AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #1 Skrevet 23. mai 2024 Hva synes du? Det ultimate/mest klassiske designobjeketet. Det som tåler tidens tann best. Hva tenker du på da? Anonymkode: 2f763...537
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #2 Skrevet 23. mai 2024 Danske klassikere tenker jeg aldri kommer til å bli feil. Møbler og lamper fra Wegner, Arne Jakobsen, børge Mogensen osv Anonymkode: cbd03...32c 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #5 Skrevet 23. mai 2024 Jeg er også glad i dansk og norsk design fra 50- og 60-tallet, men jeg er litt nysgjerrig på om hvitoljet eik kommer til å bli det nye "furuhelvetet" en gang. Skulle ønske flere tok sjansen på å bruke mer europeisk bøk f.eks., nå tror jeg mange assosierer det mest med Brio-tog, Tripp-trapp og tresleiver. Synes personlig det gjør seg godt både til møblement og kjøkkenskap også. Ask er fint det også, for all del, men kanskje litt vel likt eik. Anonymkode: d383f...17c
MikkelStrev Skrevet 23. mai 2024 #6 Skrevet 23. mai 2024 Alvar Aalto-vasen er det første jeg tenker på som det mest klassiske designobjeketet. Den tror jeg aldri blir utdatert. Ser heller ikke for meg at panthella-lampen blir umoderne med det første. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #7 Skrevet 23. mai 2024 MikkelStrev skrev (5 minutter siden): Alvar Aalto-vasen er det første jeg tenker på som det mest klassiske designobjeketet. Den tror jeg aldri blir utdatert. Ser heller ikke for meg at panthella-lampen blir umoderne med det første. den var det første som falt meg inn og Anonymkode: 7cdd7...4bc
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #8 Skrevet 23. mai 2024 Ph-lampa fra Poulsen 💙 Anonymkode: 2f26a...25f 8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #9 Skrevet 23. mai 2024 En Le Corbusier-stol. Anonymkode: db2e6...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #10 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er også glad i dansk og norsk design fra 50- og 60-tallet, men jeg er litt nysgjerrig på om hvitoljet eik kommer til å bli det nye "furuhelvetet" en gang. Skulle ønske flere tok sjansen på å bruke mer europeisk bøk f.eks., nå tror jeg mange assosierer det mest med Brio-tog, Tripp-trapp og tresleiver. Synes personlig det gjør seg godt både til møblement og kjøkkenskap også. Ask er fint det også, for all del, men kanskje litt vel likt eik. Anonymkode: d383f...17c jeg opplever bøk som "ødelagt" av utstrakt bruk i kontormøbler. Vil ikke ha offentlig kontor-assosiasjoner hjemme liksom. Anonymkode: 7cdd7...4bc
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #11 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er også glad i dansk og norsk design fra 50- og 60-tallet, men jeg er litt nysgjerrig på om hvitoljet eik kommer til å bli det nye "furuhelvetet" en gang. Skulle ønske flere tok sjansen på å bruke mer europeisk bøk f.eks., nå tror jeg mange assosierer det mest med Brio-tog, Tripp-trapp og tresleiver. Synes personlig det gjør seg godt både til møblement og kjøkkenskap også. Ask er fint det også, for all del, men kanskje litt vel likt eik. Anonymkode: d383f...17c Tror eik generelt holder seg langt bedre enn furu gjorde. Furu fikk vel heller aldri noen perler som står seg år etter år slik som feks Wegner-stolene i eik har gjort. Anonymkode: 2f763...537 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #12 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tror eik generelt holder seg langt bedre enn furu gjorde. Furu fikk vel heller aldri noen perler som står seg år etter år slik som feks Wegner-stolene i eik har gjort. Anonymkode: 2f763...537 Futurumserien er vel furu? Jærstoler. Anonymkode: 7cdd7...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #13 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Futurumserien er vel furu? Jærstoler. Anonymkode: 7cdd7...4bc Forsåvidt. Og det er ikke hva jeg ville kalt noen design"perler" som har tålt tidens tann så.. Det var egentlig et godt eksempel på hva jeg mente. Men for all del, smaken er som baken. Noen synes sikkert disse er tidløse og flotte og. Anonymkode: 2f763...537 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2024 #14 Skrevet 23. mai 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Forsåvidt. Og det er ikke hva jeg ville kalt noen design"perler" som har tålt tidens tann så.. Det var egentlig et godt eksempel på hva jeg mente. Men for all del, smaken er som baken. Noen synes sikkert disse er tidløse og flotte og. Anonymkode: 2f763...537 hvis ikke jærstolen er tidløs, så er det ingenting som er det Anonymkode: 7cdd7...4bc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå