Gå til innhold

Hvorfor er det ikke en kjeft som bryr seg om klimakrisa?

Petunia2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Petunia2 skrev (På 23.5.2024 den 10.01):

Det er helt riktig!! Norge må vise vei. Vi har penga til det.

Da kan vi vel starte med å få enda færre barn, kan jo ikke bare trekke inn Afrika og si at de får flere der.

Anonymkode: 4ad6b...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er vel lei av å bli loppa av det "grønne skifte".We need to fix the root of the problem,not the symptoms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var våre besteforeldre som satte standarden. De dreit i miljø og forurensing til fordel for økonomisk vekst. Helt siden jeg var barn har det vært fokus på å snu dette. Det er ikke vi som norske privatpersoner som bærer ansvaret. 

Anonymkode: 3adcc...6a4

Dette er en typisk lettvint tankegang blant mange dessverre.

Hadde man på den tiden den samme kunnskapen og erfaringen om miljø og forurensing som vi har i dag? Har de tilgjengelig de samme ressursene og den samme teknologien for å gjøre noe med det? 

Om det har vært fokus på å snu dette siden du var barn, kan det være at kunnskapen og ressursene har økt i disse årene? I de årene det har vært fokus på å snu dette, hvorfor har forbruket i befolkningen økt? Hvorfor blir produktene mindre holdbare og mindre klimavennlige? Sammenlignet med "våre besteforeldre som satte standarden", altså.

Alle mennesker bærer ansvaret, men ikke alle mennesker burde bære skylden

Anonymkode: 4bfe8...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/23/2024 at 9:25 AM, Petunia2 said:

Jeg har ikke klima-angst, jeg har klima-sorg. Det er for seint og ikke en kjeft bryr seg. 
Blir så skuffa over folk. Oppegående folk.

Så du er enhjørningen? Det eneste mennesket på jorden som bryr seg? 

On 5/23/2024 at 9:25 AM, Petunia2 said:

Jeg kommer til å holde meg sjøl og alle jeg kjenner ansvarlig for dette til jeg dør.

Høres ut som det skal bli noen superhyggelige familiesammenkomster i årene som kommer.

Anonymkode: 4bfe8...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta en chill pill, vi lever fortsatt teknisk sett i en istid. Kloden blir langt fra ubeboelig om den blir et par grader varmere. Blir kanskje litt mere action med været, bare koselig det.

Anonymkode: e851b...66c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...