Gå til innhold

Kjærestens ex er kjip mot meg og kjæresten. Skal kjærestens familie boikotte meg for å få lov til å se sin nevø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste har et barn med sin eks, og da jeg kom inn i livet hans ble hun enda verre, og truet med at han ikke fikk lov til å ha samvær hvis jeg ble kjent med barnet.

Hun holdt også barnet borte fra han i over én måned for å straffe han.

Jeg holdt meg borte fra han/ barnet, slik at han skulle få se barnet sitt mest mulig.

Hans familie holder seg inne med eksen, men egentlig burde de satt damen på plass og sagt at hun skal oppføre seg mot deres bror, men det tør de ikke for de er redd for å ikke få ha kontakt med sin nevø. 

Nå er det mekling hos familierådgivningskontor, men det fører ikke frem da eksdama overkjører terapeuten og bestemmer hva de skal snakke om i timene.

Kjæresten min har kontaktet advokat, men så langt har hun ikke svart på henvendelser fra han eller møtt opp til møte.

Kjæresten søster har sagt at hun ikke ønsker at jeg skal bli med han til de på besøk, i tilfelle eksdamen får vite om det.

Jeg forstår kjærestens familie, med noen må jo sette damen på plass en gang for alle!

Anonymkode: 845fd...117

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke datet en slik dott av en mann jeg da.

Så ser ikke problemet.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke datet en slik dott av en mann jeg da.

Så ser ikke problemet.

Vi dater ikke, vi er kjærester.

Kjærestens familie er redd for moren skal vite at de har kontakt med meg, så det er jo de som er "dotter". Kjæresten min har jo dratt eksadmen til familierådgivningskontor og nå koblet inn advokat, som er det riktig å gjøre.

Ts 

• Liker 4
Skrevet

Dette hadde jeg holdt meg milevis unna.

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gidda det. Jeg liker ikke drama. Så da hadde jeg sagt ingen er verdt det for min del og hadet. Ingen menn er verdt mere enn min lykke. Så da hadde jeg heller funnet en som ikke hadde så mye drama i livet sitt. 

Anonymkode: 65ea0...620

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja mange damer hadde nok holdt seg unna en kjæreste som har en slik jævlig ex, men jeg er så inni granskauen forelska så jeg vet ikke hvilken fot jeg skal stå på, og  har så vondt av kjæresten min som gråter hver dag fordi han slåss med moren om samvær.

Han er også irritert på sin søster som ikke ønsker at jeg skal bli med til de på besøk pga eksdamen, så han er ikke på talefot med henne heller nå. 

Ts

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer videre ift advokaten? Blir moren stevnet og må møte i retten eller hvordan er saksgangen der?

FVK er jo bare rådgivende så skjønner at de ikke kommer noen vei der. Høres bra ut at han har skaffet advokat, men hva sier advokaten? 

Det er for ille at denne moren skal få ture fram som hun vil og bruker barnet som pressmiddel. Det er først og fremst dårlig gjort overfor barnet, men også overfor faren. 

Jeg håper han har skaffet seg en dyktig advokat som jobber kjapt. 

Anonymkode: a6e8e...dbb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi dater ikke, vi er kjærester.

Kjærestens familie er redd for moren skal vite at de har kontakt med meg, så det er jo de som er "dotter". Kjæresten min har jo dratt eksadmen til familierådgivningskontor og nå koblet inn advokat, som er det riktig å gjøre.

Ts 

Men det er en grunn til at eksen oppfører seg slik.

Hun vet det fungerer.

Hun har ingen respekt for mannen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 3b362...33b

• Liker 2
Skrevet

Dette er et rot som aldri kommer til å roe seg uansett hva slags ordning de kommer fram til på mekling. Dama virker ustabil og drar barnet med seg i dritten. Slike mennesker hjelper det ikke å sette på plass for de er ikke som oss andre.

Jeg har full forståelse for at familien velger nevøen sin foran en relasjon med deg, de er ikke "dotter" av den grunn.. Det er tross alt et barn som mest sannsynlig kommer fra en ustabil hjemmesituasjon med en mor som ikke er helt i vater, barnet kommer først og trenger relasjoner utenom mor. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke orket å blande meg inn i dette rotet, men lykke til uansett hva du ender opp med å gjøre.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (2 minutter siden):

Hun vet det fungerer.

Nei, han er jo helt ryggradsløs og retter seg etter hennes direktiver. 

At TS gidder en sånn fjott...

Anonymkode: a29f5...b98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 5b4b7...d44

• Liker 2
Skrevet

X'n til x'n drev også slik. 

Slike folk har det ikke godt med seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det jo ett eller annet som skurrer… Hvorfor skulle hans familie holde seg inne med henne, om hun er så jævlig? Da burde de heller støtte han i den rettssaken som sannsynligvis kommer opp nå (mtp at han har kontaktet advokat). Kvinner som driver samværssabotasje kommer gjerne ikke så langt i en rettssak.

Anonymkode: efb83...2bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja mange damer hadde nok holdt seg unna en kjæreste som har en slik jævlig ex, men jeg er så inni granskauen forelska så jeg vet ikke hvilken fot jeg skal stå på, og  har så vondt av kjæresten min som gråter hver dag fordi han slåss med moren om samvær.

Han er også irritert på sin søster som ikke ønsker at jeg skal bli med til de på besøk pga eksdamen, så han er ikke på talefot med henne heller nå. 

Ts

Nei, jeg hadde holdt meg unna en mann som ikke forsto at han måtte rydde opp i et sånt drama selv, uten å involvere meg.

• Liker 2
Skrevet

Når mor holder barnet unna sin far og nekter samvær, kalles det samværssabotasje, dette bør han absolutt utnytte for det det er vært! Hvorfor skal mor ha hovedomsorgen, far burde gå for hovedomsorgen og absolutt bruke det at mor driver med samværsabotasje uten noen god grunn. Dette er absolutt noe advokaten hans burde ta tak i.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (1 time siden):

Hun vet det fungerer.

Nei det har hun ikke

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Her er det jo ett eller annet som skurrer… Hvorfor skulle hans familie holde seg inne med henne, om hun er så jævlig? Da burde de heller støtte han i den rettssaken som sannsynligvis kommer opp nå (mtp at han har kontaktet advokat). Kvinner som driver samværssabotasje kommer gjerne ikke så langt i en rettssak.

Anonymkode: efb83...2bc

De er redd for ikke å få se sin nevø hvis de ikke er grei mot eksdamen.

Når kjæresten min ikke fikk sett barnet sitt på over en måned, kontaktet moren farens søster for å få barnevakt, og søsteren sa ja men hun turde ikke la kjæresten min komme dit på besøk når barnet hans var der.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Anonymkode: 5b4b7...d44

1,5 år.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjer videre ift advokaten? Blir moren stevnet og må møte i retten eller hvordan er saksgangen der?

FVK er jo bare rådgivende så skjønner at de ikke kommer noen vei der. Høres bra ut at han har skaffet advokat, men hva sier advokaten? 

Det er for ille at denne moren skal få ture fram som hun vil og bruker barnet som pressmiddel. Det er først og fremst dårlig gjort overfor barnet, men også overfor faren. 

Jeg håper han har skaffet seg en dyktig advokat som jobber kjapt. 

Anonymkode: a6e8e...dbb

Det er for tidlig å si enda, men advokaten har innkalt moren til et møte som hun ikke dukket opp på, og sendt henne brev som hun ikke har svart på.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...