Gå til innhold

Hvilken valuta velger du når du handler på nett? Og hvilke selskap velger du? Gjorde en tabbe når jeg skulle handle i annen valuta :/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde en stor tabbe i går når jeg skulle handle på nettet. Jeg skulle velge en annen valuta og gjorde det - alt bra så langt, men så glemte jeg meg og brukte Master Card.

Selvfølgelig valgte banken å konventere tilbake til fra den valutaen jeg hadde valgt til NOK, så nå må jeg betale i NOK.

Det gjorde at jeg begynte å tenke på hva jeg skal gjøre for å unngå samme feil igjen.

Så dere som handler på nettet, og som velger den beste valutaen for dere, hva er deres oppskrift?  Tar gjerne i mot tips om nettbank/ betalingstjenester der du kan selv kan velge i hvilken valuta du vil handle i :) 

Anonymkode: 547f8...376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler altid med kredittkort når jeg handler på nettet og i lokal valuta. Bruker jeg f.eks paypal etter en handle på britisk nettside så velger jeg å betale i UK £ (lar ikke paypal konvertere). Handler jeg på amerikansk nettside så betaler jeg i US $

Kredittkortselskapet/banken konverter det til NOK når beløpet blir belastet. En plass må det konverteres til NOK

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hovedregelen er jo alltid å handle i lokal valuta, men forskjellen er ofte mindre enn man skulle tro. Selv om nettbutikken kanskje tilbyr litt bedre kurs, må du regne med at banken din/kredittkortselskapet gjør et valutapåslat på minst. 1,25% når de konverterer til NOK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...