ABCDE Skrevet 23. mai 2024 #1 Skrevet 23. mai 2024 Hvordan oppbevarer dere plantejord fra hagesenter? Fordeler og ulemper ved din løsning? I posen den ble kjøpt i? I en pappeske? I en plastkasse?
newman01 Skrevet 23. mai 2024 #2 Skrevet 23. mai 2024 Pappeske vil jo gå i oppløsning, så det er ikke spesielt gunstig. Jeg tenker at siden jord kommer i pose kan den oppbevares i pose. Den bør ikke lagres utendørs rett på jord, for planter lukter jord og kommer opp av bakken og vokser gjennom plasten og koser seg med all jorden i posen...
ABCDE Skrevet 23. mai 2024 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2024 newman01 skrev (1 time siden): Pappeske vil jo gå i oppløsning, så det er ikke spesielt gunstig. Jeg tenker at siden jord kommer i pose kan den oppbevares i pose. Den bør ikke lagres utendørs rett på jord, for planter lukter jord og kommer opp av bakken og vokser gjennom plasten og koser seg med all jorden i posen... Da hadde jeg fått sjokk om jeg hadde åpnet posen og funnet en ferdig plante! Takk for gode innspill!
newman01 Skrevet 23. mai 2024 #4 Skrevet 23. mai 2024 Dessverre ikke så mye lys inni der, så det blir ingen plante. Men ekstremt mye røtter kan det bli. Litt som en butikkkjøpt potteplante
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #5 Skrevet 23. mai 2024 Jeg oppbevarer det i originalposen oppi en boks uten likk i garasjen. Der er det kjølig om sommeren og frostfritt om vinteren. Anonymkode: 21bf7...7b2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #6 Skrevet 27. september 2024 Frisker opp denne tråden. Plantejord er nå på salg,og jeg tenkte å kjøpe noen sekker. Men har ikke bodplass nok,så tenker det må gå an å pakke den inn i litt presenning og plassere den ute på balkongen? Gjør vel ikke noe om den fryser? Eller taper den seg da? Anonymkode: 5771c...df2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #7 Skrevet 27. september 2024 Jord er jord. Den ligger ute (under tak, for ikke å bli så våt) hele året. Anonymkode: c9a3e...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #8 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Frisker opp denne tråden. Plantejord er nå på salg,og jeg tenkte å kjøpe noen sekker. Men har ikke bodplass nok,så tenker det må gå an å pakke den inn i litt presenning og plassere den ute på balkongen? Gjør vel ikke noe om den fryser? Eller taper den seg da? Anonymkode: 5771c...df2 Fryser jord på en åker? Ja, men den er like god om den er Tina eller frossen. All jord bør berikes med næring på våren. Anonymkode: a8c0c...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå