Gå til innhold

Reklame for grillmat. Det er jo bare MUK og farseprodukter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da var grillsesongen i gang, og alle butikkjedene har begynt å kjempe om kundene.
Coop Extra skryter på seg å ha det største utvalget noensinne, og når man scroller nedover forskjellige nettsider sider hvor det "åpner seg opp" et tomrom med innhold med reklame skjult under, så ruller det en tekst med det enorme utvalget. Men det jeg legger merke til er at de har jo KUN: PØLSE og HAMBURGERE i forskjellige varianter. Pølse, burger, burger, burger, burger, burger, pølse, pølse, pølse.

Står det så dårlig til med folks grillvaner at det kun er pølse og burger som er interessant? Gjerne med alt mulig av hvetebrød som de skal selge oss, og diverse ferdigsauser og dressinger til å lage et bra griseri på tallerkenen. Ofte er ikke burgerne noe særlig gode, og pølser er jo noe de kan stappe hva som helst i. Når man får tak i vegetarpølser som smaker omtrent som kjøttpølser, så sier det litt om at her er det mulig å lage pølse av hva som helst, og tilsette de riktige kjemikaliene for å gi den rette smaken.

Det er synd, for nesten alt av ordentlig kjøtt som ikke er kvernet opp og ispedd MUK, gjør seg godt på grillen! Og det er veldig lett å krydre eller marinere ordentlig kjøtt på grillen selv. Eventuelt, å kjøpe ferdigkrydret og marinert. 

Jeg anbefaler alle å kjøpe gode varer som det garantert blir god stemning av. Slutt å kjøpe alt skrapet, ellers er det kun dette butikkene vil servere oss. Jeg lurer av og til på hvor det blir av alt det ordentlige kjøttet.

Kiwi er ikke bedre de heller, igjen, kun pølser og hamburgere:

image.png.44caf4b9a6276486bacf99b3aadc94f6.pngimage.thumb.png.ab9b02cf6c06c1401a49ddd0ee1a1de8.png

Anonymkode: 5f7d5...56e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som er best å grille er hel fisk❤️

Anonymkode: d41a8...d0f

• Liker 2
Skrevet

Hva er MUK?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper rent, nydelig, kortreist kjøtt på Reko-ringen 💚

Anonymkode: 2f429...648

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (43 minutter siden):

Hva er MUK?

Mekanisk utbeinet kjøtt, altså beinrester etter slakt som blir kjørt gjennom en maskin hvor beinrestene med kjøttet males opp til en slags "deig", og deretter presset gjennom en sil for å fjerne beinsplinter og lignende. Det man får ut da er en delikat rosa deig, som det typisk da lages pølser og annet av. Så er det vel vanlig at de sper på litt i alle mulige andre produkter også. På engelsk kalles det "Pink slime".

AnonymBruker
Skrevet

Det må ikke være kun det ene eller kun det andre... 

Jeg synes det er digg å kunne slenge en kjapp burger på grillen i blant, og jeg griller gjerne rent kjøtt eller hel fisk andre ganger. 

Men siden du tar Extra som ett eksempel, glemte du at det sto både grillskiver, entrecote, flintstek og indrefilet på forsiden? Eller fiskefiletene på side 6? kyllingspydene og ørret på side 12? 
Hva med kiwi sine spareribs på side 11? og sommerkoteletter, grillribbe og grillfilet? ørret og laks i grillform på side 12? Grillfilet av kylling, kyllingsticks og filetmix på side 13? Spareribs, grillribbe og sommerkoteletter på side 23 også? 
Du kan jo kjøpe dette, så kan vi som ønsker det kjøpe en pakke burger eller pølse hvis vi vil det? 

Anonymkode: 43060...aed

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja Gud forby at man faktisk bruker hele dyret når man først har tatt livet av det 🫣

Anonymkode: f247e...7e0

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er enig at man med fordel kan grille mer rene produkter, men synes du blander litt her. 

Pølser inneholder litt av hvert, men ikke hamburgere.

Har selv jobbet hos en hamburgerprodusent, og hamburgere består i utgangspunktet av kvernet, rent storfekjøtt - ikke muk. (Mulig det er unntak her, og de store hamburgerkjedene er nok ikke de flinkeste i klassen...)

Da synes jeg det var verre å se på produksjon av kokt skinke, leverpostei og kebab 

Anonymkode: 2f6df...ec8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da var grillsesongen i gang, og alle butikkjedene har begynt å kjempe om kundene.
Coop Extra skryter på seg å ha det største utvalget noensinne, og når man scroller nedover forskjellige nettsider sider hvor det "åpner seg opp" et tomrom med innhold med reklame skjult under, så ruller det en tekst med det enorme utvalget. Men det jeg legger merke til er at de har jo KUN: PØLSE og HAMBURGERE i forskjellige varianter. Pølse, burger, burger, burger, burger, burger, pølse, pølse, pølse.

Står det så dårlig til med folks grillvaner at det kun er pølse og burger som er interessant? Gjerne med alt mulig av hvetebrød som de skal selge oss, og diverse ferdigsauser og dressinger til å lage et bra griseri på tallerkenen. Ofte er ikke burgerne noe særlig gode, og pølser er jo noe de kan stappe hva som helst i. Når man får tak i vegetarpølser som smaker omtrent som kjøttpølser, så sier det litt om at her er det mulig å lage pølse av hva som helst, og tilsette de riktige kjemikaliene for å gi den rette smaken.

Det er synd, for nesten alt av ordentlig kjøtt som ikke er kvernet opp og ispedd MUK, gjør seg godt på grillen! Og det er veldig lett å krydre eller marinere ordentlig kjøtt på grillen selv. Eventuelt, å kjøpe ferdigkrydret og marinert. 

Jeg anbefaler alle å kjøpe gode varer som det garantert blir god stemning av. Slutt å kjøpe alt skrapet, ellers er det kun dette butikkene vil servere oss. Jeg lurer av og til på hvor det blir av alt det ordentlige kjøttet.

Kiwi er ikke bedre de heller, igjen, kun pølser og hamburgere:

image.png.44caf4b9a6276486bacf99b3aadc94f6.pngimage.thumb.png.ab9b02cf6c06c1401a49ddd0ee1a1de8.png

Ja, men da blir det mer kvalitetsmat på deg, vet du, når andre stapper i seg B-vare-mat. 

Anonymkode: d4d85...97f

Skrevet

Jeg synes grilling er oppskrytt, og grillmaten som fyller alle tilbudsavisene, er pølser, burgere eller kjøtt som svømmer i slik ekkel oransje saus. Jeg griller veldig sjelden, og etter at jeg fikk meg airfryer, så synes jeg faktisk den er super til å steke små porsjoner med kjøtt og fugl. Smaker også best. Fisk liker jeg best når den er kokt/trekt/dampet.  Jeg kan faktisk godt like en svidd pølse, stekt over bål og god stemning.

Forresten, noe som jeg er veldig glad i, er å pakke inn blåskjell i folie med litt hvitløk, chili og persille og en skvett hvitvin, og la den ligge og dampe på grillen en stund. Det er snadder det.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mekanisk utbeinet kjøtt, altså beinrester etter slakt som blir kjørt gjennom en maskin hvor beinrestene med kjøttet males opp til en slags "deig", og deretter presset gjennom en sil for å fjerne beinsplinter og lignende. Det man får ut da er en delikat rosa deig, som det typisk da lages pølser og annet av. Så er det vel vanlig at de sper på litt i alle mulige andre produkter også. På engelsk kalles det "Pink slime".

Det ser ille ut når det forklares på den måten, men jeg tror ikke at det er oppmalt bein i vanlige norske pølser…?

Det er veldig morsomt å lage pølser selv, og da vet man hva de inneholder 😊

• Nyttig 1
Gjest LanoAltforstor
Skrevet (endret)

.

Endret av LanoAltforstor
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har jeg ikke hørt om engang. Hjertelig takk😊

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle som er så glad i kjøtt. Butikkene har også Laks som alternativ til burger og pølse.

Men generelt ønske folk noe enkelt når det kommer til grilling. Pølse og burger er enkelt.

Anonymkode: 18a15...9a8

Skrevet
Flintis skrev (3 timer siden):

Hva er MUK?

Mekanisk utbenet kjøtt. I usa sier de pink slime... rosa slim. 

AnonymBruker
Skrevet

Er jo fordi det er billig mat, og nordmenn er gastronomisk avstumpet. 

Anonymkode: 68fa7...317

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, la oss alle leve på indrefilet, så kan resten av verden spise den mindreverdige maten. 

Anonymkode: 928d9...a45

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må nå vel gå med øynene lukket når du er på coops extra 😂 

Ikke glem de nydelige kyllingspydene coop extra har! I tillegg har de nydelig grillbiff, grillribbe og andre kjøttspyd. De har det beste utvalget av grillmat for oss som ikke vil ha pølser og burgere.

Anonymkode: 490a1...7b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Perine said:

Jeg synes grilling er oppskrytt, og grillmaten som fyller alle tilbudsavisene, er pølser, burgere eller kjøtt som svømmer i slik ekkel oransje saus. Jeg griller veldig sjelden, og etter at jeg fikk meg airfryer, så synes jeg faktisk den er super til å steke små porsjoner med kjøtt og fugl. Smaker også best. Fisk liker jeg best når den er kokt/trekt/dampet.  Jeg kan faktisk godt like en svidd pølse, stekt over bål og god stemning.

Forresten, noe som jeg er veldig glad i, er å pakke inn blåskjell i folie med litt hvitløk, chili og persille og en skvett hvitvin, og la den ligge og dampe på grillen en stund. Det er snadder det.

Hm, enig i at grilling er noe oppskrytt - i alle fall om det er snakk om pølser og burgere....

.. men hva er vitsen med å bruke grillen til å dampe blåskjell? Det kan man jo like gjerne gjøre i en kasserolle.

Anonymkode: fdd1e...935

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hm, enig i at grilling er noe oppskrytt - i alle fall om det er snakk om pølser og burgere....

.. men hva er vitsen med å bruke grillen til å dampe blåskjell? Det kan man jo like gjerne gjøre i en kasserolle.

Anonymkode: fdd1e...935

Det var noe jeg begynte med fordi jeg selv hadde lyst på det, samtidig som jeg slipper unna grillmaten 🤣 et par andre synes også det er godt, så vi tar med oss litt forskjellig. Det er helst mennene som har vært ivrige på pølser og burgere, flintstek osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...