Gå til innhold

Vurderer å selge bilen min, men er redd den er verdt så lite at det ikke er verdt bryet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 10 år gammel Yaris hybrid som har gått 40k km.

Km-standen bør gi en indikasjon på hvor lite jeg bruker den og at den trygt kan selges. Men jeg er redd jeg får så lite for den at jeg like godt bare kan ha den stående. Har hørt så mange skrekkhistorier om folk som selger privat og ender med store krangler mellom kjøper og selger. Og kjøper som truer og møter på døra og skal penger osv.

Jeg kan selge til forhandler, men da blir vel prisen rundt det samme som vrakpanten.

Har ikke store utgifter på den. Det er veiavgift, ansvarsforsikring og eu-kontroll. Det blir en liten slant årlig, men til gjengjeld så bruker jeg den litt om den er tilgjengelig. Omtrent 4k km i året (hvor det meste er kjøreturer for å bremse bort rust). Så kan være bedre å bare beholde den i tilfellet jeg trenger å frakte ting.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 1e8c3...2b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du undervurderer bilen. Toyota er populære bruktbiler, og 10 år er ikke noe problem. Spesielt ikke når den har gått så lite. Knapt innkjørt. Burde være verd minst 100000 kroner. 

Anonymkode: 4db41...6df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en 10 år gammel Yaris hybrid som har gått 40k km.

Km-standen bør gi en indikasjon på hvor lite jeg bruker den og at den trygt kan selges. Men jeg er redd jeg får så lite for den at jeg like godt bare kan ha den stående. Har hørt så mange skrekkhistorier om folk som selger privat og ender med store krangler mellom kjøper og selger. Og kjøper som truer og møter på døra og skal penger osv.

Jeg kan selge til forhandler, men da blir vel prisen rundt det samme som vrakpanten.

Har ikke store utgifter på den. Det er veiavgift, ansvarsforsikring og eu-kontroll. Det blir en liten slant årlig, men til gjengjeld så bruker jeg den litt om den er tilgjengelig. Omtrent 4k km i året (hvor det meste er kjøreturer for å bremse bort rust). Så kan være bedre å bare beholde den i tilfellet jeg trenger å frakte ting.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 1e8c3...2b4

Jeg hadde behold bilen.

Som vedkommende over meg sier, bilen har gått lite og Toyota Yaris er gode biler. Som sjelden gir eieren store problemer. 

Men om du vil selge den, så hadde jeg solgt den til en bilforhandler. Bil er jo uansett et tapsprosjekt, nesten uansett hvordan man snur og vender på det... :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet inn min 9 år gamle leaf, fikk 40 000 hos forhandler. De selges overraskende nok på finn til rundt 70-80 000 fremdeles, til tross for elendig rekkevidde. Dvs, jeg tror du får noen slanter for bilen om du legger den ut på finn! Prøv også nettbil (?), da kan forhandlere komme med tilbud også. 

Anonymkode: 5d6c9...1c7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde brukt nettbil på Finn. Mye bedre betingelser enn innbytte, samtidig som du slipper alt arbeid. 

Anonymkode: 179ad...8de

Skrevet

Trenger du den så lite så bør du definitivt selge den.
Den er fremdeles verd en del, men om du er er bekymret for å selge den privat så setter du tidside noen av penge for evnt reklamasjoner. Når det er sagt så tror jeg ikke dette er en høyrisiko bil å selge privat, tvert imot. 

AnonymBruker
Skrevet

Du burde kunne få igjen en del for den, langt unna vrakpanten. 

Anonymkode: 2a915...9a0

AnonymBruker
Skrevet

Den skal være i særdeles dårlig stand om du tror du ikke får mer enn 4000,- for den hos en forhandler... Er den eu-godkjent?

Yariser fra 2013-2015 under 50k kilometer ligger til 120-150 000,- på finn... Også hos forhandler... Og du tror du får 4000 for din? Hvor vraka er den?

Anonymkode: 1a54a...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...