AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #1 Skrevet 23. mai 2024 Jeg og min frankofile, fotballgale sønn på 14 år skal reise til Paris til høsten. Tre overnattinger. Jeg har aldri vært i Paris og ønsker alle tips. Det kan være fly, opphold, fremkomst i Paris, severdigheter, mat eller annet. Tar imot alle tips! Anonymkode: 82cf7...8d1
Sola de Skrevet 23. mai 2024 #3 Skrevet 23. mai 2024 Hvor reiser du i fra? Jeg vil anbefale Orly fremfor Charles de Gaulle flyplassen. Går myyyye kjappere. Skal dere se på PSG? Hva ønsker dere å se? Liker sønnen din å gå i museum? Musèe d`Orsay foretrekker jeg fremfor Louvre, men dere rekker sikkert begge. Eiffeltårnet vil sikkert ungdommen til. Hvor ønsker dere å bo? Jeg har pleid å leie leiligheter over lengre tid i bydel 11, men har også bodd på hoteller like ved Luxembourghagen. Dette kan anbefales for 3 dager. Kort vei med metro alle veier.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #4 Skrevet 23. mai 2024 Jeg har akkurat vært med min datter på 11. Paris er ikke min favorittby, og er det fremdeles ikke etter denne turen. Vi bodde på Hotel Le Six. Veldig fin beliggenhet, alle transport midler i nærheten. Fint hotell med fine rom og god frokost. anbefales på det sterkeste. I fint og trygt området. Brukte google maps til å legge inn hvor vi skal og den viste hvordan vis skal komme oss dit. Vi var der i 5 dager og vi kjøpte 5 dagers pass på flyplassen. Denne er gyldig for tog til flyplassen, tog, buss. den dekket alle våre behov. Jeg prøvde å kjøpe billetter til Eifeltårnet på forhånd men var utsolgt. Da vi kom dit på en torsdag kl 11 var det lite folk og mulig å kjøpe billetter på stedet. Det var en fin opplevelse. Vi brukte ikke så lang tid til å se på utsikten, vi brukte lengre tid på cafe etterpå. Ellers så var vi i triumfbuen og spiste lunch på veranda på Galerie Lafayette. Vi var også ved eifeltårnet på kvelden for å se på lysshow, det var også en fin opplevelse. Ellers så er Paris veldig dyrt, så anbefaler en romslig budsjett. Anonymkode: b0e54...e37
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2024 #5 Skrevet 24. mai 2024 Metroen får deg overalt og du kan kjøpe dagspass, tredagerspass osv. CDG-flyplassen hadde køer overalt, selv til heiser og rulletrapper. Beregn god tid. Vi var der i april. Anonymkode: ee9a5...28d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #6 Skrevet 27. mai 2024 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har ikke kjøpt flybilletter enda, så jeg vet ikke hvilke flyplass vi reiser til. Hva er egentlig forskjellen? Er den ene mer naturlig å reise til enn den andre? Vi reiser fra Bergen. Sønnen min er interessert i fotball, historiske museum, arkitektur og ikke minst mat. Han vil smake alle franske spesialiteter. Jeg er interessert i kunst. HI Anonymkode: 82cf7...8d1
Aviale Skrevet 27. mai 2024 #7 Skrevet 27. mai 2024 Støtter de som sier unngå CDG om du kan. Verste flyplassen jeg har vært på, og jeg har vært i 30 land. Da jeg kom dit endte man opp på en togstasjon hvor det ikke var noen info om hvor dette toget gikk... Toget gikk til en annen terminal og var veien ut derifra, men på førstereis dit var ikke det så lett å vite. Louvre - dra innom Napoleons leilighet. Jeg syns det var mye mer spennende enn Mona Lisa. De har også mye historiske artifakter på det museet. Båttur på Seinen er en klassiker 😊 Mat: Laduree sine makroner er et must. Gjerne hver dag 😁 Løksuppe, crepes og croissanter er jo også typisk fransk.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #8 Skrevet 27. mai 2024 Hvis du liker kunst så har du masse å velge i. Kan anbefale katakombene og Opera Garnier. Siste kan dere kombinere med shopping på Galleri Lafayette Anonymkode: 599e8...e78
Hedda-78 Skrevet 27. mai 2024 #9 Skrevet 27. mai 2024 Enig med de andre her, Charles de Gaulle er grusom. Anbefaler å rusle i Rue Mouffetard. Anbefaler også å besøke tårnet i Sacre-Coeur. Mat: raclette og crepes med nutella og banan.
Gjest lavmålet Skrevet 27. mai 2024 #10 Skrevet 27. mai 2024 Centre Pompidou Louvre Montmartre Eiffeltårnet (best fra Trocadéro spør du meg) Baguette fra boulangerier, snegler, løksuppe, boef bourgignon +++ Jeg har masse tips, send meg gjerne en PM hvis du vil 😊
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #11 Skrevet 28. mai 2024 Norwegian til Orly. Metro til sentrum. Jeg liker å bo i montematre området. Trygt, og folksomt på kvelden. Liker å rusle opp til Sacre Coeur og sitte i trappene. Eiffeltårnet er et must, en gang. Men jeg foretrekker å klatre opp på triumphbuen og nyte utsikten derfra. Louvre, men velg fredag kveld (kveldsåpen), da er det rolig og fint der. Det er en av byene der elvebåt virkelig er verdt det, og man får sett mye. Anonymkode: 07ef8...36b
Gjest Bromance Skrevet 28. mai 2024 #12 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 23.5.2024 den 13.23): Jeg og min frankofile, fotballgale sønn på 14 år skal reise til Paris til høsten. Tre overnattinger. Jeg har aldri vært i Paris og ønsker alle tips. Det kan være fly, opphold, fremkomst i Paris, severdigheter, mat eller annet. Tar imot alle tips! Anonymkode: 82cf7...8d1 Nå skal jeg gå litt mot strømmen her og si at charles de gaulle går helt fint. Men du bør reise med Air France. Både sønnen og dattera mi gjorde dette da de besøkte meg i Frankrike, og de hadde mellomlanding på CDG. Null problem. Reiser du derimot med f.eks SAS eller Norwegian, different story på CDG - dette fordi flyplassen prioriterer å gi de beste plassene på flyplassen til Air France. Ellers så er vi glad i Disneyland Paris da, så anbefaler gjerne dette. Jeg pleier som regel å kjøre egen bil til Disneyland da, så har ikke så mye kjennskap til Paris sentrum (har bare vært i sentrum en gang, og det var i år 2000, så lite relevant,) men vi tok da undergrunnsbanen overalt vi skulle.
Sola de Skrevet 28. mai 2024 #13 Skrevet 28. mai 2024 Går fly fra Flesland til Orly. Kjapt enklelt. Jeg pleier å ta taxi inn til Paris, men går kjapt med tog og metro og.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #14 Skrevet 28. mai 2024 Syntes det gikk helt fint å reise til CDG men dro nok med Air France ja. Anonymkode: 599e8...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå