Gå til innhold

Fikse ting før megler kommer til verdivurdering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha megler på besøk som skal gi prisantydning/verdivurdering med tanke på salg. Bør jeg fikse ting før det, eller klarer megler å overse rot, vinduskarmer som burde vært malt osv? Trekker det ned vurderingen jeg får?

I så fall vil jeg fikse de overfladiske tingene før vedkommende kommer. 

Anonymkode: f4063...8d6

Skrevet

De klarer sikkert å se forbi enkelte ting, men det handler litt om helheten da. Halvferdig listing, rot, vegger som er delvis malt og flekkete tak trekker ned inntrykket betraktelig, selv på det ubevisste planet. 

Hvorfor ikke benytte anledningen til å gjøre ting ferdig? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (21 minutter siden):

De klarer sikkert å se forbi enkelte ting, men det handler litt om helheten da. Halvferdig listing, rot, vegger som er delvis malt og flekkete tak trekker ned inntrykket betraktelig, selv på det ubevisste planet. 

Hvorfor ikke benytte anledningen til å gjøre ting ferdig? 

Jeg rekker ikke ta alt jeg har lyst til før de kommer. Noen av tingene henger sammen, feks utvendig maling —> vits i å ta det om jeg uansett skal skifte kledning? Men om jeg ikke behøver skifte kledning for å oppnå verdien jeg ønsker, gidder jeg jo ikke gjøre det. Og da kan jeg male. Om du skjønner. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt det være, og heller spurt når han var der om det har noen innvirkning på verdivurdering. Om det har det, så sier du hva du har planlagt å fikse før salg.

Du skal vel uansett ha tilstandsvurdering av Takstmann, og da er det lurt å ha alt på stell. 

Anonymkode: cf656...7a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel takstmann som bør inn å se for at megler skal kunne ha noe og sette takst ut i fra mtp salg? 
Kun verdivurdering for bedre lånevilkår etc er megler.

Alt som er i orden trekker opp. 

Anonymkode: 75a7d...3b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fiksa så mye som mulig. Vi hadde verdivurdering med et halvt års mellomrom. Sist gang rundvaska vi huset og fiksa lister og malte litt. Økte verdien med 400 000…. 

Anonymkode: 8a1e3...078

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville fiksa så mye som mulig. Vi hadde verdivurdering med et halvt års mellomrom. Sist gang rundvaska vi huset og fiksa lister og malte litt. Økte verdien med 400 000…. 

Oi! Med samme megler/firma? Det har vært en ganske syk verdistigning da, spesielt i Agder, så kan jo være andre faktorer også. 

AnonymBruker
Skrevet

Det du kan gjøre bør gjøres, evt kan du be om en vurdering først og samtidig høre hva megler sier. Er megler fornuftig og vil ditt beste vil jeg anta at å oppgradere disse tingene vil gi deg en mye bedre pris. Jeg gjorde det, både fordi jeg uansett skulle og andre ting på anbefaling fra megler. Det gjorde susen! De fleste meglere ser nok dessuten potensiale bedre når det er mest mulig rent og ryddig i tillegg. Det er mye jobb og dyrt å selge, spesielt hvis du ønsker best mulig pris og få solgt etter første visningsrunde. Beliggenhet og marked styrer uansett.

Anonymkode: 34439...7e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tviler ikke! Det har mye å si. Bra jobba.

Anonymkode: 34439...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fiks så mye du klarer, det lønner seg og

vil gi et bedre helhetsinntrykk. 

Anonymkode: 89433...78a

Skrevet

Det er jo du som selger som til syvende sist skal sette prisantydning! Megler kan og bør selvfølgelig si sin mening, men meglers verdivurdering er jo egentlig revnende likegyldig. Meglers verdivurdering er IKKE en verditakst.

AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (1 time siden):

Det er jo du som selger som til syvende sist skal sette prisantydning! Megler kan og bør selvfølgelig si sin mening, men meglers verdivurdering er jo egentlig revnende likegyldig. Meglers verdivurdering er IKKE en verditakst.

Ikke det jeg snakker om. Jeg ønsker som sagt en verdivurdering (altså en vurdering av antatt salgsverdi) av en erfaren megler. Jeg vet godt hva jeg vil ha og jeg vet godt hva en verditakst er. 

AnonymBruker
Skrevet

Bak heller noen småkaker og server god kaffe.  Fortell mye om hva som er ordnet i huset. Jeg gjorde det når jeg hadde takst. Økte med nesten en million fra forrige takst som var året før.

Anonymkode: e1d1f...11f

Skrevet

Fiks det du rekker. Det må jo likevel gjøres før visning, så bare å begynne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...