Gå til innhold

Spotting bare 14 dager etter mensen? Eller kan det være celleforandringer? Pls svar meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere vet jo ikke men spør hva sannsynligheten er. Hadde mensen 10-11 og 12 mai, så hadde jeg sex med en venn/tidligere flørt 16 mai, altså akkurat ei uke etter og få dager etter blødningene Hadde stoppet. Jeg tok en angrepille den 19 mai, altså 3 dager etter. Nå fikk jeg helt lyserosa farge på papiret... Festblødning ? Eller noe ift angrepillen? Hjelper ikke med angrepille om jeg hadde eggløsning idet jeg hadde sex. (Kvinne i 30årene)

Anonymkode: e7c58...595

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Angrepiller kan gi forstyrrelser i menstrasjonssyklusen

Anonymkode: b2147...7ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere vet jo ikke men spør hva sannsynligheten er. Hadde mensen 10-11 og 12 mai, så hadde jeg sex med en venn/tidligere flørt 16 mai, altså akkurat ei uke etter og få dager etter blødningene Hadde stoppet. Jeg tok en angrepille den 19 mai, altså 3 dager etter. Nå fikk jeg helt lyserosa farge på papiret... Festblødning ? Eller noe ift angrepillen? Hjelper ikke med angrepille om jeg hadde eggløsning idet jeg hadde sex. (Kvinne i 30årene)

Du har helt rett. Hvis man angrer seg og tar angrepille etter eggløsning så virker ikke angrepillen. Derfor er det smart å bruke sikker prevensjon istedet. Man må faktisk ta angrepillen så raskt man kan etter samleie, helst samme dag og ikke vente noen dager. 

Anonymkode: 546b7...668

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du har helt rett. Hvis man angrer seg og tar angrepille etter eggløsning så virker ikke angrepillen. Derfor er det smart å bruke sikker prevensjon istedet. Man må faktisk ta angrepillen så raskt man kan etter samleie, helst samme dag og ikke vente noen dager. 

Anonymkode: 546b7...668

Det var stengt på apoteket. Men ja såklart birde jeg gått på skikkelig prevensjon. Skal bytte over til cerazette pga bivirkninger, derfor gikk jeg ikke. Så har jeg muligens fått mensen eller passer det inn med spotting tidsmessig? 

AnonymBruker
Skrevet

Ta en graviditetstest. 

Skrevet

Vanskelig å si. Beste er å ta en test 2-3 uker etter sex for å se. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ta en graviditetstest. 

Skal gjøre det. Kan aldri tro dette en graviditet og føler den spottingen er noe som de fleste ikke opplever. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Skal gjøre det. Kan aldri tro dette en graviditet og føler den spottingen er noe som de fleste ikke opplever. 

Hæ…?  Hva mener du nå, at fordi su har hatt spotting etter en angrepille så er du redd for at det er celleforandringer?

Anonymkode: 9ff0b...add

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Veldig mange opplever spotting mens de er gravid 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange spotter uavhengig av graviditet eller celleforandringer.  Betyr ikke nødvendigvis det ene eller det andre. 

Angrepille kan gi forstyrrelser i hormoner og syklus. 

Anonymkode: cdab5...600

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ…?  Hva mener du nå, at fordi su har hatt spotting etter en angrepille så er du redd for at det er celleforandringer?

Nei mellomblødning kan også være tegn på celleforandringer. Ts 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 timer siden):

Veldig mange opplever spotting mens de er gravid 

Isåfall altfor tidlig symptom for meg. Ser ut som det er mensen jeg holder på å få her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Isåfall altfor tidlig symptom for meg. Ser ut som det er mensen jeg holder på å få her. 

Ikke dumt å sjekke seg for kjønnssykdommer heller..

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er 14 dager siden mens er det jo ikke usannsynlig at du har eggløsning og det er helt vanlig med litt spotting i forbindelse med eggløsning. Celleprøver tar du forhåpentligvis jevnlig uansett, men ikke dumt å teste seg for kjønnssykdommer hvis du ikke har fast partner. Men det kan altså være helt normalt også. :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (5 timer siden):

Hvis det er 14 dager siden mens er det jo ikke usannsynlig at du har eggløsning og det er helt vanlig med litt spotting i forbindelse med eggløsning. Celleprøver tar du forhåpentligvis jevnlig uansett, men ikke dumt å teste seg for kjønnssykdommer hvis du ikke har fast partner. Men det kan altså være helt normalt også. :) 

Har mensen tydeligvis. To uker etter forrige, så det må være pga angrepillen. 

AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (5 timer siden):

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei mellomblødning kan også være tegn på celleforandringer. Ts 

KAN ja. Men de fleste kan oppleve spotting uten at det er noe som helst feil. 

Anonymkode: 31d1a...af5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2024 den 6.35):

KAN ja. Men de fleste kan oppleve spotting uten at det er noe som helst feil. 

Anonymkode: 31d1a...af5

Jeg opprettet ny tråd. Men kjenner nå ekstremt såre bryst ... med mensen tilstede. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg opprettet ny tråd. Men kjenner nå ekstremt såre bryst ... med mensen tilstede. 

Sjansen for at det er celleforandringer er jo minimal i forhold til sjansen for at det er bivirkninger/påvirkninger fra angrepillen. 

Men hvis du er så redd så får du ta en celleprøve. Ingenting annet kan hjelpe deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen hvis du er så bekymret. Ingen her kan hjelpe deg. 

Anonymkode: cdab5...600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...