også gjorde. Så han også gikk opp omtrent like mye i vekt som meg. Han har ikke prøvd å gå ned i vekt, og jeg har aldri kommentert slik som han gjør fordi jeg syns fortsatt han ser bra ut selv om han er blitt større.

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være tykk er bare negativt på alle måter. Jeg har en kompis som giftet seg med en slank og flott dame. Nå er hun over dobbelt så mange kilo. Han er overbærende og sier aldri noe om det. Klart han tenker sitt ..

Anonymkode: 1b6fb...b34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når jeg møtte min samboer var jeg slank og ca. 60 kg. Etter noen år sammen gikk jeg opp til 82 kg. Bestemte meg i år for å prøve å gå ned fordi jeg savner hvordan jeg så ut før. Har allerede gått ned nesten 10 kg og merker nå at samboer oftere sier at han syns jeg er fin eller deilig. Han vil oftere ha sex, og behandler meg finere enn han har gjort på ganske lenge. 

Og han har begynt å kommentere OFTE på andre kvinner sine kropper, men kun de overvektige. Hvis vi er ute å går eller kjører og det er en litt overvektig dame som han ser så kommer det alltid en kommentar. f.eks. så var det en dame som var litt lubben og ute og syklet, da kom det kommentar om at "hun skulle nok gått isteden så hadde hun fått mer trening" eller hvis det er en dame som sitter å spiser eller som driver å handler mat så kommer det kommentarer om at "hun der har spist nok" eller "hun der trenger ikke den maten der".

Jeg undrer meg over om han med vilje sier disse tingene fordi han ikke vil at jeg skal bli tung igjen? Merker jo at hver gang han sier dette så mister jeg appetitten min og det pusher meg til å fortsette å gå ned i vekt. Hva tror dere? Syns dette skjer så ofte nå at det begynner å bli merkelig. Så derfor jeg tror han sier det med vilje, for å uttrykke at han ikke liker tykke damer. Men tørr sikkert ikke si det rett til ansiktet mitt at han er glad jeg driver å slanker meg.

Ja han sier det mest sannsynlig som ‘forebyggende’. Min har også gjort det, helt fra vi møttes egentlig. Selv om jeg har sagt til ha, at jeg syns det er en uting og kommentere andres vekt og snakke negativt om overvektige. Særlig å prate om mat/vekt i mens barna hører på har jeg nulltoleranse for. Hans fokus på vekt har ført til at jeg har fått tilbakefall med vonde følelser rundt mat og vekt. Slet med spiseforstyrrelser for år tilbake.  Så skjønner jeg jo at veien er kort til at jentene våre kan falle i samme spor om han ikke skjerper seg med kommentarene. Selv snakker jeg aldri om kropp og vekt. Aldri. Og forsøker å kun vise et sunt forhold til dette overfor jentene våre.

Anonymkode: ec48e...fc0

• Hjerte 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...